  • 11. Data: 2022-02-07 10:20:16
    Temat: Re: zmiana formy rozliczeń z US a zdolność kredytowa
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 07:55, Pete pisze:

    > Raport BIK za styczeń w porównaniu do stycznia 2021.

    niech porównają do jakiegoś normalnego okresu, a nie szczytu wniosków po
    pandemii

    medialnie to super wygląda, a w porównaniu do stycznia 2020?

    > Niezależnie od powodu, banki będą musiały poluzować kryteria dla
    > ryczałtowców.

    nic nie muszą, tak samo jak (od lat) odpuszczają kredyty dla wielu osób,
    które zarabiają np. w DKK lub CZK

    > Albo Alior zgarnie wszystkich :-)

    to już bardziej prawdopodobne

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-02-07 11:12:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 lut 2022 o 19:40, Robert_DF pisze:

    > kiedy ten trend się zmieni?

    Gdy Suweren zamiast dzieci wybierze ludzi rozsądnych i doświadczonych...
    Budową (czy przebudową) podatkowego prawa należy obarczyć ludzi mających
    pojęcie o podatkach, nie zaś MMorawieckiego bądź JKaczyńskiego, gdyż oni
    najwyraźniej nie ma pojęcia o tym prawie...

    Po co komu dzielenie podatku dochodowego na
    - PIT
    - składki ZUS
    a składek na:
    - płacone przez pracownika
    - płacone przez pracodawcę
    w jednym przekroju a w innym na:
    - zdrowotne (do tej pory odejmowane od PIT)
    - społeczne
    a te ostatnie na:
    - zwiększające koszty (można wejść w straty)
    - odejmowane od dochodu (nie można wejść w straty)
    zaś te odejmujące dochód na kolejne...

    (wymieniłem jedynie część, raczej bardzo małą podatkowego ,,prawa'')

    Po co komu kwota uzyskania dochodu pracownika:
    - namiejscnego (250 pln.miesiąc)
    - zamiejscnego (250 pln.miesiąc)
    uwzględniana przy PIT, lecz pomijana przy składkach...

    -=-

    Idźmy w kierunku przeciwnym/przedziwnym:
    - mleko 1pln
    - VAT 0%
    - składka emerytalna płacona przez krowę
    - składka emerytalna płacona przez dojarkę
    - składka rentowa płacona przez krowę
    - składka rentowa płacona przez dojarkę
    itd...

    Na półce sklepowej nie ma ceny mleka, którą płacimy w kasie, lecz
    cała litania składowych... Na domiar złego krowa może: zachorować
    w oborze albo na pastwisku; dojeżdżać do pastwiska albo nie; mieć
    szczególne względy albo być zwykłą krową świętą; starą (która nie
    płaci funduszy i inaczej żre podczas choroby) albo młodą...

    Przy kasie każdy musi sobie obliczyć pełny koszt...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2022-02-07 11:18:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2022 o 11:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > najwyraźniej nie ma pojęcia o tym prawie...
    + najwyraźniej nie mają pojęcia o tym prawie...

    >  - namiejscnego (250 pln.miesiąc)
    >  - zamiejscnego (250 pln.miesiąc)
    + - namiejscnego (250 pln/miesiąc)
    + - zamiejscnego (300 pln/miesiąc)

    -=-

    > Przy kasie każdy musi sobie obliczyć pełny koszt...

    Na szczęście (nasze ukochane Dziecię Neostrady tak powie?)
    mamy kalkulatory, komputery a nawet aplikacje smartfonowe,
    więc z liczeniem nie będzie problemu; z dziwną kwotą wolną
    od podatku też nie było...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2022-02-07 11:24:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 lut 2022 o 20:22, Pete pisze:

    > A oprocentowanie dopiero się rozkręca.

    W Czechach (gdzie kręci się dłużej i jest wyższe)
    inflacja nie szaleje aż tak mocno jak w Polsce...
    W Turcji są i stopy bardzo wysoko, i inflacja...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2022-02-07 18:10:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-02-07, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > nic nie muszą, tak samo jak (od lat) odpuszczają kredyty dla wielu osób,
    > które zarabiają np. w DKK lub CZK

    No jasne. Ale ile jest tych zarabiających w DKK, czy CZK procentowo?
    A do tego ludzie z branży IT (głównie oni przechodzą na ryczałt) to dość
    dobre i stabilne źródło dochodów, a tego rodzaju usługi są niskokosztowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2022-02-07 22:03:58
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 18:10, Wojciech Bancer pisze:

    > No jasne. Ale ile jest tych zarabiających w DKK, czy CZK procentowo?
    > A do tego ludzie z branży IT (głównie oni przechodzą na ryczałt) to dość
    > dobre i stabilne źródło dochodów, a tego rodzaju usługi są niskokosztowe.

    nie ma ich wielu, chociaż na południu procentowo pewnie sporo więcej,
    nasi ex-górnicy lubią w Czechach pracować

    zobaczymy czy lub ew. kiedy coś się zmieni

  • 17. Data: 2022-02-08 07:04:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

> [...]

    > szczególne względy albo być zwykłą krową świętą; starą (która nie
    > płaci funduszy i inaczej żre podczas choroby) albo młodą...

    Krowa wypadająca z dużego (ponad 9 krów) stada albo z małego... Ze stada
    nowego (wówczas wypadkowa składka jest ~4 razy mniejsza?) albo ze
    starego... (wiek krowy ma się nijak do wieku stada -- niby oczywiste...)

    -=-

    Podałem NAPRAWDĘ SKROMNY wycinek ,,całości''...

    -=-

    Efektem nowego bezładu polskiego może być unikanie płacenia
    podatków -- nie z czystej pazerności, lecz z niechęci do
    trafienia pod opieką ,,specjalistów'' od psychicznego zdrowia...

    Optymiści jednak zakładają wzrost zatrudnienia -- wróżek i proroków?...

    -=-

    Fajny film historyczny wczoraj widziałem -- momenty były...
    Kiedy pokazałem szefowej, ta skrzywiła się i zauważyła, że
    nie lubi zbyt mocno historii... Zapowiedziałem jej dobrą
    zabawę, ale chyba szefowa nie była w dobrym nastroju...

    https://youtu.be/BDchWcPr16I
    "Zmiany podatkowe w Polskim Ładzie"
    spotkanie z Ekspertami Ministerstwa Finansów

    -=-

    Czy to prawda, że JKaczyński nie ma prawa jazdy?

    --