  • Data: 2013-06-03 16:03:26
    Temat: Re: wiśnie są legalne
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "radar" ko4jp9$qet$...@s...aioe.org

    > http://prawo.rp.pl/artykul/793726,1013661-MF--Cashba
    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    Resort finansów chce, aby bonusy wypłacane klientom
    przez banki ?w związku z prowadzeniem rachunku były
    opodatkowane 19-proc. ryczałtem.

    Rządowy projekt nowelizacji m.in. ustaw o PIT i o CIT
    przewiduje drobną zmianę przepisów. Odczują ją jednak
    banki i setki tysięcy ich klientów. Minister finansów
    postanowił dodać do ustawy o PIT kolejny przychód
    opodatkowany ryczałtem. Chodzi o tzw. cashback
    (czyli różnego rodzaju świadczenia otrzymywane przez klientów banków).

    Aleksandra Tarka 27-05-2013, ostatnia aktualizacja 27-05-2013 17:08

    Czyli -- rząd dopiero chce tak uczynić, a to raczej oznacza, że do tej
    pory tak nie uczynił, czyli niekoniecznie mądrze uczynili ci, którzy
    zapłacili podatki od otrzymanych wiśni i orzechów -- a ja pisałem na
    czas, że moja matka, jako doradca podatkowy, uważa, iż za te wiśnie
    (dotychczasowe) i orzechy podatku nie ma, bo to za małe kwoty. Moja
    matka za swe słowa nie odpowiada? -- nie odpowiada, bo ubezpiecza się,
    przez co w razie wpadki (zgodnie z polskim prawem) odpowiedzialność za
    błędne doradzanie spadnie na ubezpieczyciela. Do tej pory ubezpieczyciel
    ani razu nie został obciążony za błędy mojej matki, choć ubezpieczenia
    te są obowiązkowe od wielu lat.

    -=-

    Przy okazji znamy rząd wielkości opisujący wiśniożerców i orzechożerców.
    Nie wiemy, czy jest 9 setek tysięcy, czy może są tylko dwie lub trzy setki,
    ale wiemy, że to nie dziesiątki tysięcy i nie miliony.

    Jeśli to pół miliona -- moje szacowanie (jeden procent) z innego postu jest dobre.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'