  • 31. Data: 2002-08-28 10:34:46
    Temat: Re: wybila 12-sta -> ceny w mBanku poszly w gore!
    Od: "TOP" <o...@e...com>

> [...]
    >pełna była chrzanienia jaki to inny bank, że nie ma kosztów i dlatego może
    >zaoferować konkurencyjny produkt, bez opłat i lepsze %. A teraz okazuje się
    >iż albo była to lipa nastawiona na złapanie frajerów albo "fachowcy" rąbnęli
    >się w szacunkach dot. kosztów działalności, albo akcjonariusz próbuje się
    >nachapać jak najwięcej mając gdzieś to co zachwalał na początku działalnści.
    >Myśle iż mBank powinien poinformować klientów co do harmonogramu
    >wprowadzania pozostałych opłat bo tak po prostu będzie uczciwie.

    Bez żartów! Żadna instytucja ani bank, ani firma z każdej innej branży nie
    przedstawi Ci takiego harmonogramu. A w szczególności taka która funkcjonuje w
    warunkach konkurencji. Tak na prawdę bank/firma nic by nie robiła i kosiła
    szmal, gdyby to tylko było możliwe. mBank nie będzie wprowadzał nowych usług o
    ile nie zostanie do tego zmuszony przez konkurencję lub ich wprowadzenie nie
    da mu nad nią przewagi. Biznesplan tego projektu oparty był na pewnych
    założeniach i część z nich się spełniła (niektóre nawet nadspodziewnie - np.
    liczba otwartych rachunków), część nie, część założeń była dostosowywana w
    trakcie. I wprowadzenie opłat za karty do eMax jest przykładem tego ostatniego
    procesu. Niezależnie od wszystkiego jednak plan zakładał osiągnięcie
    rentowności w jakimś okresie, bo po to w ogóle zaczęto ten projekt.
    Ograniczenie kosztów na wydawanych VE jest prostym i moim zdaniem wbrew temu
    co niektórzy uważają niezbyt rzutującym na ofertę sposobem. Zauważ że na
    początku można było mieć tylko jeden eMax, czyli mogłeś mieć max 2 karty.
    Teraz tych eMaxów można mieć kilka, więc i liczba wydawanych kart zaczęła się
    mBankowi mnożyć jak krórliki. Założę się, że większość tych kart jest
    nieaktywna lub nie została na nich wykonana żadna transakcja. Ja sam do
    pierwszego założonego eMax mam kartę, którą wziąłem na wszelki wypadek. Gdyby
    była za opłata pewnie bym się zastanowił lub po jakimś czasie zrezygnował, bo
    jest faktem, że chyba przez ponad półtora roku nie użyłem jej ani raz.

    Inna sprawa, że mBank trochę dał dupala, bo co im szkodziło wprowadziić opłatę
    za pierwszą kartę niezależnie od rachunku do jakiego jest wydana. Wtedy
    posiadacze samych eMaxów nie byliby pokrzywdzeni. No cóż tak to zrobili i co
    najwyżej można ponarzekać...

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 32. Data: 2002-08-28 10:42:52
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > "nikt w bankach nie spodziewal sie, ze tak szybko
    > spadna stopy procentow - a tym samym marza odsetkowa"

    Alez ja nic takiego nie sugerowalem :)

    Chodzi mi o to, ze banki wirtualne (w Polsce) nastawione byly na zbieranie
    depozytow. W zalozeniu mialy zarabiac na marzy odsetkoweji dostarczac
    (taniego pieniadza swoim wlascicielom. BRE - na kredyty dla
    przedsiebiortstw, VW direct na nowe samochody, a Inteligo pewnie dla BGB.

    W chwili gdy stopy spadly - filozofia ta w przypadku mBanku i Inteligo
    wyczerpala sie i trzeba bylo zaczac czyms przyciagac ludzi.

  • 33. Data: 2002-08-28 10:56:57
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Ogolnie rzecz biorac - to, ze bank dziala li tylko w sieci wcale nie robi
    > jakiegos wielkiego hallo w kosztach. to co zaoszczedza na zatrudnieniu i
    > placowkach - wydadza na marketing. Wszystko moze sie zmienic, jak juz sama
    > marka mBanku bedzie powszechnie rozpoznawalna, tylke, ze.... No wlasnie -
    > tylko ze nadal bedzie mu trudno zarabiac. Maraza odsetkowa bedzie
    minimalna,
    > a kredytow nie udzielaja.

    Przeciez udzielaja kredytow odnawialnych, max 20 kPLN ;-)

    Waldek

  • 34. Data: 2002-08-28 11:53:00
    Od: v...@p...onet.pl

    > gdyby tak bylo, to wprowadzono by normalna oplate - ok 12 zl - a i tak masa
    > ludzi by je anulowala (ale pewnie nie az duzo)

    jakbym mial placic 12 zl na rok to bym sobie zostawil konto w mbanku, bo 12 zl
    to normalna uczciwa oplata za VE.
    natomiast 36 zl to zdzierstwo i jak dla mnie nieuczciwe postepowanie bre wobec
    mnie. dlatego tez wyniose sie gdzie indziej, np do lg

  • 35. Data: 2002-08-28 13:54:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Przeciez udzielaja kredytow odnawialnych, max 20 kPLN ;-)

    Ale jakie warunki rtzeba spelnic :)
    Poza tym moim zdnaiem - jest to sposob na zatrzymanie klienta w banku niz
    powazny zarobek. (oczywiscie nie w przypadku Pekao SA ;).
    A przeciez sa kredyty konsumpcyjne i iinne - i tutaj juz slabno

  • 36. Data: 2002-08-28 21:13:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    i...@p...onet.pl writes:

    > A ja myślę, że wreszcie zaczyna się robić normalnie. mBank, ma dobrą ofertę,
    > jest wygodny w użyciu i wystarczająco bezpieczny. W czasie bezpłatnej
    > promocji
    > uzmysłowił to wszystkim użytkownikom. A teraz najwyższy czas aby zacząć
    > na tym
    > zarabiać. Wszyscy, którzy byli w tym banku tylko dlatego że jest za darmo
    > niech spadaja na drzewo.

    O, ciekawe. Na miejscu banku troche balbym sie, by klienci istotnie
    nie spadli na drzewo. Nieuzywane produkty sa nieistotne, ale wprowadzenie
    oplat za przelewy (nie mowiac juz o oplacie procentowej, ktorej prawie
    nigdzie nie ma, a jesli juz, to ograniczona kwota kilku zlotych) i za
    inne potrzebne rzeczy (prowadzenie konta, dostep przez siec itp)
    mogloby sie skonczyc kiepsko.

    > Bo po co bankowi taki klient, który za nic nie chce
    > płacić przynajmnie ceny rynkowej i do którego bank musi de facto dopłacać???
    > Pozdrawiam wszystkich oburzonych że powoli kończy się darmocha.

    Zdaje sie ze teoria byla taka, ze bank chcial tanio sciagnac srodki
    z rynku detalicznego?

    Taki bank, w ktorym za wszystko place, mam (prawie) za rogiem.
    Przychodze do oddzialu, pracownicy banku (a nie ja) wpisuja tresc
    np. przelewow do komputera, moga wplacic lub wyplacic prawie dowolna
    sume (najwyzej czekajac 1 dzien przy wiekszej kwocie). Bank przysyla
    mi wyciagi, sprzedaje mi inne waluty po godziwym kursie itp.
    Co moglby zaoferowac mBank, gdyby nie darmowosc podstawowych rzeczy?
    Wysokie oprocentowanie juz jest przeszloscia.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 37. Data: 2002-08-29 06:03:59
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale i tak w koncu bank bedzie bulil za obsluge 2 rachunkow i jednej
    > karty, a w opisywanym przypadku bulil za jeden rachunek i jedna karte
    > (tyle ze inna) i tak moglo zostac, i gdzie tu logika?
    >
    > mogliby ustalic ze 1 karta dla klienta gratis a kazda nastepna platna,
    > byc moze nie zrobili tego zeby nie komplikowac za bardzo bo byc moze
    > mysla juz nad oplata za karte do ekonta, niestety dobre sie konczy,
    > mbank ma za duzo klientow i za malo konkurencji

    Po pierwsze już Ci kolega uświadamiał, że koszty prowadzenia rachunku są
    znacznie niższe niż wydanie karty płatniczej, a po drugie popatrz na to z
    innej strony: wiele osób otwierało wiele rachunków (eKonto+eMaxy), do
    każdego biorąc co najmniej po jednej VE (a może i po 2 - dla pełnomocnika).
    Często właśnie dla wypchania potfela kartami, których i tak nie używali.
    Teraz albo za _swój_ wypchany kartami portfel zapłacą, albo zrezygnują ze
    zbędnych kart. Tutaj jest pies pogrzebany (IMHO). Interes do zrobienia jest
    również dla Ciebie: z powodu tych zbędnie wydawanych kart koszty banku były
    o wiele wyższe, niż moogłyby być, Więc Ty jaki klient też możesz na tym
    skorzystać.
    Ja sam mam 4 rachunki w mBanku, ale od zawsze tylko (?) 3 karty: dla
    siebie i pełnomocnika do eKonta oraz dla siebie do pierwszego eMaxa. A po
    zmianach tabeli jeszcze i z tej ostatniej zrezygnuję. I nic mnie w decyzjach
    mBanku nie bulwersuje ani nie zniechęca. Co najwyżej będę zmuszony do
    nauczenia się wykonywania przelewów między swoimi kontami przez IVR.

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 38. Data: 2002-08-29 06:05:44
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    :
    > Pytanie tylko jak zareaguja Ci, ktorzy mieli dotychczas tylko emaxy z
    > uzywanymi kartami, albo mieli ekonta ale uzywali kart do emaxa.

    No, mój kolega stojący mi za plecami raczej warczy, niż się uśmiecha :-)
    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 39. Data: 2002-08-29 06:07:04
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "bielen2k" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a ja kase trzymam na eMaxie, i jak mi na miescie bedzie trzeba kase wybrac
    > to co ja zrobie?? zawiodlem sie na mBanku :( a bogaty nie jestem (no
    wiecie,
    > student, nie pracujący itd.) wiec kasy duzo nie mam. <płacz>

    Zamiast marudzić wykonasz szybki telefon do mBanku i będziesz miał
    pieniądze tam, gdzie będziesz chciał je mieć.

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 40. Data: 2002-08-29 09:17:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 28 Aug 2002 11:35:27 +0200), "AMRA"
    <a...@a...com> był(a) napisał(a):

    >z pelnej funkcjonalnosci eMaxa. Wiele ludzi (w tym ja) ma karte do eMaxa -
    >ale w zyciu nie wykonalo nia transakcji -

    Tak, ale ja wykonałem nią jedną transakcję. I to bardzo ważną -- bo
    posłużyła do wybrania gotówki większej niż 1000zł.

    Mam kolegę, który ostro krytykuje mBank właśnie za brak możliwości
    odzyskania WŁASNYCH pieniędzy. 1000zł limitu w przypadku Pekao SA to
    całkiem inna bajka niż te same 1000zł w mBanku. W Pekao idę do okienka
    i wybieram nawet 10 tysięcy. A w mBanku muszę biegać 10 dni! co nie
    zawsze jest możliwe.

    Ograniczenie w wysokości 1000zł było częściowo łagodzone możliwością
    posiadania 3 emaksów, co dawało razem 4 tysiące. Teraz oferta mBanku
    znów spadła...

    >i po to jest ta oplata - tak jak
    >byla dla pelnomocnika. Bo czy to nie fajnie - otworzyc sobie 2go eMaxa - dac
    >pelnomocnika zone/dziewczyne itp - i kolejna karta?

    No i dlatego 15zł za kartę to jest normalna stawka, a nie 36... Za
    50zł mogę mieć wypukłą w PekaoSA, a podejżewam, że nie jest to
    najtańszy bank...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)