    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgody marketingowe
    Date: Fri, 19 Dec 2014 13:55:18 +0100

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości
    janek z pola wrote:
> [...]

    Tu nie chodzi o list, tu chodzi o to, ze ktos przetwarzal bazy danych
    w celu wyciagniecia danych do tego listu.
    Przetwarzanie baz zawierajacych dane osobowe w celu wyciagniecia
    numeru telefonu, to ten sam przypadek.

    >Znalazłem opis na stronie GIODO taką informację:
    >http://www.giodo.gov.pl/1520008/id_art/3511/j/pl/
    >Wynika z niej, że marketing bezpośredni własnych produktów lub usług
    >nie
    >wymaga zgody. Tzn. z samego faktu że bank zna moje dane osobowe
    >wynika, że
    >może taki marketing robić.
    >Czy opisany na stronie GIODO przypadek dotyczy wysyłki tego listu?

    Niby tak, ale cos mi sie tu wydaje ze to jakies naduzycie.

    "jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych przez administratorów danych
    albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności
    osoby, której dane dotyczą."

    I ten niezbedny, prawnie usprawiedliwiony cel, to ma byc przyslanie
    informacji o kredycie na 30% ?

    No ale ja nie jestem GIODO :-(

    Raczej bym przeczytal:

    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych;

    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
    dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do

    podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane
    dotyczą;

    Wiec wszystko zwiazane z prowadzeniem konta mozna zrobic, a marketing
    to patrz pkt 1.