  • 31. Data: 2011-12-16 22:23:54
    Temat: Re: saloniki INmedio -jestem w szkou dziwne praktyki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Józef Gołaś" jca1cm$8tu$...@i...gazeta.pl

    > a skoro mówisz o pretensjach do banków - jakoś np. Społem czy Lidl czy
    > tesco czy leclerc nie mają mininalnego progu kwotowego zapłaty kartą

    Tesco chyba ma 2 złote. Społem i Lidl chyba nie ma. :)
    W tych dwóch ostatnich zapłata kartą kwoty rzędu
    50 groszy wywołuje zadowolenie kasjerek. :) W realu
    nigdy nikt nie marudził, gdy płaciłem 2 złote z groszami
    za paczkę herbaty. :) Co najwyżej zauważano, że nieco
    dalej (na tej samej półce) za te same pieniądze (teraz
    chyba już nie) jest (zwykle bywa) smaczniejsza herbata.

    W ogóle real, Carrefour i Auchan prześcigają się dobrym
    traktowaniu klientów. :) Jakiś podpsuty owoc pani przy
    kasie :) zauważy? -- zaraz kogoś pośle po zdrowy. :)
    Kupuję drobny (nieco droższy) cukier? -- jestem o tym
    informowany w kasie bardzo wyraźnie i mogę wymienić na
    zwykły (tańszy) bez problemu... Kupiłem ciemne swetry
    wełniane i płyn do prania białej wełny? Delikatnie mnie
    pytają, czy chcę płyn do ciemnych swetrów... (akurat
    miałem w domu do ciemnych i kupowałem do jasnej wełny)

    A tylko b[u]ractwo :) robi jakieś kłopoty przy przyjmowaniu zapłaty kartą. :)

    -=-

    Nie opłaca się drukowanie paragonu? Być może, ale wątpię w to.
    Natomiast należy zapytać, ile kosztuje praca kasjerki...

    Stąd właśnie (zapewne stąd) bierze się zwyczaj premiowania
    zakupów za kwotę rzędu 30, 50, 60 czy 100 złotych... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2011-12-16 22:38:51
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Józef Gołaś" <j...@g...pl> wrote in message

    > w Lidlu jakoś jak otwierali sklepy w polsce przez długi czas min.
    > kwota zapłaty kartą była 20 zł - szybko się z tego wycofali - widocznie
    > dużo
    > buraków przychodziło i chcieli zapłacić kartą za bułeczki

    Tak z ciekawości - czy można płacić kredytówką?

    W UK, Lidl (rok temu, pozniej nie probowalem) przyjmował tylko debetówki.

  • 33. Data: 2011-12-17 13:43:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "neoniusz" jccbs4$4f5$...@i...gazeta.pl

    > sklepie? Pali 8,5 mln Polakow, mezczyzni srednio
    > paczke dziennie, a kobiety niewiele mniej.

    Ciekawe, gdzie kryją się pozostali. ;) Wg Ciebie 30 mln Polaków
    nie pali? Chyba masz na myśli tych, którzy nie palą w piecu. ;)
    (lub staruszków, którym zdrowie JUŻ nie pozwala)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2011-12-17 14:39:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 14 Dec 2011 11:55:30 +0100, Marcepan wrote:

    > Jeśli prywatny to może przyjmować opłaty w palonych kasztanach

    Ale w pieniądzu też może? ;-)

    > a jeśli państwowy to w prawnych środkach płatniczych.

    Czyli: złotówka. Więc czego dotyczy Twa uwaga?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 35. Data: 2011-12-17 16:49:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" jcam0n$cms$...@i...gazeta.pl

    > Ja kiedyś o tym pisałem ale wtedy w Inmedio trzeba było kupić
    > min. 2 paczki fajek aby zapłacić kartą - teraz jak widać w ogóle
    > sobie odpuścili. Cóż robią tak aby nie dokładać za bardzo do
    > biznesu i tyle.

    Być może uważają, że wystarczy już dopłat rządowych do polskich upraw tytoniu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2011-12-17 16:59:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Papkin" 4ee88846$...@n...home.net.pl...

    > Poszukaj w archiwach na google znajdziesz w 10sekund - we Wroclawiu kioskarze
    wycofali sie z jednorazowych biletow. Zarabiasz na
    > tym kilka(max nascie moze) groszy. Trzeba wbic to na kase, idzie podatek i
    papierowa wstega do paragonu i kopii dla US. Tracisz na
    > papier, na wysilek fizyczny, robisz kolejke przed okienkiem (moze) a zarabiasz tyle
    co nic. To juz wiesz.

    A teraz policz, ile kosztuje wydrukowanie samego biletu z jego znakami
    ,,zabezpieczeniowymi''. ;) Kiedyś, gdy bilety kolejowe drukowano na
    tekturkach, podwyżka cen przejazdów nie pokryła kosztu wymiany tego,
    czym te bilety drukowano -- metalowych matryc w automagach drukarskich. :)

    Później kolej wpadła na lepszy pomysł -- drukowano drukarkami igłowymi bilety. :)
    Ja już wtedy miałem samochód, więc nie korzystałem z tego udogodnienia, ale moi
    koledzy drukowali sobie (i nie tylko sobie) bilety, aby jeździć kolejami...

    IMO komunikacja zbiorowa odciąża komunikację indywidualną, więc powinna
    być dotowana z tych samych pieniędzy, z których budowane (remontowane
    czy przebudowywane) są drogi...

    Co więcej -- taka zbiorowa komunikacja miejska może być nietypowa. Na
    przykład można pobudować mikrotramwaje jeżdżące na wysokościach wśród
    sklepów ulokowanych w centrach wielkich miast. Jest tylko jeden
    problem -- na przykład w Białymstoku niemal całe miasto
    podzielone jest wg wzorca:

    -- sypialnie (produkt jeszcze komunistyczny)
    -- centrum z piwiarniami (produkt obecnej demokracji)
    -- galerie handlowe :)
    -- szerokie drogi prowadzące znikąd donikąd ;)
    -- piękne obwodnice, których nie ma

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2011-12-18 00:52:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 14:43:45 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "neoniusz" jccbs4$4f5$...@i...gazeta.pl
    > Ciekawe, gdzie kryją się pozostali. ;) Wg Ciebie 30 mln Polaków
    > nie pali? Chyba masz na myśli tych, którzy nie palą w piecu. ;)

    Całkiem możilwe. Palacze stanowią mniejszość, ale ich nałóg jest na tyle
    uciążliwy dla innych że wystarczy jeden palacz w sporej grupie niepalących
    by nie dało się go zignorować...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 38. Data: 2011-12-18 11:44:25
    Od: Emil <e...@g...com>

    On 14 Gru, 11:48, "Piotr P." <p...@g...comTOTEZ>
    wrote:
    > Nie wiem jaka jest marża za papierosy ale przy biletach nie zdziwiłbym
    > się gdyby była na tyle mała, że musieli dokładać do interesu.

    Ciekawi mnie, nikt z was nie jest z Warszawy? Gdzie stoją automaty
    biletowe w których można zapłacić zarówno kartami debetowymi jak i
    kredytowymi.
    Można sobie pójść i kupić bilet za 1zł i zapłacić kartą kredytową. I
    nawet paragonik drukuje :)

    Taki automat opłaca się kupić i utrzymywać, a DODATKOWY produkt do już
    istniejącego sklepu InMedio się nie opłaca?

  • 39. Data: 2011-12-18 12:52:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 12:44, Emil pisze:

    > Ciekawi mnie, nikt z was nie jest z Warszawy? Gdzie stoją automaty
    > biletowe w których można zapłacić zarówno kartami debetowymi jak i
    > kredytowymi.

    A mnie dziwi, że wydaje Ci się, że właściciel takiego automatu sprzedaje
    bilety na takich samych marżach jak kiosk.

> [...]
    >
    > Taki automat opłaca się kupić i utrzymywać, a DODATKOWY produkt do już
    > istniejącego sklepu InMedio się nie opłaca?

    Jakbyś próbował kiedyś robić jakikolwiek biznes, to może byś się mniej
    dziwił ;)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2011-12-18 12:59:55
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Taki automat opłaca się kupić i utrzymywać, a DODATKOWY produkt do już
    > istniejącego sklepu InMedio się nie opłaca?

    Hmm - automat:
    - 24 ha
    - zasilany blankietami, na ktorych dodrukowywuje nominal (wiekszosc
    znanych mi rozwiazan)
    - za logistyke odpowiada dzial u dostawcy biletomatow, a nie kazdy
    kioskarz, ktory musi zadbac o to, zeby w odpowiednim momencie
    odpowiednia ilosc odpowiednich biletow byla na stanie
    - jest na przystanku, a wiec w miejscu, gdzie prawdopodobienstwo, ze cos
    sprzeda jest spore.
    - ....

    Pozdro

    Maseł