    From: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: troche konkretów...
    Date: Mon, 05 Jun 2006 10:07:21 +0200

    Jacek Popławski wrote on 2006-06-04 10:29:
    > Hmmm... do tej pory myślałem, że limit karty nie dotyczy miesiąca, tylko czasu
    > do którego nie zostanie spłacony.
    Dobrze myślałeś, limit karty (kredytowej) dotyczy maksymalnego
    zadłużenia jakie można zaciągnąć.

    > Tzn. jeśli mam kartę z limitem 2000zł i kupię coś za 1500zł, to jeśli po kilku
    > dniach te 1500zł spłacę to znowu mam 2000zł do wykorzystania. Mylę się?
    Tak, ale dopóki nie spłacisz tych 1500 to możesz wykorzystać tylko 500.

    > Jakie znaczenie ma miesiąc?
    Raczej żadne, większe znaczenie ma limit. Przy zbyt wysokim limicie (np.
    3 - 5 krotność miesięcznych wydatków) łatwo jest wydać za dużo i nie
    mieć z czego spłacić wszystkiego w gp. Przy limicie około 2 x miesięczne
    wydatki (lub nieznacznie wyżej) i gp około 30 dni nie wydasz więcej niż
    możesz (spłacić). Co prawda może dojść do sytuacji, że wydasz wszystko w
    jednym miesiącu i w drugim karta będzie praktycznie bezużyteczna (do
    czasu spłaty).

    Oczywiście, jeżeli ktoś jest tego świadomy i kontroluje swoje wydatki to
    tego problemu nie ma.

    Pozdrawiam
    Michał M