  • 31. Data: 2008-03-30 09:55:44
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Kamil Jońca pisze:

    > O ile kojarzę autora wątku. To raczej o umlauty (co na jedno wychodzi)

    dobrze kojarzysz i chodzi o umlaut. a dlaczego "na jedno wychodzi"? czy,
    majac polskie znaki na karcie, nie ma problemu, by byl umlaut?

  • 32. Data: 2008-03-30 09:58:54
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    dl pisze:

    > I jeszcze coś: zakładam, że chodzi o kartę Kredytbanku ;) Jeśli mam
    > rację, to czy kartę już wydał i chce wypowiedzieć? Czy może powołuje się
    > na punkt "§ 18 1. Bank zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku o
    > wydanie karty bez podania uzasadnienia"? ;)

    chodzilo o kredyt bank, ale z nimi juz rozwiazalem umowe, notabene z
    innego powodu.

    a bank karte wydal i, po korzystnej dla mnie decyzji giodo, chcial ja mi
    zabrac, zablokowac i inne cuda, powolal sie na to, ze to jedyna
    mozliwosc zastosowania sie do decyzj iadministracyjnej

    > http://www.kredytbank.pl/BinaryServlet/regulamin_kar
    t_kontakt.pdf/?unid=9CB533A1DEF5EC0CC125702300397425
    &icon=false

    czytalem :)

  • 33. Data: 2008-03-30 10:03:25
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Bogdan B. pisze:

    > Embosowanie to jest zrobienie napisu na karcie.
    > Czy wszystko - w każdym razie tyle, na ile pozwala narzędzie :-)
    > Polskie litery są możliwe, co wiadomo z praktyki.

    ja w swoim imieniu i nazwisku nie mam znakow typowo polskich, ale kolega
    ma i na mastercardzie w wbk nie zrobili mu Ń

  • 34. Data: 2008-03-30 10:05:55
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    krzysztofsf pisze:

    > W polskim prawie, tak przy okazji, problemem jest to, ze nie mozna
    > skarzyc o odszkodowania za szkody moralne, a o udokumentowane. Czyli
    > bank zrywajac umowe nieduzo ryzykuje, poza utrata klienta, na co i tak
    > juz w takim przypadku sie zdecydowal.

    jak wspomnialem wczesniej, zrezygnowalem z kredyt banku z innego powodu,
    wiec i tak by stracil

    > Mozesz jeszcze zainteresowac prase - wyborcza lubi takie tematy.

    nie zalezy mi na szerokim rozglosie, przynajmniej na razie. a co z
    jakimis prawnymi mozliwosciami? moze arbiter bankowy? moze rzecznik
    konsumentow?

  • 35. Data: 2008-03-30 10:09:15
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Michal Jankowski pisze:

    > Prasę sobie możesz interesować, ale abstrahując od zapisów regulaminu
    > i umowy są jeszcze kwestie techniczne - na karcie jest miejsce na
    > jakieś 30 znaków do wpisania imion i nazwiska. I żadne nakazy żadnej
    > instytucji nie zmuszą banku do wciśnięcia tam więcej liter.

    ja sie spokojnie mieszcze w tych 30 znakach, czy nawet 19

    > PS. Ciekawe, co robią, jak się nazwisko nie mieści na dowodzie
    > osobistym - jest dwa razy, raz "zwyczajnie" i tam jest dużo miejsca,
    > raz pismem do odczytywania maszynowego i tam jest bardzo mało miejsca.

    to miejsce do odczytu formalnie nie jest tarktowane jak miejsce z
    wizualnym zapisem danych osobowych, chociazby ze wzgledu na znaki ">"
    ktorych brak w nazwiskach i imionach.

  • 36. Data: 2008-03-30 10:30:46
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > ja w swoim imieniu i nazwisku nie mam znakow typowo polskich, ale
    > kolega ma i na mastercardzie w wbk nie zrobili mu Ń

    To zależy od banku.
    Bo BZWBK tak już ma, ING też.
    A w mBanku, Multibanku polskie znaki są, ja mam Ł.

  • 37. Data: 2008-03-30 10:35:33
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > co to jest platnosc z zelazka

    Chodzi o ręczny imprinter na którym na papierze samokopiującym odbija się
    dane z karty.
    Ostatnio w Polsce widziałem jakoś tak pod koniec XX wieku.

    > i dlaczego moze sie stac koszmarem?

    Nie wiem, ale też jestem ciekaw.
    Przecież tego się ręcznie nie wpisuje tylko odbija na papierze?

  • 38. Data: 2008-03-30 13:08:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Uprzedzam też, że stosowanie znaków narodowych na kartach płatniczych
    > może okazać się koszmarem za granicą, zwłaszcza przy płatnościach z
    > żelazka.

    Nie potwierdzam.
    Chyba ze chodzi o znaki narodowe np. japonskie, tego nie sprawdzalem.
    Aczkolwiek tak naprawde nie powinno miec to znaczenia nawet wtedy,
    przeciez nazwisko posiadacza karty nie jest nigdzie uzywane, jest
    odbijane tylko po to, by w przypadku watpliwosci pokazac kopie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-03-30 14:02:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ty się tak nie martw.

    Mnie bank dokonał skrótów usuwająć z imienia parę samogłosek i wszystko się na karcie
    zmieściło :-))

    Na pamiatke tego faktu juz rok przysyłają mi wyciągi z taką pisownią imienia widoczną
    w okienku koperty i zadna siła ani
    moja godność osobista nie potrafi tego zmienić.

    Cytuję : "... bo system".

    BTW są banki/karty, które nadrukowują w dwóch wierszach - może to rozwiązanie dla
    Ciebie?
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2008-03-30 16:59:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " 666" <u...@w...eu> writes:

    > BTW są banki/karty, które nadrukowują w dwóch wierszach

    Nadrukowują na plaskich (widzialem) czy tlocza na wypuklych (nie
    widzialem)?

    MJ