  • 1. Data: 2003-06-21 10:28:05
    Temat: Rozsadny bank nie-writualny i fundusze inwestycyjne
    Od: Wojciech Sobczuk <w...@U...pl>

    Witam,

    Szukam rozsadnego banku nie-wirtualnego, ktory mialby oddzialy w
    wiekszych miastach Polski. Do wiekszosci zastosowan uzywam mBanku ale
    czasem zachodzi potrzeba wyplacenia wiekszej kwoty gotowki i potrzebny
    jest bank ktory ma oddzial. Dodatkowo potrzebne mi jest konto w USD.

    Dodatkowe wymagania to:
    - mozliwosc zalozenia tez rachunku w USD (i najlepiej tez w EUR)
    - najlepiej bez oplat za prowadzenie/wyplaty w oddziale/wyplaty w
    bankomatach/itp (przy ew. wymaganiu sredniego salda miesiecznego na
    okreslonym poziomie) - skoro trzymam tam rozsadne pieniadze to czemu mam
    za to jeszcze placic?
    - opcja bankowosci prywatnej

    Dodatkowo latwy dostep do funduszy inwestycyjnych? I tu mam pytanie,
    czy ktos moze mi napisac na ile ma sens inwestowanie w fundusze? Czy
    bezpiecznie jest zainwestowac w taki ze srednia stopa zwrotu 20% i
    liczyc na to ze faktycznie za rok zarobie na tym te 20% minus prowizja?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje,
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-06-21 10:51:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Sobczuk" <w...@U...pl> wrote in message

> [...]
    > bankomatach/itp (przy ew. wymaganiu sredniego salda miesiecznego na
    > okreslonym poziomie) - skoro trzymam tam rozsadne pieniadze to czemu mam

    Moze http://www.citigold.pl ;)
    ale na poczatek chyba lepiej
    http://www.online.citibank.pl/portal/generic.jsp?con
    tentID=pNlfKonOneDow&contentType=PSDisplayContent&vi
    ewID=MY_PORTAL_VIEW&beanID=186
    TOiP w przewazajacej czesci sklada sie z 'bez oplat' :).

    Maciej

  • 3. Data: 2003-06-21 10:55:50
    Od: Wojciech Sobczuk <w...@U...pl>

    Dawno dawno temu slyszalem wiele niepochlebnych opinii nt citibank
    rozumiem ze to sie zmienilo? :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2003-06-21 12:06:02
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Wojciech Sobczuk wrote:
> [...]
    > bezpiecznie jest zainwestowac w taki ze srednia stopa zwrotu 20% i
    > liczyc na to ze faktycznie za rok zarobie na tym te 20% minus prowizja?

    Zdecydowanie nie. To ze w poprzednich latch fundusz dawal 20% wcale nie
    oznacza ze da tyle w latach nastepnych. Duze znaczenie ma tu koniunktura
    na rynku oraz decyzje polityczne. Niektore fundusze potrafia dac
    praktycznie 0% przez 9 miesiecy a potem 30% w 3 miesiace. Najbezpiecznej
    stworzyc sobie portfel z conajmniej kilku fonduszy (najlepiej roznch
    typow) i liczyc ze bedzie sie mialo 2x tyle co najlepsze oprocentowanie
    na lokacie. Wtedy mozna to uznac za sukces.

    Mroziu

  • 5. Data: 2003-06-21 14:10:18
    Od: Wojciech Sobczuk <w...@U...pl>

    W takim razie czy jest jakis rozsadny sposob zainwestowania na przyklad
    40 tysiecy zlotych. Czy tez kwota ta jest za mala zeby cokolwiek z nia
    robic?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2003-06-22 08:26:11
    Od: Kamil Kosin'ski <k...@...tak.dalej>

    Wojciech Sobczuk wrote:
    > W takim razie czy jest jakis rozsadny sposob zainwestowania na przyklad
    > 40 tysiecy zlotych. Czy tez kwota ta jest za mala zeby cokolwiek z nia
    > robic?

    Kwota nie ma nic do rzeczy. Po prostu zysk z 40 tys. be;dzie w z?otych
    wie;kszy niz. z 10 czy 1 tys. Proporcjonalnie be;dzie to jednak tyle samo
    (w uproszczeniu, bo wp?acaja;c 40 czy nawet 20 tys. do jednego funduszu
    zostaniesz obarczony proprocjonalnie mniejszymi op?atami manipulacyjnymi).

    A co do banku, to poniewaz. chcesz prowadzic' konto w tej samej instytucji
    w której chcesz kupowac' j.u. funduszy, tez. sugerowa?bym Citibank.
    prowadzi dystrybucje zarówno funduszy w?asnych jak i DWS i ING.

  • 7. Data: 2003-06-22 10:04:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Kosin'ski" <k...@...tak.dalej> wrote in message

    > A co do banku, to poniewaz. chcesz prowadzic' konto w tej samej instytucji
    > w której chcesz kupowac' j.u. funduszy, tez. sugerowa?bym Citibank.
    > prowadzi dystrybucje zarówno funduszy w?asnych jak i DWS i ING.

    A miec jeszcze wiecej i skorzystac z nowej oferty Wealth Management :).

    Maciej

  • 8. Data: 2003-06-22 10:05:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > prowadzi dystrybucje zarówno funduszy w?asnych jak i DWS i ING.

    A miec jeszcze wiecej i skorzystac z nowej oferty Wealth Management :).
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03061
    8/pieniadze_a_7.html

    Maciej