  • 1. Data: 2006-06-28 15:49:47
    Temat: Re: Rozwód a kredyt
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e80sor$hhg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy orzeczenie rozwodu uwolni współmałżonka od odpowiedzialności za kredyt
    > zaciągnięty za jego zgodą przez drugiego małżonka w trakcie małżeństwa?

    Nic z tego.

  • 2. Data: 2006-06-28 16:43:31
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    > Użytkownik "Glenn" <n...@p...pl> napisał

    > Szukam podstawy podstawy, na jakiej kredytodawca mógłby próbować ściągnąć
    > dług z majątku drugiego ex-małżonka, który go nie zaciągał.

    Podstawą jest kodeks rodzinny. Było małżeństwo i o ile nie mieli
    rozdzielności majątkowej to odpowiadają za długi. Późniejszy rozwód tego nie
    zmienia.

  • 3. Data: 2006-06-28 18:24:09
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    > Użytkownik "Glenn" <n...@p...pl> napisał
    >
    > "Art. 41.
    > § 1. Jeżeli małżonek zaciągnął zobowiązanie za zgodą drugiego małżonka,
    > wierzyciel może żądać zaspokojenia także z majątku wspólnego
    > małżonków."
    >
    > Tylko, że po rozwodzie nie ma już wpólnego majątku. Więc jak egzekwuje
    bank
    > po rozwodzie?

    Ale ten majątek jakoś został podzielony, a były już współmałżonek odpowiada
    za zobowiązania powstałe w trakcie wspólnoty.

  • 4. Data: 2006-06-29 15:46:14
    Temat: Rozwód a kredyt
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy orzeczenie rozwodu uwolni współmałżonka od odpowiedzialności za kredyt
    zaciągnięty za jego zgodą przez drugiego małżonka w trakcie małżeństwa?
    Proszę o jakąś podstawę.

  • 5. Data: 2006-06-29 15:58:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

  • 6. Data: 2006-06-29 16:58:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

  • 7. Data: 2006-06-29 17:36:37
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > małżonków."
    >
    > Tylko, że po rozwodzie nie ma już wpólnego majątku. Więc jak egzekwuje

    W trakcie rozwodu majątek ulega podzialowi na częsci małzonków. Juz nie jest
    wspolny, ale to ciągle ten sam majątek.

    Choc trzeba by sie przyjrzec orzecznictwu, bo literalnie traktując
    wspomniany artykuł, rzeczywiscie majątku wspolnego nie ma i nie ma z czego
    egzekwowac. Oczywiscie, moze tez zajsc sytuacja gdy jakies skladniki majatku
    pozostaną wspolne wg metody jednej reki, tzn. bez okreslania udzialów
    wlasnosci, przed podzialem, ktory np. jest dlugotrwaly lub kosztowny, albo
    zostawione celowo i wtedy jest z czego egzekwowac zadluzenie.

  • 8. Data: 2006-06-29 17:43:26
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e81113$qe7$1@nemesis.news.tpi.pl>, t...@o...pl says...

> [...]
    > małżonków."
    >
    > Tylko, że po rozwodzie nie ma już wpólnego majątku. Więc jak egzekwuje bank

    Tak jak w spadkach ... przejmujesz wszystko .... aktywa i zobowiazania.
    Zreszta sam powiedziales "za zgoda wspolmazona" czyli zgodziles sie na
    kredyt

    AP

  • 9. Data: 2006-06-29 19:27:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał
    > Tak jak w spadkach ... przejmujesz wszystko .... aktywa i zobowiazania.
    > Zreszta sam powiedziales "za zgoda wspolmazona" czyli zgodziles sie na
    > kredyt

    Rozumiem, gdyby tak było, faktycznie jest analogia do spadków. Ale wciąż nie
    mogę znaleźć podstawy, chyba, że doszukiwać się jej w jakiejś wykładni art
    41 k.r.i.o.

    W takim razie jak postępują banki w takich sytuacjach w praktyce? Próbują
    ściągnąć od drugiego małżonka?

  • 10. Data: 2006-06-29 20:36:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 29 Jun 2006 18:58:52 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Tylko, że po rozwodzie nie ma już wpólnego majątku. Więc jak egzekwuje bank
    >po rozwodzie?

    Po rozwodzie majątek i zobowiązania sa dzielone.

    --
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Lem/