  • 1. Data: 2024-01-02 14:26:46
    Temat: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Do tej pory żyłem w przeświadczeniu, że karta aliora jest darmowa, jeśli
    w ciągu jakiegoś czasu (6mies.?) wykona się transakcję.
    Ale w
    https://kantor.aliorbank.pl/dam/jcr:a428724d-4c7b-4c
    ea-bb4a-26325ca8dd80/29_03_2021_Taryfa_Oplat_Prowizj
    i_i_Oprocentowania_Kantoru_Walutowego_Alior_Bank_S_A
    _dla_Klientow_Indywidualnych.pdf
    nie mogę tego znaleźć.
    Zmieniło się?
    KJ

  • 2. Data: 2024-01-02 17:48:03
    Temat: Re: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 2 stycznia 2024 o 14:31:06 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    ea-bb4a-26325ca8dd80/29_03_2021_Taryfa_Oplat_Prowizj
    i_i_Oprocentowania_Kantoru_Walutowego_Alior_Bank_S_A

    Zmieniło się na lepsze - i to już dawno, od zlikwidowania kart "jednowalutowych"
    i wprowadzenia "wielowalutowej".
    Jest darmowa bezwarunkowo - wydanie, utrzymanie, transakcje bezgotówkowe.
    Plus jedna w miesiącu darmowa wypłata w bankomacie w PL i jedna w miesiącu darmowa
    wypłata w bankomacie zagraniczna.

    Hmm, kiedy to mogło być...
    Bodajże w 2016 miałem tam pierwszą kartę, "eurową", i mocno się musiałem w Grecji
    namęczyć,
    żeby tą jedną transakcję zrobić - udało się na dworcu autobusowym w Chanii - i pani
    sobie
    spokojnie po grecku czekała, aż jej dam kartę, a ja czekałem, aż włączy możliwość
    paypassa
    na ślicznym nowiutkim passpay-pinpadze na ladzie - i tak byśmy sobie czekali ;>

    A w tym roku kończyłaby mi się ważność "wielowalutowej" - jest chyba na 4 lata, więc
    wychodziłoby,
    że wydają od 2019 (i pewnie wtedy kończyła mi się ta "eurowa", bo dawali wtedy chyba
    jeszcze ważne 3 lata),
    może tak właśnie od połowy roku, bo kończyłaby mi się oczywiście w lipcu.
    Ale na szczęście wcześniej był fraud i teraz mam koniec ważności w lutym.
    Ciekawe, czy czegoś się nauczyli czy nadal wydają karty numerowane po kolei.
    I do tego jeszcze nieodnawialne.

  • 3. Data: 2024-01-04 12:37:49
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > Jest darmowa bezwarunkowo - wydanie, utrzymanie, transakcje bezgotówkowe.
    > Plus *jedna w miesiącu darmowa wypłata* w bankomacie w PL

    W jakim bankomacie mogę wypłacić na raz (jeden raz w miesiącu za darmo)
    3500 zł kartą kantor Alior Banku?

  • 4. Data: 2024-01-04 12:38:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 04 Jan 2024 12:37:49 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > W jakim bankomacie mogę wypłacić na raz (jeden raz w miesiącu za darmo)
    > 3500 zł kartą kantor Alior Banku?

    Po mojemu w dowolnym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2024-01-04 12:45:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Po mojemu w dowolnym.
    Niekoniecznie. Euronety mają limit 800 PLN. Kiedyś był "mocno
    sugerowany", ale ostatnio mi się już nie udało go obejść.

    KJ

  • 6. Data: 2024-01-04 12:49:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 04 Jan 2024 12:45:16 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Niekoniecznie. Euronety mają limit 800 PLN.

    Tego nie wziąłem pod uwagę; skupiłem się na braku prowizji przy pierwszej
    wypłacie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2024-01-04 12:53:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jan 2024 12:49:46 +0100, Olin napisał(a):

    > Tego nie wziąłem pod uwagę; skupiłem się na braku prowizji przy pierwszej
    > wypłacie.

    Gugiel zajął jakieś 10 sekund:
    https://finanse.rankomat.pl/poradniki/ile-mozna-wypl
    acic-z-bankomatu/

    Alior Bank
    Z bankomatu Alior Bank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 15.000,00
    złotych.

    BNP Paribas
    Bankomat BNP Paribas posiada górny limit wypłat gotówki na poziomie:
    5.000,00 złotych.

    BOŚ Bank
    Bankomat BOŚ Bank posiada górny limit wypłat gotówki na poziomie: do górnej
    granicy posiadanych środków lub limitu środków w danej maszynie
    bankomatowej.

    Credit Agricole
    Z bankomatu Credit Agricole możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 5.000,00
    złotych.

    ING Bank Śląski
    Z bankomatu ING Bank Śląski możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 10.000,00
    złotych.

    mBank
    Z bankomatu mBank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 10.000,00 złotych.

    Bank Millennium
    Z bankomatu Millennium Bank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 2.000,00
    złotych.

    Pekao S.A.
    Bankomat Pekao S.A. posiada górny limit wypłat gotówki na poziomie:
    3.000,00 złotych.

    PKO BP
    Z bankomatu PKO BP możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 5.000,00 złotych

    Bank Pocztowy
    Bankomat Bank Pocztowy posiada górny limit wypłat gotówki na poziomie:
    6.000,00 złotych.

    Santander Bank Polska
    Z bankomatu Santander Bank Polska możemy wypłacić gotówkę na poziomie:
    6.000,00 złotych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2024-01-04 14:20:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 12:53:28 UTC+1 Olin napisał(a):

> [...]
    > 6.000,00 złotych.
    >
    > Santander Bank Polska
    > Z bankomatu Santander Bank Polska możemy wypłacić gotówkę na poziomie:

    Aleś "wyrocznię" znalazł.
    A co z euronet i planet cash?

    Do tego mega-zarąbisty bankomat BOŚ
    (jeszcze pytanie, ile ich jest w PL),
    co to się chyba potrafi otworzyć
    albo strzelać z otworu seriami banknotów.

    Zwykle limit to szerokość szczeliny, najczęściej
    na 40, 50 lub 60 banknotów.
    W te z 10k nie wierzę, chyba że ładują 200-tki,
    co w sumie jest możliwe, bo skarbonka ładuje
    (choć na tej liście ma tylko 5k).
    500-tek jeszcze za mało na rynku
    i chyba są też za duże (a do wielu modeli
    za duże są już 200-tki).

    Euronety miały max. 4900, bo zawsze dawały 2*50zł
    jako pierwszą stówę.

    milek i alior też do sprawdzenia, choć mają mało
    bankomatów, tylko w swoich oddziałach.

    No i jeszcze są rzadkie, za to wielkie bankomaty citka,
    które potrafią na raz chyba 100 banknotów dać - a oprócz
    złotówek wypłacają też $ (ale chyba tylko banknoty 100$)
    oraz euro (chyba tylko banknoty 50euro).

  • 9. Data: 2024-01-04 14:22:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jan 2024 05:20:13 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A co z euronet i planet cash?

    Przeczytałeś podlinkowany tekst?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2024-01-04 14:51:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 12:48:17 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Niekoniecznie. Euronety mają limit 800 PLN. Kiedyś był "mocno
    > sugerowany", ale ostatnio mi się już nie udało go obejść.

    Ciekawe, ja zwykle wypłacam 110 lub 130 w euronecie
    kartą mbąka, bo ma 20-złotówki.
    Jeden taki znam, był kiedyś skoku, więc może jest inny.
    Zna ktoś jakiś inny bankomat w DC, który ma 20-stki,
    a może nawet 10-tki? Kiedyś santander miał.

    Hmm, zastanawiam się, czy mozna z takim euronetem
    coś zrobić poza "nie będę tu więcej kupował"?
    Ale z drugiej strony tam, gdzie są euronety, są też
    skarbonki i żubry - a w drugą stronę to nie działa,
    więc można euronet znullować jako problem.