eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankirzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze › Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
  • Data: 2020-04-12 20:43:01
    Temat: Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
    Od: gosc <t...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, coś w tym jest.
    > Podają liczbę zmarłych "oficjalnie na koronę" - ale o ogólnej liczbie zmarłych
    cisza.
    > Za zeszłe lata znalazłem, że jest to ok. 400k śmierci i narodzin rocznie - trochę
    mało, bo wychodzi średnia życia prawie 100 lat (skoro w rok wymienia się ok. 1%
    populacji). Więc trochę ponad 1000 dziennie.
    > Więc dopiero ogólna liczba śmierci by pokazała, czy jest jakaś epidemia.
    > Bo co z tego, że 20 osób umrze na covid, jak 400 umrze na raka i 400 na serce?
    > A nawet na raka i serce (i wyrostek) więcej niż zwykle, bo nie dostaną pomocy.
    > Aha, trzeba jeszcze uwzględnić mniej (chyba) ofiar wypadków drogowych.
    >
    > No bo jak wytłumaczyć to, że w PL dziennie stwierdza się mniej zakażeń niż umiera w
    podobnie ludnej Hiszpanii?

    > Cóż, może jest tak - w Hiszpanii łatwiej się zarazić, ale śmiertelność 2%. W PL
    trudno się zarazić, ale jak się zarazisz to 33% szansy na pójście do piachu...

    Jeśli znajdziesz miesięczną liczbę zgonów w 2019 i 2020 r. to daj znać
    na grupie.
    <https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-sta
    tystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-demograficzn
    y-2019,3,13.html>