  • 1. Data: 2002-04-26 09:17:52
    Temat: wyłudzanie danych www.bankier.pl część druga
    Od: "Krzysztof Sobczak" <k...@m...pl>

    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Z internetem mam kontakt od dłuższego czasu. Nie jestem nowicjuszem w tej
    materii
    i wiem jedno. Jeżeli ktoś uczciwie podchodzi do tych spraw to w momencie
    kliknięcia na rzucający się w oczy baner powinien wyskoczyć najpierw
    regulamin konkursu a później ankieta!
    Jest to powszechna praktyka stosowana przez profesjonalistów a to co Wy
    Państwo zrobiliście to jak amatorskie drobne cwaniactwo. Niestety zdarza się
    to coraz częściej ale że wy Państwo?
    Może jestem ślepy, regulaminu jakoś nie dostrzegłem ale baner konkursowy
    tak!
    Proponujnę zamienić na stronie miejscami regulamin z ankietą. Ciekawe ile
    danych osobowych
    otrzymacie?
    Jestem a raczej byłem Waszym stałym zarejestrowanym gościem od roku napewno
    może i dłużej
    Bardzo często informacje zawarte na waszych stronach wykorzystywałem w mojej
    pracy zawodowej (jestem doradcą finansowym), sporządzałem wydruki
    informacji, przsyłałem linki do waszej strony i krew mnie zalewa, gdy
    pomyślę, że któryś z moich obecnych lub przyszłych klientów tak jak ja może
    paść ofiarą wyłudzenia danych osobowych. Przecież podstawą zasadą mojego
    zawodu jest zapewnienie dyskrecji klientowi.
    W mej opini utwierdza mnie Pański list z którego wynika że nic się nie
    stało, wy jesteście w porządku to klient jest ślepy- przecież regulamin był
    z boku na jakimś pasku (pewno cieniutkim aby go nie było widać!)
    Finanse proszę Pana to nie zabawa.

    K.Sobczak

  • 2. Data: 2002-04-26 09:22:39
    Temat: Re: wyłudzanie danych www.bankier.pl część druga
    Od: <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > i wiem jedno. Jeżeli ktoś uczciwie podchodzi do tych spraw to w momencie
    > kliknięcia na rzucający się w oczy baner powinien wyskoczyć najpierw

    Czepiasz sie... Zawsze podpisujesz bez zastanowienia kazdy swistek papieru jaki
    podsuwa ci sprzedawca? Nigdy nie czytasz najpierw regulaminu? No to sam jestes
    sobie winien. Ludzie, nauczcie sie zastanawiac dwa razy zanim cos zrobicie
    bezmyslnie - potem macie pretensje nie do siebie lae do innych...

    Pozdrawiam,
    Frg.

  • 3. Data: 2002-04-26 10:23:18
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...

> [...]
    > sobie winien. Ludzie, nauczcie sie zastanawiac dwa razy zanim cos zrobicie
    > bezmyslnie - potem macie pretensje nie do siebie lae do innych...

    Z tym się zgadzam. Regulaminu trzeba poszukać, a jak są problemy -
    pytać o niego.

    Natomiast niezastosowanie się do wymogów ustawy podczas zbierania
    danych to (niepotrzebne skreślić):
    - problemy z rozumiem tekstu czytanego (ustawa o ochronie danych
    osobowych obowiązki administratora przy zbieraniu danych ma
    określone jasno),
    - niepoważne podejście do sprawy i/lub lenistwo (o ustawie słyszeli,
    mogli przeczytać ze zrozumieniem),
    - świadome ignorowanie obowiązujących przepisów (bez komentarza).

    Ciekawe jaką odpowiedź wybiorą osoby odpowiedzialne?

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-26 10:52:41
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Witam,

    Ja w kwestii formalnej - jak chcesz bluzgac z polskimi literkami to
    najpierw ustaw kodowanie.
    Pzdr
    Konlin

    --
    Encyklopedia multimedialna w prezencie!
    http://www.e-mail.onet.pl

  • 5. Data: 2002-04-26 11:54:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > tak!
    > Proponujnę zamienić na stronie miejscami regulamin z ankietą. Ciekawe ile

    Co zrobic - w Internecie pelno pieniaczy (albo konkurencji???)

    http://www.bankier.pl/konkurs/k01/

    (z linku z glownej strony www.bankier.pl)

    Po lewej stronie:

    Strona główna
    Wiadomości
    Regulamin Konkursu
    Cel Konkursu
    Pytania do MultiBanku
    Kredytowa bzdura roku
    Zobacz wyniki
    Chat 10.04.2002
    Chat 17.04.2002

    Cel konkursu:

    Drogi użytkowniku

    Biorąc udział w konkursie "Życiowy Plan" dzielisz się z nami swoimi
    doświadczeniami, preferencjami i oczekiwaniami związanymi z kredytami.
    Pozwól nam stworzyć kredyt idealny dla Ciebie. Masz jedyną, niepowtarzalną
    okazję wzięcia udziału w powstawaniu produktu bankowego. Twoje zdanie jest
    dla nas bardzo ważne !

    Jeśli kiedykolwiek starałeś się o przyznanie kredytu w jakimkolwiek banku,
    to wiesz na jak wiele trudności napotkałeś i jakie stawiano przed Tobą
    przeszkody. Jeśli jeszcze nigdy nie musiałeś starać się o kredyt to.
    wszystko przed Tobą.
    Formalności, ukryte opłaty, prowizje od kredytu i wysokie odsetki to
    codzienność tradycyjnej bankowości kredytowej.

    Postanowiliśmy zebrać Twoje opinie na ten temat i postarać się stworzyć
    kredyt idealny, tani i bezproblemowy. W oparciu o zebrane od obecnych i
    przyszłych kredytobiorców informacje BANK, który jest sponsorem niniejszej
    akcji wprowadzi taki kredyt w rzeczywistości. Jaki to bank dowiesz się 15
    kwietnia 2002.

    W zamian dajemy Ci możliwość wygrania jednego z 3 kredytów hipotecznych w
    wysokości 100 000 zł na 20 lat bez odsetek i bez żadnych opłat, będziesz
    spłacał tylko ratę kapitałową.
    Odpowiedz na pytania poniższego formularza konkursowego i weź udział w
    losowaniu nagród !
    120 000 zł w odsetkach GRATIS czeka na Ciebie !

    Regulamin:
    pkt 13ty

    (...)
    W przypadku gdy Laureat nie posiada zdolności kredytowej wymaganej przez
    Sponsora lub nie spełnia jednego z warunków wymienionego w punkcie 10, może
    przekazać prawa do nagrody wskazanej przez siebie osobie, która te wymogi
    spełnia.

    Jednym slowem, zla wola, pieniactwo lub jak to pelno w Internecie glupia
    konkurencja

  • 6. Data: 2002-04-26 14:07:46
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Krzysztof Sobczak" <k...@m...pl> wrote in message

    > Jeżeli ktoś uczciwie podchodzi do tych spraw to w momencie
    > kliknięcia na rzucający się w oczy baner powinien wyskoczyć najpierw
    > regulamin konkursu a później ankieta!

    Co do regulaminów, to tutaj i tak jest sprawa jasna, bo regulamin mało
    widoczny to mało widoczny, ale jest.

    Szykuje opis pewnego innego konkursu pośrednio związanego z bankowością.
    Chodzi o Inteligo Pizzę Hut i "Władcę pierścieni".

    Jeżeli uważasz że strona bankiera jest nieuczciwa, to jestem bardzo
    ciekawy co byś powiedział, w kwestii konkursu Inteligo ....

    Niebawem szczegóły ;-)))

    Kamil
    c...@h...pl