  • 11. Data: 2006-01-08 14:05:46
    Temat: Re: zmiana OFE?
    Od: "mo" <m...@o...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    news:dpo00t$2v3h$3@node2.news.atman.pl...
    Taddy napisał(a):
    > Od poczatku istnienia OFE jestem wpisany do AIG.
    > Ten fundusz ma niską wartość jednostki rozrachunkowej i bardzo mi sie to
    > nie podoba. Głos wewnętrzny mówi mi, ze nalezy zmienic OFE, dobrze mówi?
    > Czy ten parametr jest bardzo ważny i ma bezposredni wpływ na moją
    > emeryturę?
    > Jeśli zmienic to na jaki inny?

    Ja bym wybrał taki, który najbezpieczniej lokuje kasę i do tego daje
    całkiem niezłą stopę zwrotu. Dla mnie osobiście najważniejsze jest to
    żeby *napewno* mieć np. 1000zł, a nie *może* mieć 500, a może 1500, ale
    każdy wybiera co chce. Do tego warto żeby nie był to fundusz, który w
    różnych rankingach miał różne miejsca, od pierwszego do ostatniego, bo
    to by oznaczało, że ryzykownie inwestuje, więc albo wyjdzie albo i nie.
    Ja wybrałem Commercial Union i jestem zadowolony, jak ostatnio
    patrzyłem, to CU był w Rzeczpospolitej uznany za najbezpieczniejszy pod
    względem lokowania kasy i wielu innych parametrów.
    A swoją drogą to niektórzy mówią, że niedługo będzie coraz mniejsza
    różnica pomiędzy funduszami, które przynoszą największe zyski.

    sg

    popieram, gdyż ostatnio tez miałem dylemat, czy nie zmienić cu na AIG po 7
    latach... portal analizy.pl przysyla mi co jakis czas zestawienia OFE - CU
    wygladal tu koszmarnie, ale faktycznie w Rzepie weglądało to całkiem
    pięknie, tylko że akurat było to sponsorowane przez ING.

    tak czy siak zostaje w CU...

  • 12. Data: 2006-01-08 14:13:53
    Od: "mo" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur O." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    > to moze jeszcze napisz dlaczego akurat na ING, jakie sa roznice w
    > prowizji itd
    >

    > Nie wnikam w szczegoly. Jestem tam od samego poczatku istnienia OFE.
    > Dobrze obsluguja klientow, dobrze sciagaja skladki z ZUS czego powiedziec
    > nie mozna o CU ktore to sobie zupelnie dwa lata temu olewalo.
    > No i ING jest pierwsze we wszystkich rankingach.

    jak zapłacisz za art. sponsorowany tak jak w Rzepie... to i Twój OFE będzie
    an 1 miejscu ;)

  • 13. Data: 2006-01-08 14:48:27
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    mozna
    > o CU ktore to sobie zupelnie dwa lata temu olewalo.

    OFE nie "sciaga skladek" tylko ZUS je wysyla.
    W minionych latach ZUS mial bajzel w papierach i wysylal nieregularnie. W
    ostatnim okresie (2004/2005) ZUS wiekszosc zaleglosci powyrownywal.
    Zbieznosc poprawy sciagalnosci skladek z twoja zmiana OFE jest zerowa.

    Jesli nie znasz takich podstawowych zaleznosci to twoje rady w tej materii
    sa g. warte

    > No i ING jest pierwsze we wszystkich rankingach.

    co oczywiscie jest gwarancja na przyszlosc...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 14. Data: 2006-01-08 16:11:02
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    mo napisał(a):
> [...]
    > wygladal tu koszmarnie, ale faktycznie w Rzepie weglądało to całkiem
    > pięknie, tylko że akurat było to sponsorowane przez ING.

    ja też, bo teraz po kilku latach mam pobieraną o wiele mniejszą prowizję
    niż gdybym się gdzieś przeniósł, a CU nieźle lokuje kasę

    sg

  • 15. Data: 2006-01-08 19:23:07
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostatnim okresie (2004/2005) ZUS wiekszosc zaleglosci powyrownywal.
    > Zbieznosc poprawy sciagalnosci skladek z twoja zmiana OFE jest zerowa.

    Na potwierdzenie tej tezy dołożę swój przypadek.
    ZUS nie wysłał do OFE kilku moich składek z 2004 roku.
    Korespondencja z ZUS niczego nie załatwia. OFE odsyła do ZUS.
    ZUS potwierdza, że moja forsa do nich wpłynęła, tłumaczy się złym programem
    komputerowym i obiecuje natychmiast składki przekazać do OFE jak mu PROKOM
    program poprawi.
    Martwić się ? "Lokata" w ZUS jest nieźle oprocentowana. Na czas nieuchronnej
    giełdowej bessy jak znalazł :-)

    Kogo winić ?
    Kolejne pytanie retoryczne:-(