  • Data: 2014-04-25 13:33:59
    Temat: Re: realizacja czeku z USA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gg" napisał w wiadomości grup
    >Z tego co wyczytałem to wizyta osobista w banku i zapytanie
    >pracownika o realizację czeku, też nie daje jednoznacznej
    >odpowiedzi - po prostu często nie mają pełnej wiedzy na ten temat...
    >Generalnie w Polsce to chyba nietypowa i rzadka sprawa...

    Bo technicznie wyglada to tak, ze bank przyjmujacy wysyla ten czek do
    banku wystawcy, tamten go sprawdza, wysyla w jakis amerykanski sposob
    pieniadze, bank przyjmujacy musi to jakos zaksiegowac, wiec przydatne
    konto, i dopiero moze wyplacic gotowke.
    Innymi slowy - wiele roboty i czekania tygodniami, choc przeciez
    samoloty lataja codziennie i list nie powinien isc dluzej niz 3 dni.

    Co ciekawe - oni tak dzialaja od setek lat (tzn dwoch) - dostajesz
    rachunek za prad, wysylasz czek do elektrowni, elektrownia do swojego
    banku, jej bank do twojego banku, twoj bank do ich banku.
    Dopiero od niedawna odkryli przelewy dla ludnosci :-)

    J.