  • 1. Data: 2011-03-10 08:40:43
    Temat: Rentowność OFE
    Od: root <r...@v...pl>

    Zamieściłem dość spora tabelkę, gdzie porównałem rachunek bankowy
    z najgorszym OFE Allianz. Mam nadzieję, ze ją zrozumiecie: po lewej stronie
    są obliczenia dla rachunku bankowego, po prawej dla OFE Allianz.

    Wychodzi na to, że Allianz ma rentowność ok 8,5% w skali roku. W przypadku
    skippiego, rentowność ta będzie podchodziła pod 14% gdyż ING ma znacznie
    lepsze wyniki.

    http://ulule.wordpress.com/2011/03/10/ofe-vs-lokata/

    P.S.

    George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

  • 2. Data: 2011-03-10 08:42:17
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    > wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

    podaj ile wpłaciłeś na ofe od 1999 do końca 2009
    i ile JR miałeś na rku na koniec 1999

    to Ci wytłumacze

  • 3. Data: 2011-03-10 08:43:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > podaj ile wpłaciłeś na ofe od 1999 do końca 2009
    > i ile JR miałeś na rku na koniec 1999
    >
    > to Ci wytłumacze

    i nie 3,8% tylko 2,7%

  • 4. Data: 2011-03-10 08:45:56
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > podaj ile wpłaciłeś na ofe od 1999 do końca 2009
    > i ile JR miałeś na rku na koniec 1999
    >
    > to Ci wytłumacze

    dokąd się nie oprzesz na prawdziwych liczbach, któr Ci tu piszę wyżej, tylko
    kombinujesz z wartościami JR - po prostu robisz wyliczenia nie mające nic
    wspołnego z rzeczywistością

    dlaczego nie możesz po prostu podać tych dwóch realnych kwot i dla nich
    policzyć rentowność?

  • 5. Data: 2011-03-10 08:50:16
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    > wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

    mozesz dokonać obliczeń dla następującego przypadku:
    suma wpłat 1000,
    czas 10 lat
    stan koncowy 1230

    george

  • 6. Data: 2011-03-10 08:57:56
    Od: "george" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
    > wziąłeś te 3,8% ? Nie wiem skąd biora się te liczby. Czy to jest OFE?

    patrzę na ten twój przykład i nie bardzo jak ty wyliczasz "ilosc
    zgromadzonych jednostek" ?

    pierwszy wiersz:
    wpłata 100, wartosc jednostki 10,88

    dlaczego ilosci zgromadzonych jednostek = 10,88 ???
    przeciez jak kupujesz jednostki warte 10,88 za 100pln dostaniesz
    100 / 10,88 = 9,19 jednostek a nie 10,88

    george

  • 7. Data: 2011-03-10 09:00:33
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeciez jak kupujesz jednostki warte 10,88 za 100pln dostaniesz
    > 100 / 10,88 = 9,19 jednostek a nie 10,88

    poza tym ilośc jednostek jest na papierze przysłanym z ofe a nie wg jakiegoś
    wyliczenia z sufitu

  • 8. Data: 2011-03-10 09:04:16
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:57:56 +0000 (UTC), george napisał(a):

> [...]
    > przeciez jak kupujesz jednostki warte 10,88 za 100pln dostaniesz
    > 100 / 10,88 = 9,19 jednostek a nie 10,88

    Masz rację w tym polu palec mi się opsnął i skasowałem sobie formułę.
    Pozostałe są dobre ale rentownośc spada do 8,1%.
    Zaraz zamieszczę nową tabelkę.

  • 9. Data: 2011-03-10 09:06:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > skippiego, rentowność ta będzie podchodziła pod 14% gdyż ING ma znacznie

    Dodatkowo w arkuszu dla OFE który tu podałeś, są dwa błędy.

    1) Źle liczysz ilość jednostek
    2) nie odliczasz prowizji OFE od wpłaty

  • 10. Data: 2011-03-10 09:07:02
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    george <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > przeciez jak kupujesz jednostki warte 10,88 za 100pln dostaniesz
    > 100 / 10,88 = 9,19 jednostek a nie 10,88

    dodatkowo, skąd założenie że kwota wpłaty do OFE jest przeznaczona w pełni
    na zakup jednostki, a prowizja rzędu 7% w latach 2000 - 2005 oraz 3,5% teraz
    to gdzie jest uwzględniona ?

    anyway, byloby dużo prościej jakbyś wszedł na stronę swojego OFE
    podsumował wszystkie wpłaty i podał tu stosunek
    wartosc kapitału / suma wpłat.

    george