  • 51. Data: 2004-12-01 19:48:54
    Temat: Re: www.smartransfer.pl czy kto? korzystał ?
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    41ae0a81$...@n...home.net.pl,
    ruf10 <r...@o...nospam>:

    > skoro umie poprawnie odmieniać to niech się "chwali" - może ktoś się
    > czegoś nauczy.

    nie sadze, aby sie nauczyl (albo Ty)

    --
    Robert

  • 52. Data: 2004-12-01 20:32:18
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    6...@k...i.jego.cho
    mik,
    Krystek <k...@p...space.mailbox>:

    > Nie, nie ciągle, ale jak się co i raz widzi na grupach takie językowe
    > "kfiatki" to może człowieka szlag (nie szlak ;) trafić. Może
    > przynajmniej jak się poda prawidłowy sposób odmiany to ktoś zapamięta
    > i nie będzie popełniał więcej tego typu błędów.

    Glenn nie popelnila bledu (w zaden sposob nie wykroczyla poza norme
    jezykowa).

    N.B. przyjrzyj sie dokladniej swojemu pouczajacemu edyktowi - tam jest blad
    rzeczowy, i to dosc powazny.

    > Poza tym nie wiem czemu Glenn insynuowała, że miałbym coś komuś
    > przesyłać smstransferem. Wyjaśniłem tylko, że zapis adresu w postaci
    > "ulica XX / YY" wcale nie musi oznaczać "ulica XX m. YY"

    To juz insza inszosc, do tego nie mam zastrzezen
    (aczkolwiek co innego, gdy XX i YY sa roznia sie o 1 lub 2, a co innego gdy
    o kilkanascie).

    > P.S. Tak, mam zły dzień.

    Napij sie piwka :)

    --
    Robert

  • 53. Data: 2004-12-01 20:59:08
    Temat: Re: www.smartransfer.pl czy ktoś korzystał ?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > No właśnie...

    O ile zna zagrożenia i się na nie godzi - to tyle :-)

  • 54. Data: 2004-12-01 21:11:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Po pierwsze - nie *tą* firmę, a *tę* firmę. Rzeczownik rodzaju
    > żeńskiego w bierniku z zaimkiem przymiotnikowym "ta" odmieniamy na
    > "tę" zgodnie z deklinacyjną końcówką fleksyjną rzeczownika (ta
    > kobieta - tę kobietę;
    > ta bułka - tę bułkę; ta piłka - tę piłkę; itp.)

    Jesteś zacofany - nie znasz aktualnych trendów w językoznawstwie :-)

    > Po drugie - nigdzie w tym wątku nie pisałem, że mam zamiar cokolwiek
    > komulkowiek przesyłać, tym bardziej jakimś smstransferem (jak to zwał
    > tak to zwał). Chyba odpowiadasz w wątku nie tej osobie, której
    > chciałaś odpowiedzieć.

    A czy ja napisałam, że Ty coś takiego napisałeś? Interpretator Ci wysiadł
    :-) ? Skoro ich uwiarygadniasz (widziałeś gdzieś adres 8/23 oznaczający, że
    firma zajmuje domy od numeru 8 do 23?), to złożyłam Ci propozycję - prześlij
    kasę za ich pośrednictwem :-) To tyle. A jak masz zły dzień, to wypij sobie
    piwko zamiast odpalać usenet :-)

  • 55. Data: 2004-12-01 21:28:06
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    4...@k...i.jego.cho
    mik,
    Krystek <k...@p...space.mailbox>:

    > zależeć na poprawnej wypowiedzi - nie mnie. Jednak ten błąd powtarza
    > się tak często, że po prostu nie wytrzymałem.

    Zatem przyjmij juz do wiadomosci, ze nie jest to blad, i nie bedziesz musial
    sie stresowac :)

    > A żeby rozwiać wątpliwości to polecam lekturę:
    > http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/17
    04/idc/5/
    > http://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:J%C4%99zyk_polsk
    i_-_zaimki

    Ale rozwiales :)
    Przytaczasz "autorytety" ciezkiego kalibru.
    Co do slownika pisanego przez internatutow-ochotnikow lepiej sie nie bede
    wypowiadal, co do pierwszego zrodla, to jest jakas sciaga szkolna.
    NB, odnoszac sie do informacji podanych na tej stronie, warto zauwazyc, ze
    juz od lat '50 (Mańczak 1956), a juz na pewno od '80 (Gramatyka
    wspolczesnego j. polskiego. Morfologia), zdecydowana wiekszosc jezykoznawcow
    polonistycznych nie wyroznia rodzaju meskiego rzeczownikow.

    > Chyba pozostaje mi przyjąć do wiadomości, że językiem rządzi reguła
    > użyteczności i ekonomiczności i że niepoprawne formy staną się w
    > najbliższym czasie poprawne

    Zamiast wymyslac nastepne "ciekawostki", poczytaj sobie cos powazniejszego o
    jezyku, skoro faktycznie Cie to tak pasjonuje.

    > A co do tego piwka, to nie wiem. Choróbsko mnie dopadło a mieszanie
    > piwa z lekami na dobre raczej nie wychodzi.

    Wbrew powszechnemu mniemaniu wiekszosc lekow nie wykazuje interakcji z
    alkoholem :)

    --
    Robert

  • 56. Data: 2004-12-01 22:10:52
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    3...@k...i.jego.cho
    mik,
    Krystek <k...@p...space.mailbox>:

    > No to idę coś chlapnąć :P

    Zdrówko ;)

    (Ale lepiej sprawdz, lista lekow wchodzacych w interakcje z alkoholem:
    http://www.bnf.org/bnf/bnf/current/doc/41001i20.htm)

    --
    Robert