  • 41. Data: 2002-08-29 10:56:17
    Temat: Re: wybila 12-sta -> ceny w mBanku poszly w gore!
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Co moglby zaoferowac mBank, gdyby nie darmowosc podstawowych rzeczy?
    > Wysokie oprocentowanie juz jest przeszloscia.

    Lubie takie dywagacje - ale zupelnie nie widze ich sensu.
    Co one maja udowodnic?
    To, ze mBank scina koszty najmniej dochodowych produktow nie oznacza, ze
    zaraz powprowadza oplaty - sam przeciez piszesz ze byloby to dla niego
    samobojstwo. Nie rozumeim za to, po co uprawiac taka fikcje? Rownie dobrze
    mozna ja zaczac uprawiac w przypadku kazdego banku - ot chociazby BZWBK
    ktory podniesie oplaty za konta. Albo moze Lukasa - cos ktos napial o
    50groszach za podglad?! :)

    Co do tego stiwerdzenia ze wyzsze oprocentowanie jest przeszloscia....
    Istotnie nie m juz takiej roznicy, ale zauwaz, ze w innych bankach musisz
    zalozyc lokate (czyli nie masz dostepu do swoichi pieniedzy), lub tez - nie
    masz karty zeby ja wyplacic, lub tez masz dosyc wysokie oplaty.

    Zauwaz, ze mBank ma wszystkie te zalety i dodatkowo jest darmowy. A to jest
    glowna zalatea dla wiekszosci uzytkownikow.

    Oczywiscie kazdy chcialby oprocentowanie najwyzsze na rynku, komplet
    darmowych kart (i to roznych organizacji platniczych), kreyt od reki za
    friko, wyplaty do limitu karty za darmo w kazdym bankomacie. Ale... ale mysl
    realnie.

    Mysle, ze tutaj wystepuje ten sam mechanizm - czy rzad powinien pomagac
    upadajacym zakladom - Polacy jak jeden maz odpoewiadaja TAK.

    Natomiast na pytanie czy rzad powinien pomagac upadajacym zakladom i
    rownoczesnie podniesc podatki, zeby moc to sfinsnaowac - wszyscy
    rozpaczliwie krzycza NIE!!!

    A przeciez chodzi o to samo.

    Bank nie jest instytucja charytatywna.

    mBank ma dobra oferte - i wbrew twojemu - wysokie oprocentowanie to mit -

    "Od stycznia 2002 r. przyrost depozytów na rachunkach osób fizycznych w
    mBanku wyniósł ponad 525 mln. zł. Jest to 25% przyrostu depozytów wszystkich
    gospodarstw domowych w Polsce. Co czwarta złotówka deponowana "od nowa" w
    polskich bankach została powierzona pierwszemu wirtualnemu bankowi w Polsce.
    Klienci, powierzając nam swoje pieniądze potwierdzili, że akceptują wybrany
    przez nas model działania"

    No i popatrz - wylom w twoim glownym argumencie

  • 42. Data: 2002-08-29 14:15:41
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    "Jarosław Lech" wrote:

    > Po pierwsze już Ci kolega uświadamiał, że koszty prowadzenia rachunku są
    > znacznie niższe niż wydanie karty płatniczej,

    przeczytaj co napisalem wczesniej, ja tylko twierdze ze koszty
    prowadzenia
    2 rachunkow z 1 karta sa wyzsze niz prowadzenia 1 rachunku z 1 karta

    > a po drugie popatrz na to z
    > innej strony: wiele osób otwierało wiele rachunków (eKonto+eMaxy), do
    > każdego biorąc co najmniej po jednej VE (a może i po 2 - dla pełnomocnika).

    ale ja pisalem o tych ktorzy maja tylko emaxa

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 43. Data: 2002-08-29 20:06:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    28 Aug 02 11:35, AMRA pisal do All:

    A> Wbrew pozorom mBank doplacal dosyc sporo do zgromadzonych depozytow.

    Tere-fere...
    - "dopłacająć" nadspodziewanie szybko postępowała amortyzacja.
    Jeśli się czegoś nie spodziewali, to właśnie tego, że w tak któtkim czasie
    zdobędą tylu klientów, tyle depozytów i związany z tym spadek kosztów
    "rozruchu".

    A> Ogolnie rzecz biorac - to, ze bank dziala li
    A> tylko w sieci wcale nie robi jakiegos wielkiego hallo w kosztach.

    Jak to nie robi?
    Uważasz, że marmury i personel w oddziałach kosztuje mniej ?

    A> co zaoszczedza na zatrudnieniu i placowkach - wydadza na marketing.

    Ciekawe kto Twoim zdaniem wiecej wydaje na marketing; mBank czy PKO lub Pekao -
    w przeliczeniu na 1 klienta detalicznego...

    A> bedzie mu trudno zarabiac. Maraza odsetkowa bedzie minimalna, a
    A> kredytow nie udzielaja.

    A kto im zabrania?

    A> Poza tym roznica pomiedzy eMaxem a eKontem w oprocentowaniu jest juz
    A> teraz symboliczna.

    A różnica między Lukasem, e-Integrum, a pewnie niedługo i innymi marmurami
    i mBankiem bedzie mniej niż symboliczna a być może okaże się ze są tańsze przy
    zblizonym oprocentowaniu.

    A> Wiele ludzi (w tym ja) ma karte do eMaxa - ale w zyciu nie wykonalo
    A> nia transakcji - i po to jest ta oplata

    Bzdura. Bank bezoddziałowy musi dać możliwość szybkiego pobrania kasy, a to czy
    ludzie pobierali czy nie, to już ich sprawa.
    - eMax od początku miał miec funkcję _lokacyjną_ i mBank wcale nie zachęcał do
    używania delfina na tym koncie.
    A że od początku nie było przymusu otwierania eKonta, wieć to była (i jest)
    podstawowa forma dostepu do pieniędzy dla tych zwłaszcza, którzy mają tylko
    jeden rachunek - eMax.
    Teraz otworzą eKonto (i kto wie czy w ogóle nie zrezygnują z eMax'a), albo
    już rozglądają się za jakimś tanim marmurkiem w okolicy,

    Jak już podkreślano, superkonto za 36 zł/rok daje przynajmniej dostep do
    najwiekszej sieci bezprowizyjnych bankomatów w kraju. Więc opłaca się
    zrezygnować z karty do eMaxa i "zrobić sobie prepaida" n.p. w PKO.
    Ciekaw jestem czy mBank na tym zarobi czy straci?....

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 44. Data: 2002-08-29 23:13:04
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    28 Aug 02 12:12, AMRA pisal do All:

    A> uwzględnieniem
    A> poniżej 9%

    A> Po to, ze buduja sobie przy okazji baze klientow - ktorzy skorzystaja
    A> z KK, debetu w koncie i tak dalej. Zauwaz, tez, ze oprocentowanie
    A> konrt wynosi od 4 przez 4,5 do 6,5% w skali miesiaca (a oplaty sa
    A> dosyc wysokie w tym ostatnim przypadku). - Takiej roznicy nie ma
    A> nawet... mBank!!!

    Przedewszystkim należało by zapytać skąd sie biorą pieniadze na WIBID, bo banki
    nie mają maszynek do drukowania banknotów...
    Pomyślcie o różnicy oprocentowania n.p. ROR w PKO a ceną WIBID i dlaczego
    banki życzą sobie wcześniejszego powiadamiania o wiekszych wypłatach z kont.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 45. Data: 2002-08-30 01:27:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > To, ze mBank scina koszty najmniej dochodowych produktow nie oznacza, ze
    > zaraz powprowadza oplaty - sam przeciez piszesz ze byloby to dla niego
    > samobojstwo.

    Ale tez nie oznacza, ze tego nie zrobi. Bo zrobil z kilkoma uslugami,
    i to moze juz byc poczatek owego samobojstwa.

> [...]
    > zalozyc lokate (czyli nie masz dostepu do swoichi pieniedzy), lub tez - nie
    > masz karty zeby ja wyplacic, lub tez masz dosyc wysokie oplaty.

    I tak musze miec konto w innym banku niz mBank, wiec o oplatach mozesz
    zapomniec.
    Ktory duzy bank nie daje karty do bankomatow? Bo nie porownywalem mBanku
    z bankiem spoldzielczym na (niewlasciwym) koncu swiata.

    > Zauwaz, ze mBank ma wszystkie te zalety i dodatkowo jest darmowy. A to jest
    > glowna zalatea dla wiekszosci uzytkownikow.

    Tyle ze owa darmowosc jest coraz bardziej ograniczona. Bo to juz nie jest
    platne wysylanie wyciagow na ksiezyc, jak ktos mial tylko emaxa to musi
    placic za karte (i to najczesciej zapewne nie wiedzac o tym, ze tak
    bedzie, chyba wiekszosc klientow nie korzysta z dostepu przez internet).

> [...]
    > friko, wyplaty do limitu karty za darmo w kazdym bankomacie. Ale... ale mysl

    Moje realne myslenie wyglada tak, ze mam do wyboru kilka bankow, ktorym
    moge powierzyc okreslona sume pieniedzy, i niekoniecznie wszystkie
    te pieniadze sa w mBanku.
    Ale oczywiscie ja jestem tylko drobnym klientem - myslisz jednak, ze
    inni nie potrafia liczyc?

    > Mysle, ze tutaj wystepuje ten sam mechanizm - czy rzad powinien pomagac
    > upadajacym zakladom - Polacy jak jeden maz odpoewiadaja TAK.

    To widocznie w jakims upadajacym zakladzie byles.

    > Bank nie jest instytucja charytatywna.

    Ale ja tez nie jestem. A w kazdym razie na pewno nie w stosunku do
    bankow.

> [...]
    > przez nas model działania"
    >
    > No i popatrz - wylom w twoim glownym argumencie

    Nonsens. No chyba ze uwazasz, ze skutki mialyby wyprzedzic przyczyny.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 46. Data: 2002-08-30 20:07:06
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ja sam mam 4 rachunki w mBanku, ale od zawsze tylko (?) 3 karty: dla
    > siebie i pełnomocnika do eKonta oraz dla siebie do pierwszego eMaxa. A po
    > zmianach tabeli jeszcze i z tej ostatniej zrezygnuję.

    Dlaczego ???
    Przeciez karte juz masz.
    Czy odnowienie karty tez kosztuje 36zl ???

    GreG

  • 47. Data: 2002-08-30 20:59:00
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy odnowienie karty tez kosztuje 36zl ???

    Jeszcze przez miesiąc nic nie kosztuje.
    A potem 36

  • 48. Data: 2002-09-01 11:46:47
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tere-fere...
    > - "dopłacająć" nadspodziewanie szybko postępowała amortyzacja.

    Wytlumacz - bo nie zalapalem. Jaka amortyzacja? Jesli srednia stawka WIBORu
    1M w lipcu wynosila 16,12%, a w tym samym momencie mBank placil za wszystkie
    zgromadzone depozyty 16,5% (-0,38%) to wg. ciebie co robil? Zarabial?

    > Jeśli się czegoś nie spodziewali, to właśnie tego, że w tak któtkim czasie
    > zdobędą tylu klientów, tyle depozytów i związany z tym spadek kosztów
    > "rozruchu".

    Buhehehe. Taak. Istotnie nie spodziewali sie takiego przyplywu klientow.
    Tylko, ze... Ze plany co do depozytow do konca 2001 wykonali, ale klientow
    nie.
    Co do kosztow rozruchy - czy bnie uwazasz, ze podazajac twoja argumentacja -
    powinni juz byc na plusie?

    > Jak to nie robi?
    > Uważasz, że marmury i personel w oddziałach kosztuje mniej ?

    Nie, nie kosztuje mniej. Ale uwazam (udowodnione empirycznie), ze banki te
    wydaja mniej na marketing oraz maja wiecej i lepszych zrodel zarabiania na
    zgromadzonych deopzytach.

    > Ciekawe kto Twoim zdaniem wiecej wydaje na marketing; mBank czy PKO lub
    Pekao -
    > w przeliczeniu na 1 klienta detalicznego...

    A Twoim? Zaraz sie zdziwisz, ale:
    W ubieglym roku taki Pekao SA wydal na reklame 14,5 mln zlotych, a mBank...
    12,3 (Inteligo mniej wiecej tyle samo). mBank i Inteligo mialy 5 i 6 pozycje
    wsrod wszystkich bankow pod wzgledem wydatkow reklamowych.
    W pierwszym polroczu tego roku mBank wydalo ok. 6,3 mln zlotych.
    No to masz juz cyferki - teraz odpowiedzsobie na swoje pytanie - czekam na
    odpowiedz hu hu hu.

    P.S. Oczywiscie zdajesz sobie sprawe z utraconych korzysci zwiazanych z
    braiem fizycznych oddzialow

    > A kto im zabrania?

    Ignorancja, ignorancja. Rachunek kosztow im nie pozwala.... Procedury
    zabezpieczen im nie pozwalaja. Braki w prawie im nie pozwalaja. wystarczy?
    Czy ci powoli wyjasniac wszystko???

> [...]
    > i mBankiem bedzie mniej niż symboliczna a być może okaże się ze są tańsze

    Byc moze. Co nie oznacza, ze nie odbywa sie to kosztem zyskow tych bankow.
    Po prostu banki te musialy sie podzielic z klientami zyskiem i tyle - a nie
    robily tego przeciez charytartywnie.
    P.S. a zauwazyles jak Lukas zaangazowany jest w akcje kredytowa?

    > Bzdura. Bank bezoddziałowy musi dać możliwość

    Gdzie tu widzisz bzdure? Zbyt emocjonalny jestes....

    szybkiego pobrania kasy, a to czy
    > ludzie pobierali czy nie, to już ich sprawa.

    Co to znaczy _musi_?!?
    Czy istniejacy limit wyplaty z bankomatu na jedna karte - jest poparciem
    twojej argumentacji? wydaje mi sie, ze nie.

> [...]
    > Teraz otworzą eKonto (i kto wie czy w ogóle nie zrezygnują z eMax'a), albo
    > już rozglądają się za jakimś tanim marmurkiem w okolicy,

    hi, hi. No widzisz - a teraz wroci kilka linijek do gory - piszesz to co ja.
    Wlasnie dlatego, ze eMax mial byc lokacyjnym kontem - ludzie ze wzgledow
    bezpieczenstwa nie uzywali kart wydanych do tego rachunku - ale "just in
    case" karte mieli - ktorej NIE UZYWALI.
    No wec - jeszcze raz napisz mi co miales na mysli piszac, ze bzury tutaj
    smole...

> [...]
    > zrezygnować z karty do eMaxa i "zrobić sobie prepaida" n.p. w PKO.
    > Ciekaw jestem czy mBank na tym zarobi czy straci?....

    taaaak. A eKonto to po co jest? I dalej bezplatna karta do eKonta???

    Widze, ze odisujac na ten moj post byles totalnie uprzedzony i czepailes sie
    byle czego, ale moim zdaniem to czepiani tak sobie Ci wyszlo...

  • 49. Data: 2002-09-01 22:11:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    01 Sep 02 13:46, AMRA pisal do All:

> [...]
    A> WIBORu 1M w lipcu wynosila 16,12%, a w tym samym momencie mBank placil
    A> za wszystkie zgromadzone depozyty 16,5% (-0,38%) to wg. ciebie co

    A od listopada do lipca to jak było?
    W sierpniu zmniejszył oprocentowanie o 200 p.b.

    A> Buhehehe. Taak. Istotnie nie spodziewali sie takiego przyplywu
    A> klientow. Tylko, ze... Ze plany co do depozytow do konca 2001
    A> wykonali, ale klientow nie.

    zarabia się na już posiadanych depozytach, a zwiekszanie ilości klientów
    podnosi koszty startowe (korespondencja, wydanie kart), wiec wykonanie planu
    pozyskania depozytów przy niewykonaniu planu liczby klientów wyszło in plus.

    A> Co do kosztow rozruchy - czy bnie uwazasz,
    A> ze podazajac twoja argumentacja - powinni juz byc na plusie?

    wystarczy, że sami przyznali że są pozytywnie zaskoczeni dynamiką przyrostu
    co oznacza właśnie że już _są "na plusie" (wobec założeń)_.

    A> A Twoim? Zaraz sie zdziwisz, ale:
    A> W ubieglym roku taki Pekao SA wydal na reklame 14,5 mln zlotych, a
    A> mBank... 12,3

    No więc mBank wydał mniej, a nie więcej - i to właśnie potwierdziłeś.
    Ergo: poniósł mniejsze koszty niż marmurki.

    A> Ignorancja, ignorancja. Rachunek kosztow im nie pozwala.... Procedury
    A> zabezpieczen im nie pozwalaja. Braki w prawie im nie pozwalaja.
    A> wystarczy? Czy ci powoli wyjasniac wszystko???

    Ale polewasz... :( Daj spkój...

> [...]

    A> tyle - a nie robily tego przeciez charytartywnie. P.S. a zauwazyles
    A> jak Lukas zaangazowany jest w akcje kredytowa?

    Tak powinno być w każdym banku :)

    A> szybkiego pobrania kasy, a to czy

    A> Co to znaczy _musi_?!?

    To znaczy, że chyba nikt by nie otworzył konta w mBanku (przynajmniej na
    początku jego działalności), gdyby _jedyną_ możliwością pobrania kasy był
    przelew.

    A> Czy istniejacy limit wyplaty z bankomatu na jedna karte - jest
    A> poparciem twojej argumentacji? wydaje mi sie, ze nie.

    Oczywiście że jest. Był to w wielu wypadkach główny powód zakładania dwóch kont
    i dodatkowo ustanawiania do nich pełnomocników.

> [...]

    A> co ja. Wlasnie dlatego, ze eMax mial byc lokacyjnym kontem - ludzie ze
    A> wzgledow bezpieczenstwa nie uzywali kart wydanych do tego rachunku -

    Czytasz to co chcesz widzieć. :(
    Karty do emax'a mogli nie uzywać _posiadacze e-konta_.
    Sporo jednak było ludzi którzy otwierali tylko jeden rachunek - eMax.

    A> taaaak. A eKonto to po co jest? I dalej bezplatna karta do eKonta???

    jak ktoś ma ekonto, to niech je ma dalej, - tu rozważamy rezygnację z karty
    do eMax'a, w kontekscie (przykładowo) Superkonta.
    - superkonto może być dodatkowo tańsze o 60 PLN /rok dla tych co potrzebują
    wyciąg co miesiąc, (bo tyle bierze mBank za wyciągi).
    - Za 36 PLN ma się tam karte, najwiekszą siec darmowych bankomatów, bezpłatny
    comiesieczny wyciag i (co bywa dość ważne dla niektórych klientów mBanku)
    bezpłatne wpłaty (także w bankomatach z funkcją depozytową).
    A karty nikt im nie zabroni stosować jako "prepaid" i zasilac z mBanku.
    Kto na tym zyska a kto straci?
    Ja sądzę, że w takim wariancie na rezygnacji z karty do eMax'a skorzysta
    klient, a czy mBank poniesie straty (na prowizjach od operacji i stracie
    wprowadzonej opłaty za wydanie karty), czy zysk (ze zmniejszenia opłat na rzecz
    Euronetu) to już bóle banku.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-