    Date: Wed, 7 Dec 2005 01:11:30 +0100
    From: anonim <***com@mail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pyt. o u_ywanie e-gold

    on Tue, 06 Dec 2005 21:01:32 +0100 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > A rosna? Nie wydaje mi sie. Terminali nie kupuje sie po to by byc mniej
    > konkurencyjnym chyba?

    jest inflacja, ceny powoli acz ciągle rosną. a a do tego różnią się nawet w
    sklepach po sąsiedzku. nikt nie zauważy :-)
    Można podnieść ceny o 7% i zrobić wielką, głośną obniżkę o 5% ;-)

    > Owszem.

    ok, a co jeśli sklep wprowadza karty żeby po prostu powstrzymać odpływ klientów?
    niezależnie od tego, czy ludzie kupują mało czy dużo, część wybierze z
    terminalem, bo tak lubią. A w sytuacji, gdzie masz 2 sklepy w okolicy,
    wprowadzenie w obu terminali (konkurencja) nie spowoduje wzrostu obrotów, a
    tylko kosztów.

    > To sa dwie rozne rzeczy. Nie trzeba sie slabiej ani mocniej kontrolowac
    > jesli jedynym sposobem zaplaty ktorego mozesz uzyc jest karta a sklep
    > kart nie przyjmuje.

    ale to jest przypadek szczególny, gdzie z jakichś powodów (cena*) nie zapłacisz
    gotówką. ale są też przeciwne sytuacje:
    wiedząc, że nie limituje mnie zawartość na karcie, tylko np. kredyt na karcie,
    mogę być skłonny kupić sobie, przy okazji zakupów, coś ekstra.
    no, ale sam sobie strzelam bramkę, od tego rośnie obrót :-)

    *a może posiadanie karty powoduje, że część ludzi nie nosi przy sobie gotówki?
    to by oznaczało, że karty same zwiększają na siebie popyt :-)