  • Data: 2002-05-30 09:52:34
    Temat: Re: za granicą Visa droższa od Europay'a
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2lno$6pb$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...
> [...]

    Przeliczenia te dotycza rozliczen miedzy bankami i organizacjami
    obslugujacymi karty. Czy dotycza obciazenia rachunku uzytkownika karty to
    juz inna bajka.

    OK

    Nie obiecywal tylko stosuje i ma to zapisane w regulaminach.
    Nazywa sie PKO BP SA i jest najwiekszym naszym bankiem detalicznym.
    I nie jest jedynym bankiem, ktory tak postepuje.
    Dokladniej zasada jest taka, ze jesli transakcja odbyla sie w walucie w
    ktorej bank prowadzi rachunki walutowe (USD, EUR, CHF... i co tam jeszcze)
    to bank przelicza bezposrednio z tej waluty na PLN. Jesli waluta transakcji
    byla inna to bank przelicza z waluty rozliczeniowej (USD dla VISA i EUR dla
    EC/Maestro)

    > Jeśli w Euro to VISA Int. przelicza na dolary i obciąża Twój bank,
    > który już nie ma nic do gadania. Tak mnie kiedyś poinformowano w Citku.
    > A było to dawno.

    Bank nic "nie gada" do Visa Int. bo tak sie z nia umowil. Natomiast z
    klientem rozlicza sie tak jak sie _z_nim_ umowil. I tu Visa Int. nie ma nic
    do gadania.

    --
    Pozdrowienia
    ---