eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2009-05-20 17:20:18
    Temat: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością
    bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w
    mojej pracy dyplomowej.

    Bardzo ważne: ankieta jest przeznaczona tylko dla użytkowników bankowości
    internetowej w:

    1. PKO Bank Polski: iPko lub Inteligo
    2. Pekao: Pekao24
    3. BRE Bank: mBank lub MultiBank
    4. ING Bank Śląski: ING Bank OnLine
    5. Bank Zachodni WBK: BZ WBK24
    6. Bank Millennium: MilleNet
    7. Bank Handlowy w Warszawie (Citi Handlowy): Citibank Online
    8. Kredyt Bank: KB24
    9. Raiffeisen Bank: Raiffeisen on-line
    10. BGŻ: eBGŻ
    11. Getin Bank: GB24
    12. Fortis Bank Polska: Pl@net
    13. Bank BPH: System internetowy Banku BPH
    14. Nordea Bank Polska: SOLO

    Adres: http://tnij.org/dflj

    Mam nadzieję, że odpowiednie oznaczenie postu zapobiegnie zaśmiecaniu
    skrzynek u osób, które sobie tego nie życzą.

    Dziękuję!



  • 2. Data: 2009-05-20 18:24:20
    Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: pwz <g...@d...pl>

    corner pisze:
    > Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością
    > bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w
    > mojej pracy dyplomowej.
    (...)

    Bardzo cenne jest to, że w nagłówku ankiety pojawiają się prawie
    wszystkie informacje, które powinny tam być. ALE już w 1. pytaniu mam
    problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z
    wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"... Na
    tym pytaniu utknąłem i nie wypełniam dalej...
    pwz


  • 3. Data: 2009-05-20 19:04:57
    Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>


    Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:gv1hsu$7ct$3@inews.gazeta.pl...
    >
    > ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w
    > więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję
    > jako "główne"...

    No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie
    zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd.
    banki za swoje główne.

    Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź
    nie wypełniać jej wcale.

    Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.



  • 4. Data: 2009-05-20 20:37:37
    Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent pwz nadaje:

    > mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli
    > jednym z wymienionych banków?

    Żaden problem. Ja nie będę wypełniał więc możesz wypełnić za mnie ;-)


  • 5. Data: 2009-05-20 22:25:34
    Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    corner pisze:
    > Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    > news:gv1hsu$7ct$3@inews.gazeta.pl...
    >> ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w
    >> więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję
    >> jako "główne"...
    >
    > No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie
    > zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd.
    > banki za swoje główne.
    >
    > Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź
    > nie wypełniać jej wcale.
    >
    > Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.
    >
    >

    Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku
    innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam,
    gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy
    tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?

    Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe
    uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
    Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku

    Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
    Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
    internetowych, niereprezentowani w ankiecie.



    Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi
    jako jeden z pkt.


  • 6. Data: 2009-05-20 23:12:34
    Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>


    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gv200u$9p5$2@news.wp.pl...
    > Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku
    > innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi
    > ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam,
    > gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?

    To nie ma znaczenia. Chodzi po prostu, żeby określić bank, który później
    będzie się opisywało.

    > Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie
    > z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
    > Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku

    To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski
    serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach
    klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria,
    że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie
    indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować
    ;-)).

    > Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
    > Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
    > internetowych, niereprezentowani w ankiecie.

    Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
    największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).

    > Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako
    > jeden z pkt.

    Ankieta jest anonimowa, naprawdę.



  • 7. Data: 2009-05-21 05:30:12
    Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 01:12, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:


    >
    > To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski
    > serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach
    > klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria,
    > że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie
    > indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować
    > ;-)).
    >
    > > Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
    > > Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
    > > internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
    >
    > Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
    > największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).


    Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
    naprawde.


  • 8. Data: 2009-05-21 12:16:11
    Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl>
    >> > Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim
    >> > Eurobanku?
    >> > Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele
    >> > kont
    >> > internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
    >
    >> Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego
    >> wybrałem 15
    >> największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).

    >Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
    >naprawde.

    Dla mnie użyteczność danego banku przez www
    zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!

    W Fortisie Polecenie Zapłaty było płatne - chodzi mi 10 takich PZ
    ale w innym banku a z Fortisa robię tam stały przelew (darmowy)
    ale bezpieczeństwo jest najważniejsze
    *** blad ***


  • 9. Data: 2009-05-21 13:34:13
    Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>


    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    news:gv3gq9$d66$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Dla mnie użyteczność danego banku przez www
    > zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!

    To nie do końca o to chodzi. Piszesz tak naprawdę o funkcjonalności - czyli
    funkcjach, które są dostępne dla klienta. Funkcje związane z
    bezpieczeństwem, usługami, itd.

    Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością
    korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.

    Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od
    kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie
    maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem
    bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też,
    że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym
    mniejszy problem będzie to dla niego stanowić.



  • 10. Data: 2009-05-21 17:30:24
    Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "corner"
    > Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością
    > korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.

    konto niezabezpieczone tokenem lub podpisem cyfrowym
    jest mało użyteczne, bo na takich kontach nie można trzymać wiele - coś
    symbolicznego
    na drobne opłaty

    > Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne.
    > Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze
    > uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć
    > zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w
    > odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z
    > Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego
    > stanowić.

    ale logowanie w oparciu o token z kluczem cyfrowym jak w pl@net Fortisa
    jest prymitywnie proste - dla wygody klienta bank nie pozwolił nawet
    żeby hasło do tego klucza miało więcej niż 4 cyfry :-)
    a mogł dla leniwych pozwolić na 4 cyfry,
    a ostrożnym pozwolić na wprowadzenie 10 znaków alfanumerycznych
    - tak że np w Fortisie wg mnie bezpieczeństwo zostało ograniczone na
    rzecz wygody.

    W sumie token odbezpieczany na hasło i podający cyfry sam lub jako
    odpowiedz
    na wstukane "wezwanie" jest również wygodny i bezpieczniejszy od hasel
    stałych
    a wiele banków pozwala się zalogować i zobaczyć saldo tylko na podstawie
    stałych kodów/haseł a to nie jest bezpieczne
    *** blad ***

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1