  • 1. Data: 2009-05-20 08:26:10
    Temat: Multibank - spokój grabarza
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Ile może być rachunków z kartami debetowymi w Multibanku prowadzonych w
    taryfie Active? Mam wrażenie, że naprawdę niezbyt dużo. Ten ruch z kartami
    debetowymi wygeneruje jakieś znikome dodatkowe przychody, no chyba że to
    ruch mający na celu nakłonienie do płatności bezgotówkowych debetowymi
    zamiast kredytowymi, na co przeciętnie inteligentny człowiek się też raczej
    nie nabierze.

    Dziwne to posunięcie Multi, i to jeszcze jakoś tak półgębkiem wprowadzane,
    prawie potajemnie.

  • 2. Data: 2009-05-20 14:52:56
    Temat: Re: Multibank - spokój grabarza
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 20 May 2009 10:26:10 +0200
    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > inteligentny człowiek się też raczej nie nabierze.
    >
    > Dziwne to posunięcie Multi, i to jeszcze jakoś tak półgębkiem

    Zauważ, że to już jest raczej ogólny trend i każdy bank gdzie się da
    delikatnie "usprawnia" swoją ofertę, aby przyciąć owieczki. Ciekawe ile
    darmowych kont zostanie po "operacji przycinka"?

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-05-20 15:08:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > chyba że to ruch mający na celu nakłonienie do płatności bezgotówkowych
    > debetowymi zamiast kredytowymi, na co przeciętnie inteligentny człowiek

    U mnie jeszcze lepszy numer...

    Zamieniałem typ konta z AQ na Active. Oczywiście doradca ("fachowiec")
    obiecywał, że do końca bieżącego tygodnia otrzymam kartę debetową do
    rachunku. Dzwonię więc na partyline Mulitbanku celem likwidacji karty po
    czym dowiaduje się, że żadna karta nie została dla mnie zamówiona! Po
    prostu "fachowiec" "zapomniał" zaznaczyć odpowiedniej opcji w systemie.

    Pomijając już fakt, że przez błąd "fachowca" sprawa rozwiązała się dla
    mnie korzystnie to jednak sam fakt niekompetencji pracownika Multibanku
    jest żenujący. Większość ludzi jednak potrzebuje kart debetowych i jeśli
    bankowy "fachowiec" zapomni takiej zamówić to de facto uniemożliwi
    korzystanie z rachunku.

    Do niedawna wielu osobom polecałem Multibank. Teraz będę każdemu
    odradzał. BRE gratuluję fachowej obsługi oraz zmysłu marketingowego w
    zniechęcaniu wieloletnich klientów do siebie. Oby tak dalej!

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-05-20 15:12:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
    > Zauważ, że to już jest raczej ogólny trend i każdy bank gdzie się da
    > delikatnie "usprawnia" swoją ofertę, aby przyciąć owieczki. Ciekawe ile
    > darmowych kont zostanie po "operacji przycinka"?

    Prawda jest taka : ja nie mam nic przeciwko płaceniu za rachunek pod
    warunkiem, że oferta jest klarowna i podpisując umowę wiem o tych opłatach.
    Wprowadzanie opłat tylnymi drzwiami (vide opłata za kartę debetową) to
    dla mnie po prostu dymanie klienta w najbardziej żałosny sposób (a może
    nie zauważy i dwa/trzy razu skubniemy go na 2 PLN).

    Podwyżkę opłat za rachunek w Multi oraz progów zwalniających zniosłem
    bez specjalnej złości ponieważ informacja na ten temat ukazała się ze
    znacznym wyprzedzeniem, ukazała się na stronie tytułowej banku oraz
    dostałem osobne powiadomienie.

    Natomiast takie wprowadzanie opłaty za kartę po 2 tygodniach (kiedy nikt
    się tego nie spodziewa) to jak dla mnie jest sku*wysyństwo. I jestem
    gotów pożegnać się z BRE (Multi + mBank) dla zasady.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-05-20 15:45:45
    Od: c...@g...com

    On 20 Maj, 10:26, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Dziwne to posunięcie Multi, i to jeszcze jakoś tak półgębkiem wprowadzane,
    > prawie potajemnie.
    Może część odpowiedzi tkwi w raporcie kwartalnym BRE - zgodnie z
    którym cyt.:
    "Na koniec pierwszego kwartału stan depozytów w PBD wyniósł 14 276,4
    mln zł (mBank 10 452,9 mln zł, MultiBank 3 823,5 mln zł).
    Od początku 2009 roku wartość bilansowa depozytów zmalała o 1 052,9
    mln zł (-6,9%; mBank -442,9 mln zł, MultiBank -610,0 mln zł)." [str.
    12 raportu].

    Multi straciło naprawdę potężną cześć depozytów. I teraz sposobem
    chłopaków z Monty Pythona stwierdzili że na co im dochó z kredytów -
    lepiej i prościej jest doić klientów z prowizji. Multi ma ambicję
    zostać pierwszym całkowicie prowizyjnym bankiem na świecie :-)

  • 6. Data: 2009-05-20 16:41:47
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Mithos wrote:

    > Natomiast takie wprowadzanie opłaty za kartę po 2 tygodniach (kiedy
    > nikt się tego nie spodziewa) to jak dla mnie jest sku*wysyństwo. I
    > jestem gotów pożegnać się z BRE (Multi + mBank) dla zasady.

    O jakie dwa tygodnie ci chodzi?
    Ta opłata jest w od 5 maja 2008.
    Służę w razie czego na priv starą taryfą plik
    taryfa_prowizji_i_oplat_1488556.pdf

  • 7. Data: 2009-05-20 17:06:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Miły dodatek:

    "Informujemy, że od dnia 20 maja 2009r. do odwołania zamówienie nowej listy
    haseł jednorazowych możliwe będzie jedynie za pośrednictwem multilinii lub
    najbliższej placówki MultiBanku. Nie będzie możlwości zamówienia haseł w
    kanale internetowym."

    Czyli co, oszczędzamy też na opłatach pocztowych? Multilinki będąe pakować 4
    listy haseł we wspólną kopertę? :-)

    Nabijam się, ale dane o utracie depozytów przez Multi (spadek o prawie 14%),
    które podał cleghan, są rzeczywiście dramatyczne.

  • 8. Data: 2009-05-20 17:11:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On May 20, 5:45 pm, c...@g...com wrote:
    > lepiej i prościej jest doić klientów z prowizji. Multi ma ambicję
    > zostać pierwszym całkowicie prowizyjnym bankiem na świecie :-)

    a mBank idzie w ich ślady. Może i taki klient, co to na paru emax+-ach
    trzyma po te 600 zł i nie ceni ich "kredytów czy się stoi czy się leży
    3% się należy" :-) jest dla nich niewiele wart, ale ja też widzę coraz
    mniej zalet mBanku w stosunku do innych ofert.
    Jakoś niemiła wydaje mi się myśl, żeby jeszcze za to płacić, więc
    wkrótce i ja po 8 czy 9 latach ich pożegnam. Tak jak pożegnałem swoje
    "dziecko", czyli Telepekao24.

    No, chyba, że będą płacić mi odsetki od lokat, których u nich nie
    zdeponuję :-)))

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2009-05-20 17:21:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bogdan B. pisze:
    > O jakie dwa tygodnie ci chodzi?
    > Ta opłata jest w od 5 maja 2008.
    > Służę w razie czego na priv starą taryfą plik
    > taryfa_prowizji_i_oplat_1488556.pdf

    Od 5 maja zmieniły się opłaty za konto. Opłata za debetówkę jest ZTCP od
    15 czy 19 maja.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-05-20 17:23:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Nabijam się, ale dane o utracie depozytów przez Multi (spadek o prawie
    > 14%), które podał cleghan, są rzeczywiście dramatyczne.

    Ale co się dziwić ? Niby w jakiej formie tam trzymać depozyty skoro
    lokaty i rachunki oszczędnościowe są słabe. Chyba, że jakieś egzotyczne
    lokaty w dziwne inwestycje (kawa? :D ), z których de facto zysk jest
    jedną wielką niewiadomą.

    --
    Mithos