  • 1. Data: 2013-12-22 13:58:52
    Temat: wałek allegro: bledna nazwa odbiorcy przelewu a odpowiedzialność banku
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Dalem sie złowić na dość dużą sumę na allegro.
    Przejęcie konta, przelew poszedł na numer rachunku słupa, z nazwa odbiorcy
    prawowitego właściciela konta.
    Podobno banki nie ponoszą odpowiedzialności w takiej sytuacji, tzn nie weryfikujac
    nazwiska odbiorcy.

    Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Przelew został juz zaksiegowany.

  • 2. Data: 2013-12-22 15:53:11
    Od: marcin <p...@g...com>

    On Sunday, December 22, 2013 1:58:52 PM UTC+1, az.anonim wrote:
> [...]
    nazwiska odbiorcy.

    > Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Przelew został juz zaksiegowany.

    Program ochrony kupujących Allegro, do 10000 złotych.

    Aby skorzystać z Programu, należy:

    - zgłosić jednostce policji nieotrzymanie zakupu,
    - wysłać nam kopię pisemnego potwierdzenia, że zostało wszczęte dochodzenie w tej
    sprawie.

  • 3. Data: 2013-12-22 16:01:54
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-22 13:58, az.anonim pisze:
> [...]
    nazwiska odbiorcy.

    > Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Przelew został juz zaksiegowany.

    Zgłosić na policji. Bezdyskusyjnie.
    Duża szansa, że go dopadną, a kasę odzyskasz choćby z POK.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-12-22 21:06:39
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Dzięki za podpowiedzi.

    Na komendzie oczywiście byłem i zglosilem oszustwo. Z POK może być problem bo
    placilem bluecashem, mogą sie czepiac.

    Moje pytanie raczej wiąże sie ze zdziwieniem, ze w polskim systemie bankowym tak
    łatwo można wyłudzić pieniądze bez jakiejkolwiek odpowiedzialności banku. Do tej pory
    wydawalo mi sie, ze adres jest zbędny ale nazwa odbiorcy wymagana. A tym czasem
    oszuści mogą podmienic sam numer konta w allegro a fakt podania niewłaściwego
    nazwiska nie zawiesza przelewu ani nie informuje nadawcy przelewu o niezgodności
    danych.

    Gdyby to było weryfikowane nie byłoby też problemu z wirusami podmieniajacymi numer
    konta w schowku podczas wklejania numeru rachunku.

    Fajne święta mi sie szykują.

  • 5. Data: 2013-12-22 22:00:19
    Od: "August" <a...@b...xxx.xxx>

    Użytkownik "az.anonim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    [...]
    >Gdyby to było weryfikowane nie byłoby też problemu z wirusami
    >podmieniajacymi numer konta w schowku podczas >wklejania numeru rachunku.

    Jak sobie wyobrażasz taką weryfikację ? Nazwiska panieńskie, herbowe,
    potrójne, skrótowe nazwisk (na dawno zakładanych kontach przy dłuższym
    nazwisku)], literowce.
    Bank ma problem przesłać do drugiego banku spację w tytule przelewu czy
    nazwie odbiorcy, a ty byś chciał weryfikację? Nawet człowiek nie jest pewien
    czy różny zapis dwóch nazwisko to to samo. Setki kombinacji potencjalnych
    minimalnych różnic do decydowania i wołania przełożonego nawet automatu
    białkowego, odpowiedzialności, itp. ;-)

  • 6. Data: 2013-12-22 22:02:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2013-12-22 21:06, az.anonim pisze:
> [...]
    >
    > Gdyby to było weryfikowane nie byłoby też problemu z wirusami podmieniajacymi numer
    konta w schowku podczas wklejania numeru rachunku.

    Kiedyś już była sprawa tego typu. Okazało się, że sąd miał w d.... zapis
    regulaminu banku o tym, że wystarczy numer konta i nakazał zwrot całej
    sumy do nadawcy.

  • 7. Data: 2013-12-22 22:48:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-12-22 22:02, Pete pisze:

    > Kiedyś już była sprawa tego typu. Okazało się, że sąd miał w
    > d.... zapis regulaminu banku o tym, że wystarczy numer konta i
    > nakazał zwrot całej sumy do nadawcy.

    Podasz sygnaturę, prawda ?

    Albo wkleisz uzasadnienie wyroku ... Zakładam, że nie jesteś
    matką boską okienną.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2013-12-22 22:56:29
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 22 Dec 2013 22:48:07 +0100
    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:
    > Podasz sygnaturę, prawda ?
    >
    > Albo wkleisz uzasadnienie wyroku ... Zakładam, że nie jesteś
    > matką boską okienną.

    Potwierdzam sytuację :) W tym albo zeszłym roku, dotyczyło jednak sumy liczonej w
    milionch i wypłaconej przez urząd skarbowy. Więc sytuacja musiała być wygrana.
    Sygnatury raczej nikomu nie będzie się chciało szukać bo i po co, prawa precedensu
    nie ma.

  • 9. Data: 2013-12-22 22:58:26
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-12-22 22:56, Piotr C. pisze:

    > Sygnatury raczej nikomu nie będzie się chciało szukać bo i po co, prawa precedensu
    nie ma.

    Ale warto mieć coś na poparcie swoich słów.

    SPRAWDZAM.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 10. Data: 2013-12-23 00:00:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Dec 2013 22:56:29 +0100, "Piotr C."
> [...]
    sytuacja musiała być wygrana. Sygnatury raczej nikomu nie będzie się
    chciało szukać bo i po co, prawa precedensu nie ma.

    Ale przecież to było przed wejściem nowych przepisów, które od tego
    roku zwalniają banki od odpowiedzialnošci w takich przypadkach.

    --
    Marek