  • 51. Data: 2016-06-27 11:19:38
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-26, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberaliz
    m-jest-pass.html

    > Przeczytaj pomyśl a wtedy może znajdziemy merytoryczny poziom dyskusji
    > między normalnymi ludźmi :-)

    Czytałem już ten artykuł kiedy go podrzuciłeś pierwszy raz,
    przy dyskusji w kwestiach walutowych. Częściowo z tezami z tego
    artykułu mogę się zgodzić.

    I tak np. personalnie uważam, że wymuszanie *drastycznych* cięć
    jak w przypadku Grecji było błędem, to nadmierne zadłużanie
    i "przejadanie" środków też uważam za błąd.

    Biorąc pod uwagę np. 500+ - są pewne pozytywne aspekty tego,
    pracodawcy żerujący na najniższych możliwych stawkach (np.
    w gastronomii) będą musieli je podnieść, inaczej nie znajdą
    chętnych do pracy. Ale z drugiej strony "ktoś" (w domyśle
    ludzie pracujący) musi za to zapłacić. I pomysły, żeby
    docisnąć tym lepiej zarabiającym i zrobić PIT ~40-50%
    już mi się nie podobają. Sorry, ale 50% to jakiś alfons
    pobiera :D

    I tu widzę prawdziwe niebezpieczeństwo, że przez *zbytnie*
    rozdawnictwo staniemy się na tyle niewypłącalni (samodzielnie),
    że ktoś duży będzie nam mógł dyktować swoje warunki, albo będzie
    nas czekało bankructwo (a o tym możesz poczytać, to też nie jest
    miłe zjawisko).

    > Ale przecież jest lament że się zmieni i trzeba wszelkimi sposobami
    > włącznie z szantażem zapobiec kolei losu.

    A wcześniej opozycja nie lamentowała, że "już najwyższy czas",
    że "kraj w ruinie"? :-) Każda opozycja ma podobną retorykę.

    Zmienić to się może jak się duzi gracze (inwestorzy) z naszego
    kraju masowo wycofają. To odczujemy, niezaleznie od preferencji
    politycznych. A czy tak się stanie, to nie wiadomo. Duzi działają
    i w Chinach, i na Węgrzech, i w Rosji, więc to nie jest powiedziane
    że wycofają się ze względu na klimat polityczny.

    Ale istotniejsze jest, czy rząd zrobi coś co owych inwestorów odstraszy,
    czy zachęci.

    > Bo te nowe dopiero mają nadejść. To będzie dopiero DOBRA zmiana.

    Znaczy rozkradnie jeszcze więcej? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 52. Data: 2016-06-27 11:55:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 09:13, Kviat pisze:

    > Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

    Ty na pewno rozumiesz, ale nie wiem jak. Skoro chcesz wychodzić z
    dyskusją do ludzi, to powinieneś najpierw opisać jak je rozumiesz.

    > A teraz, skoro już znasz te pojęcia, dam ci trochę czasu na ich
    > zrozumienie.

    Tak jak wspomniałem, szkoda czasu, skoro swoją wiedzę o polityce
    czerpiesz z krótkich słownikowych definicji - znaczy że niczego mądrego
    się od ciebie dowiedzieć nie można.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2016-06-27 13:07:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 11:55, Liwiusz pisze:

    > Ty na pewno rozumiesz, ale nie wiem jak.

    A ja nie wiem czego nie zrozumiałeś, skoro też rozumiesz, a mimo tego
    pytasz.

    Jak zaczynam z kimś rozmowę o bankach, to najpierw muszę opisać co
    rozumiem pisząc: "bank"... bo inaczej nikt nie zrozumie o czym chciałem
    napisać. Odważnie :)

    > Skoro chcesz wychodzić z
    > dyskusją do ludzi, to powinieneś najpierw opisać jak je rozumiesz.

    Jasne, mam z góry założyć, że rozmawiam z idiotą i tłumaczyć każde
    słowo, które napiszę?

    > Tak jak wspomniałem, szkoda czasu,

    Widzę właśnie :)

    > skoro swoją wiedzę o polityce
    > czerpiesz z krótkich słownikowych definicji

    Po co się pogrążasz? Napisałeś, że mam ci podać definicję. Nie napisałeś
    jak długą...
    http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/nacjonalizm;3945094
    .html
    http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.htm

    Znasz inne, jakieś alternatywne, bardziej wiarygodne? Nie wiem... jest
    kilka wersji sprzecznych? Wykluczających się? Czy o co ci chodzi?
    Mam ci tu cytować prace doktorskie, jakieś pierdylardtomowe analizy?

    Zapytam wprost: wiesz co to jest "nacjonalizm", "faszyzm"?
    Wiesz? Skoro wiesz, to po cholerę pytasz?
    Pytasz, bo zakładasz, że przedmówca to idiota, który nie wie o czym pisze.
    Zamiast sensownie dyskutować wymagasz od przedmówcy definicji
    podstawowych pojęć, bo ty "się tylko upewniasz" czy przypadkiem nie
    będziesz z idiotą dyskutował. Brawo. Fajne podejście i poczucie
    zajebistości.

    > - znaczy że niczego mądrego
    > się od ciebie dowiedzieć nie można.

    Ty się nie chcesz dowiedzieć, ty wolisz bić pianę na temat ustalania
    ustalonej od dawna "definicji".
    Jeżeli ty inaczej rozumiesz "nacjonalizm" i "faszyzm" to trzeba było to
    napisać. Przecież grzecznie zapytałem: "czego nie zrozumiałeś?".
    Optymistycznie założyłem, że chociaż słownikowe pojęcie masz, więc o co
    tak właściwie chciałeś zapytać?

    Pozdrawiam
    Piotr

    PS.
    A nie mówiłem, że "ustalanie" znanych od dawna podstawowych pojęć to
    marnowanie czasu? :)

  • 54. Data: 2016-06-27 13:12:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 13:07, Kviat pisze:

    > Jak zaczynam z kimś rozmowę o bankach, to najpierw muszę opisać co
    > rozumiem pisząc: "bank"... bo inaczej nikt nie zrozumie o czym chciałem
    > napisać. Odważnie :)

    Bank ma swoją definicję ustawową.

    > Mam ci tu cytować prace doktorskie, jakieś pierdylardtomowe analizy?

    Ależ nie musisz, wszyscy cię tu zlali, takoż i ja zakończę karmienie.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2016-06-27 13:26:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Koniec archanielskiego trąbienia właśnie nastał. ;)

    "Tomasz Chmielewski" nkp2p6$13i9$...@g...aioe.org

    > Nie bardzo. Jakiej szopki?

    > Obywatele Wielkiej Brytanii, pod lufami "zielonych ludzików",
    > w 95% głosów zagłosowali o przyłączeniu ich wyspy do Francji?

    > Masz jakichś znajomych na Krymie? Ja mam.

    Tatarów czy Rosjan?

    Wersja oficjalna chyba wygląda tak:

    Po tym, jak obalono siłą Janukowycza, Tatarzy krymscy usiłowali
    uciszyć parlament krymski zdominowany przez Rosjan, więc
    parlamentarzyści wezwali na pomoc wojsko rosyjskie, aby
    nie kopać się z koniem.

    Referendum krymskie nie było brane pod uwagę przy przejmowaniu Krymu.

    Pod osłoną wojska parlament podjął te same decyzje, które podjął
    wcześniej bez nacisków Tatarów czy wojsk rosyjskich -- odłączenie
    Krymu od Ukrainy i włączenie Krymu do FR.

    Putin przejął Krym jao terytorium odłączone od Ukrainy, jako
    niezależne.

    Donbas nie miał swej autonomii, nie miał swego parlamentu, doszło
    tam do wojny domowej, przez co WWPutin rozważał wysłanie tam wojsk
    międzynarodowych pod auspicjami ONZ i postawił swoją część wojsk
    do dyspozycji ONZ, która jednak odrzuciła propozycję WWPutina;
    walki w Donbasie nasiliły się; liczba zabitych przekroczyła
    10 tysięcy ludzi a liczba rannych jest dwukrotnie wyższa.

    Tu także przeprowadzono referendum, ale podobnie jak krymskie,
    nie było brane pod uwagę.

    Po aneksji Krymu WWPutin znacjonalizował część dóbr RAchmetowa,
    ale z decyzją tą zwlekał.

    Historycznie Krym należy do Tatarów -- bogacących się łupieniem innych
    narodów, w tym i naszej RON, ale tuż przed aneksją -- był zdominowany
    przez Rosjan.

    Krym do Rosji anektowała Niemka, Katarzyna II.
    Zofia Fryderyka Augusta -- Niemka, Astriaczka, bądź Holenderka;
    różni ludzie różnie mówią; urodzona w Szczecinie, ulubienica AMerkel
    Rozszerzając Imperium Rosyjskie oficjalnie
    podpierała się troską o prawosławie, którego
    nienawidziła podobnie jak nienawidziła Rosjan.

    Kres IR nadszedł niespełna 150 lat później -- także za sprawą Niemiec,
    które posłużyły się ludźmi takimi jak WIUljanow (Lenin) w wewnętrznej,
    domowej wojnie rosyjskiej, której celem było pokonanie IR i wyłączenie
    Rosji z I wojny światowej.

    WIUljanow był Rosjaninem nieco lepszym niż MSkłodowska, urodzona także
    w Imperium Romanowych.

    Również inni przywódcy Sowieckiej Rosji i ZSRR byli Rosjanami tylko na niby.

    WWPutin urodził się w Petersburgu/Leningradzie i jest prawosławny -- ten
    może uchodzić za Rosjanina. Petersburg był stolicą Imperium Rosyjskiego.
    Złośliwcy twierdzą, że Napoleon Bonaparte zajął Moskwę, gdyż nie wiedział
    o tym, że stolicą Moskali jest Petersburg.

    Przez konferencją pokojową w Jałcie na Krymie, Stalin wysiedlił Tatarów
    na wniosek FDRoosevelta i Churchilla. Niedobitkom Tatarów zezwolono na
    powrót do Krymu po latach.

    NChruszczow przekazał Krym Ukrainie niezgodnie z prawem, lecz w tym czasie
    Ukraina była częścią ZSRR. Po rozpadzie ZSRR Krym pozostał w granicach Ukrainy.

    -=-

    Wojna na Krymie to śmierć dwóch żołnierzy zabitych przez prowokatora
    w wyniku błędu taktycznego popełnionego przez Rosjan. Obaj żołnierze,
    i ich ciała, i ich rodziny zostali potraktowani podobnie przez FR.
    Po incydencie wprowadzono zmiany w przejmowaniu jednostek ukraińskich,
    aby nie było powtórki z makabry.

    Pokój w Donbasiie to śmierć 10 tysięcy ludzi, okaleczenie 20 tysięcy ludzi,
    poważne zniszczenia infrastruktury i zabudowy Donbasu a końca tego ,,pokoju''
    nie widać pomimo wielu rozmów pokojowych.

    -=-

    Chętnie wysłucham Twojej wersji wydarzeń.

    -=-

    Moim zdaniem:

    Domową wojnę ukraińską rozpętał RAchmetow, który opanowywał Ukrainę od
    lat, a któremu coraz mocniej przeciwstawiał się WJanukowycz. Ten zaś,
    tracąc grunt pod nogami, nakazał wypuszczenie JTimoszenko więzionej na
    polecenie RAchmetowa i uciekł do Rosji.

    RAchmetow, JKulczyk, JBuzek, DTusk, AMerkel -- te osoby powiązane są
    sieciami energetycznymi bardzo mocno, przez co WWPutin nie może liczyć
    na rezygnację z sankcji gospodarczych niszczących i FR, i UE.

    JKulczyk zmarł w wyniku powikłań po niegroźnej operacji dokonanej
    w dobrej klinice -- gdyż operacja obcięcia zbyt długiego języka
    JKulczyka nie powiodła się.

    Z taśmoteki sowiej:

    JKulczyk rozstawiał polityków ukraińskich wedle swego upodobania
    i spokojnie (zupełnie inaczej niż reszta energetycznej ferajny)
    bez zbędnej przemocy i bez zbędnego okrucieństwa, dążył do
    panowania energetycznego.

    -=-

    Nie wiem, do kogo należy Donbas i Krym, Wołyń i Podole... -- ale wiem,
    że nie do mnie. :) Moim zdaniem, gdyby nie katolicyzacja i polonizacja
    (adekwatne do rusyfikacji i germanizacji) miałaby Rzeczpospolita Obojga
    Narodów ziemie po Władywostok a świat miałby pokój, jakże nie doceniany
    przez tych ludzi, którym stale brakuje wojen w imię ludzkości, Boga i narodów....

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.....

  • 56. Data: 2016-06-27 15:03:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nkp46k$33l$...@n...news.atman.pl

    > USA to ktoś zupełnie inny niż w Europie. Faszysta to też czasem

    Antifa to organizacja faszystowska wbrew swej nazwie. :)

    Obecna prawica w RP serwuje rozwiązania lewicowe -- udomowienie banków,
    podatki nakładane na bogatych (galerie handlowe i banki) oraz programy
    socjalne...

    Najciekawsza jest walka Kościoła prowadzona przeciwko komunistom, gdyż
    Kościół jest wspólnotą (komuną) i oferuje rozwiązania właśnie komunistyczne.
    Wyjątek stanowi Rydzyk ze swym hasłem: 'tyle wolności ile własności.

    Samo słowo 'komuna' ma korzenie w łacinie.

    > Jednakże z twojego tonu ("czego nie zrozumiałeś") wnioskuję, że sam nie rozumiesz
    istoty problemu, iż w dyskusji, zwłaszcza
    > takiej, ważnym jest dokładne zdefiniowanie pojęć, więc cofam prośbę o zdefiniowanie
    - dyskusja z tobą nie będzie miała sensu.

    Zdefiniowanie/uzgodnienie_definicji pojęć jest zawsze ważne.

    -=-

    IMO wszelkie ruchy polityczne, narodowe itd. mają te same korzenie (żądzę
    pieniądza i żądzę władzy) dlatego próżno dzielić ludzi na prawicowych,
    lewicowych, nacjonalistów, liberałów, chadeków... :)

    W latach osiemdziesiątych obalono komunizm w Polsce -- siłą, więc kto
    doszedł do władzy, jeśli nie lewica?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 57. Data: 2016-06-27 15:18:53
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 13:12, Liwiusz pisze:

    > Bank ma swoją definicję ustawową.

    Jak ty się z ludzi porozumiewasz? Jak za bułkę płacisz w sklepie to
    sprzedawcę też pytasz o definicję "pieniądza", bo nie wiesz czy
    sprzedawca prosi o zapłatę czy o drogę pyta?

    > Ależ nie musisz, wszyscy cię tu zlali,

    Bo tak napisałeś? Zawsze się tak możesz pocieszać :)
    Na grupie prawniczej już wszyscy się z ciebie nabijają, wiec gdzieś
    musisz leczyć swoje kompleksy.

    > takoż i ja zakończę karmienie.

    Zdefiniuj pojęcie "karmienie".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 58. Data: 2016-06-27 15:22:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 57701e34$0$12554$6...@n...neostrada.pl

    > Pełna zgoda. Żeby dyskutować o czymś, trzeba znać przynajmniej podstawy.
    > Nie mogę traktować poważnie kogoś, kto pyta o podstawy.

    IMO dużo gadania niepotrzebnego.

    Jeśli uważasz, że potrafisz -- spróbuj zdefiniować pojęcia podstawowe
    (liberalizm, faszyzm, nacjonalizm, patriotyzm, szowinizm, anarchizm)
    a zobaczysz, że nie jest to łatwe. :)

    Kim był Piłsudski? -- socjalistą!
    Więc dlaczego walczył przeciwko socjalistycznej Rosji?

    Czym był Bezpartyjny Blok Współpracy z Rządem? -- oczywiście partią polityczną.

    -=-

    Dzielenie na Kościół rzymskokatolicki i Cerkwie prawosławne ma sens. :)
    A i to nie w Polsce. ;)

    -=-

    Już jako dziecko zauważyłem, że w I wojnie światowej była masa frontów lokalnych.
    Wówczas II wojnę światową postrzegałem niestety jako jeden ustalony front.
    Dopiero później pojąłem, że i Polacy, i Ukraińcy, i inni ludzie radzieccy, ;)
    i Francuzi, i Włosi, i Węgrzy, i Finowie, i inne narody walczyły naraz
    po ,,różnych stronach'' konfliktu.

    Później pojąłem, że tak jest na każdej wojnie, a II wojna światowa ani nie
    zaczęła się w Polsce, ani nie zakończyła się w Berlinie -- próżno mówić
    o dwudziestoleciu międzywojennym.

    Także ZSRR rozpadł się, lecz Rosja walczy o swe przetrwanie stale, aż do tej pory.
    Militarnie, gospodarczo, hybrydowo itd.

    Każda wojna (IMO) to sprawa osobista, na która nakładają się marzenia jednostek i
    marzenia narodów.

    Warto prześledzić życiorysy (i obsesje) przywódców, aby zrozumieć motywy
    ,,narodowe''. ;)
    [warto też trzymać się z dala od prywatnych wojen prowadzonych w imię narodów,
    relingi, Boga itd.
    lękaj się proroków i tych, którzy gotowi są umierać za prawdę, gdyż ciągną ze sobą
    śmierć innych
    ludzi; czasem przed sobą, czasem zamiast siebie]

    -=-

    Żadne niesprawiedliwe ,,prawo'' nie ma przed sobą przyszłości.
    Ludnie nie są głupi, choć są zalęknieni.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 59. Data: 2016-06-27 15:24:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nkp9it$94o$...@n...news.atman.pl

    > To nie są prawa fizyczne.

    Nie są. W fizyce jest łatwo -- eksperyment weryfikuje poprawność myślenia.
    W demagogii ten ma rację, kto jest silniejszy. Tak tez uważa Sąd Okręgowy
    w Białymstoku. (zaraz, może za dwa, zacytuje stosowne słowa SO)

    W fizyce forsowanie stanowisk niewiele daje.
    (dlatego nie każdy może być fizykiem)

    > Tak jak napisałem - nie rozumiesz tego, zatem jesteś laikiem, szkoda czasu na
    jakikolwiek wysiłek umysłowy dla ciebie.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 60. Data: 2016-06-27 15:25:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 5770d282$0$12541$6...@n...neostrada.pl

    > Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

    I ja tak uważam. :)