  • Data: 2023-04-07 08:47:31
    Temat: Re: zarobki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Apr 2023 15:32:53 +0200, Olin wrote:
> [...]
    >
    > Tymczasem Jerome Powell, szef amerykańskiej Rezerwy Federalnej, zarabia
    > dużo mniej, bo ok. 190 tys. dolarów rocznie, jak sam stwierdził na forum
    > ekonomicznym w lutym 2023 r. Oficjalne dane opublikowane na stronach Fed
    > podają, że w 2019 r. było to dokładnie 203,5 tys. dolarów. Po dzisiejszym
    > kursie (1 dolar = 4,30 zł) to 875 tys. zł.
    >
    > To oznacza, że prezes polskiego banku centralnego zarabia o ok. 50 proc.
    > więcej niż prezes amerykańskiego banku centralnego, który odpowiada za
    > politykę monetarną największej gospodarki świata."

    Netto czy brutto? Bo moze byc ta różnica :-)

    > https://www.money.pl/gospodarka/prezes-nbp-zarabia-1
    -5-raza-tyle-co-szef-amerykanskiego-fed-to-porownani
    e-robi-wrazenie-6883429623540640a.html

    No coz, prezydent USA zarabia ok 400k$ rocznie.
    Co jest znacznie mniej niz szef byle korporacji.

    Nasz prezydent i premier zarabiaja tak sobie (~300k zl rocznie).

    Jesli chodzi o prezesa NBP, to mial u nas miec zarobki wysokie, jak na
    prezesa banku przystalo. A i tak jest biednym wsród prezesów polskich
    bankow.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zarobki-prezesow-ba
    nkow-Ile-zarobili-szefowie-bankow-w-2022-roku-850405
    2.html

    Podobnie, "duzo" mają tez zarabiac czlonkowie RPP (~38k/mc).

    Jesli chodzi o FED, to sprawa mnie ciekawi - to była kiedys taka
    półprywatna organizacja. Czy to są jego jedyne zarobki?
    Chyba tak, bo jest zakaz

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chair_of_the_Federal_R
    eserve
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Board_
    of_Governors
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Bank
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Open_Market_Co
    mmittee

    popi*ne :-)

    A kazdy z tych 12 bankow ma swojego prezesa ... hm, i oni tez niewiele
    zarabiaja? I cos jeszcze google sugeruje, ze zarobki spadaja ?

    J.