  • 1. Data: 2003-03-21 10:59:13
    Temat: stan konta - skarbowka
    Od: "Lukis" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie
    Posiadam konto w pewnym internetowym banku ;-) i dostaje przelewy na pewna
    sume z zagranicy....
    Czy skarbowka moze dowiedziec sie o kasie ktora dostaje na konto? Jesli tak
    w jaki sposob?
    Czy jest na to jakis sposob poza zalozeniem konta w banku szwajcarkim?
    znacie moze jakies dobre i tanie banki zachodznie z administracja przez
    neta?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-21 11:06:54
    Temat: Re: stan konta - skarbowka
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Lukis" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sume z zagranicy....
    > Czy skarbowka moze dowiedziec sie o kasie ktora dostaje na konto? Jesli

    Urzad Skarbowy moze sprawdzic stan Twojego konta tylko jesli toczy sie
    przciwko Tobie postepowanie.
    Jednakze banki maja obowiazek zglaszac odpowiednim wladzom duze transakcje
    (AFAIK powyzej rownowartosci 10.000 Euro - nie jestem pewien).

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 3. Data: 2003-03-21 11:20:42
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Kazimierz wrote:
    [...]

    > Jednakze banki maja obowiazek zglaszac odpowiednim wladzom duze transakcje
    > (AFAIK powyzej rownowartosci 10.000 Euro - nie jestem pewien).

    Nie władzom skarbowym tylko do GIIF
    KJ

  • 4. Data: 2003-03-21 11:22:12
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie władzom skarbowym tylko do GIIF

    No wlasnie. Napisalem odpowiednim wladzom, bo zapomnialem jak sie to nazywa
    :)

  • 5. Data: 2003-03-21 11:47:24
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Obywatel usuń napisał na grupę pl.biznes.banki następujące rzeczy:

> [...]
    > Jednakze banki maja obowiazek zglaszac odpowiednim wladzom duze transakcje
    > (AFAIK powyzej rownowartosci 10.000 Euro - nie jestem pewien).

    A propos US i banków. W jaki sposób, skąd US "dowiaduje się" o moim
    koncie (kontach)? Tzn. czy na przykład wysyła zapytanie z moimi danymi
    do każdego banku, czy też moje dane (dane o numerach moich kont) są
    dostępne w jednym miejscu?
    Pytam, ponieważ w tym roku US od nadpłaty z PITów odpisuje sobie
    koszty przekazu pieniężnego dokonywanego via Poczta Polska, a co za tym
    idzie taniej jest podać numer konta (zabiorą sobie co najwyżej 3 zł za
    przelew). A nie każdy ma ochotę przekazywać jakiemuś urzędasowi
    informacje o swoim "głównym" koncie, więc na czas zwrotu podatku mógłby
    założyć sobie "czyste" konto. Jednak tak sobie myślę, że chyba nie
    miałoby to zbyt wielkiego sensu, jeżeli wszystkie info. o moich kontach
    byłyby w 1 miejscu...
    Co sądzicie na ten temat?

    Z poważaniem
    PZ

    --
    Już samo zdrowie jest zwycięstwem

  • 6. Data: 2003-03-21 12:18:19
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > założyć sobie "czyste" konto. Jednak tak sobie myślę, że chyba nie
    > miałoby to zbyt wielkiego sensu, jeżeli wszystkie info. o moich kontach

    O Twoim koncie dowie sie z NIP 3, które złożysz sam (możesz razem z PITem)

  • 7. Data: 2003-03-21 12:22:10
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "mPa(n)K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > O Twoim koncie dowie sie z NIP 3, które złożysz sam (możesz razem z PITem)

    Nie ma obowiazku podawania tam wszystkich kont, ani w ogole obowiazku
    podawania numeru konta - zwrot wysla poczta.

  • 8. Data: 2003-03-21 12:40:01
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Kazimierz wrote:
    > Użytkownik "mPa(n)K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma obowiazku podawania tam wszystkich kont, ani w ogole obowiazku
    > podawania numeru konta - zwrot wysla poczta.

    Przecież nie piszę, że TRZEBA podać konto (jakiekolwiek, a już w
    szczególności wszystkie). Piszę tylko, jak powiadomić US o nr swojego
    konta, jeśli chce się otrzymać na nie zwrot podatku.

  • 9. Data: 2003-03-22 07:57:45
    Od: "Lukis" <l...@p...onet.pl>

    czyli jesli dobrze zrozumialem wasze posty urzad skarbowy nie jest w stanie
    pokapowac sie ze dostaje jakies przelewy z zachodu na iles tam dolarow (nie
    na 10 000, kilka razy mniej).
    nie mam zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej i nie odprowadzam takze
    podatku
    zreszta nie moge odprowadzac od tej kasy podatku bo nie mam dzialalnosci i
    nie jestem zatrudniony nigdzie... a takze nie moge zalozyc dzialalnosci bo
    nie bede posiadal udokumentowania dochodow tak czy siak ;) juz nad tym
    myslalem.
    czy znacie jakies tanie zagraniczne banki gdzie mozna zalozyc konto przez
    neta?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-03-22 08:19:35
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > podatku
    > zreszta nie moge odprowadzac od tej kasy podatku bo nie mam dzialalnosci i

    To nie sa warunki konieczne, zeby placic podatki.

    >a takze nie moge zalozyc dzialalnosci bo
    > nie bede posiadal udokumentowania dochodow tak czy siak ;)

    Ciekawe poglad :-)

    > juz nad tym
    > myslalem.

    To troche za krotko nad tym myslales.