eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankirzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze › Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
  • Data: 2020-04-11 22:49:00
    Temat: Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5e9226d1$0$552$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Nie sądzę, by trzeba badań 37 milionów. Już 1.000 odlosowanych z PESEL
    >dałoby pewnie niezłe przybliżenie.

    Za mało. I raczej z wcześniejszym podziałem terytorialnym. Co innego
    przebadać 0,01% ludności powiatu rolniczego co innego 0,01% Warszawy.
    Ja bym się przebadał...

    >W którym czasie?

    Dziś, 11 kwietnia. Zwłaszcza, że się jeszcze rozpędza. Więcej się zaraża
    niż zdrowieje (z tych potwierdzonych bo może wielu zdrowieje i nikt
    o tym nie wie).

    >Testy podobno mają dopuszczalny bład 20%. Dlatego miedzy innymi - moim
    >zdaniem -0 nie ma sensu badać wszystkich, bo i tak błąd będzie na tym
    >poziomie.

    Zależy jakie. Chyba kilka % false negative, lecz może być gorzej bo
    dużo zaeży od poprawności i miejsca pobrania a z tym jest różnie.
    Chwalą się, że nowy polski test co ma być wkrótce ma dodatkowo
    weryfikować poprawność pobrania.

    Sugerują tomografię płuc - były ślady o bezobjawowców a nawet
    czasem pokazało wcześniej niż test (Japonia, Chiny).

    Arek