  • 21. Data: 2006-08-26 23:17:27
    Temat: Re: przeniesienie karty do innego banku.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Do ING można przenieść tylko KK z niektórych banków. Są to: BPH, Citi, Raifi,
    > mBank, Multi, PKO BP, Pekao S.A., BZ WBK, Millennium. Pozostałe karty można
    > przenieść na podstawie standardowej procedury, czyli przynosząc zaświadczenie o
    > dochodach...

    Ciekawa ta lista, bo co najmniej multi, mbank i millenium (może też rajfi) to
    banki, w których dostajesz kartę za obroty, choćby i najbardziej
    lipne. Po co zatem w ogóle ta lista, na tej zasadzie to można brać i
    uwzględniać cokolwiek wypukłego
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 22. Data: 2006-08-27 01:28:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    p...@c...pl napisał(a):

    > Co do przenoszenia KK z innego banku dane pracodawcy zazwyczaj nie są wymagane:
    > Millennium - bez danych pracodawcy, tylko oświadczenie o dochodach (wypełniasz
    > pole dochód neeto w formularzu)

    A to mnie babka z telezmyllennium okłamała - stwierdziła, że nie pytają
    nawet o wysokość dochodów. Zadzwonię raz jeszcze. :-)

    > ING - tak samo, jak w Millennium

    mBankowe karty nie są podobno akceptowane w ING przy przenoszeniu.

    > Z tych 3 banków osobiście polecam Millennium, ale był mały zgrzyt na początku,

    Przeniósł bym się od razu, gdyby ubezpieczenie nieuprawnionego użycia
    karty było darmowe. A jest w pakiecie z zupełnie mi zbędnym
    ubezpieczeniem najtańszego zakupu i jeszcze jakimiś duperelami za 3 PLN
    miesięcznie. To 36 rocznie...

    > bo nikt do mnie nie oddzwonił z oddziału, że przyznano mi kartę i mam przyjść i
    > podpisać umowę. Po ok. 3 tygodniach od złożenia wniosku bez kontaktu ze strony
    > banku polazłem do oddziału i powiedzieli mi, że karta jest przyznana i mogę
    > podpisać umowę. Potem za pierwszy okres rozliczeniowy nie przyszedł wyciąg,
    > bo "nie mieli danych korespondencyjnych w systemie", mimo że KK do mnie do domu

    Hie hie, znam ichniego ICBSa (miałem z tym bankiem krótki "romans") i
    jakoś mnie to nie dziwi. :-)

    > przyszła bez problemów. Ewentualnie zastanów się nad Raifim. Wymiana KK idzie u
    > nich bardzo sprawnie i ich karty są całkiem fajne, gdyby nie te transakcje
    > zdalne i kłopoty z ich reklamacją.

    Szajsfajzen odpada właśnie ze względu na konieczność podania danych
    pracodawcy oraz wspomniane transakcje zdalne. Ja już musiałem reklamować
    fraud w PKO BP (inteligo) i otrzymałem zwrot, dlatego taka sytuacja nie
    jest wcale taka niemożliwa i odległa...

    Dzięki za info!

  • 23. Data: 2006-08-27 01:31:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Paweł napisał(a):

> [...]
    > przenieść na podstawie standardowej procedury, czyli przynosząc zaświadczenie o

    Moment. Parę osób tutaj pisało, że mBankowej karty do ING przenieść NIE
    MOŻNA. Bo nie.

  • 24. Data: 2006-08-27 05:51:41
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Dnia Sun, 27 Aug 2006 03:31:24 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Moment. Parę osób tutaj pisało, że mBankowej karty do ING przenieść NIE
    > MOŻNA. Bo nie.

    Można, przenosiłem kartę z mBanku do ING wyłącznie na podstawie wyciągów.
    Jutro zobaczę jak wygląda przenoszenie zastrzeżonej od roku mBankowej karty
    (zerowe wyciągi konsekwentnie przychodziły) do Raiffeisena :)

    --
    Jacek

  • 25. Data: 2006-08-27 09:34:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Swiesciak napisał(a):

    > Można, przenosiłem kartę z mBanku do ING wyłącznie na podstawie wyciągów.

    A jak z zainteresowaniem ING danymi finansowymi - wysokość zarobków i
    dane pracodawcy?
    Rozumiem, że pierwszy rok za darmo?

    > Jutro zobaczę jak wygląda przenoszenie zastrzeżonej od roku mBankowej karty
    > (zerowe wyciągi konsekwentnie przychodziły) do Raiffeisena :)

    Karta w sumie może być zastrzeżona. Byleby umowa o KK nie była
    wypowiedziana.

  • 26. Data: 2006-08-27 09:55:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Swiesciak napisał(a):

    > Można, przenosiłem kartę z mBanku do ING wyłącznie na podstawie wyciągów.
    > Jutro zobaczę jak wygląda przenoszenie zastrzeżonej od roku mBankowej karty
    > (zerowe wyciągi konsekwentnie przychodziły) do Raiffeisena :)

    Ubezpieczenie KK w ING jest w ramach standardowej opłaty? Bo nie widzę
    tego w cenniku...

  • 27. Data: 2006-08-27 09:56:24
    Od: "Paweł" <p...@c...pl>

    > A jak z zainteresowaniem ING danymi finansowymi - wysokość zarobków i
    > dane pracodawcy?
    > Rozumiem, że pierwszy rok za darmo?

    Pierwszy rok za darmo, jak w ciągu 3 m-cy od wydania KK zrobisz nią obrót na
    trans. bezgotówkowe na min. 1500 zł dla zwykłej Visy lub MC. Jak nie to należy
    się bankowi 80 PLN :)
    Dane finansowe wymagane wqe wniosku: forma zatrudnienia (na czas nieokreślony,
    czas określony - jak wybierzesz czas określony to dzwonią i pytają się do kiedy
    masz umowę), dane dotyczące średniego dochodu netto za ostatnie 3 m-ce, żadnych
    danych adresowych, a nawet nazwy pracodawcy nie wymagają :))))) Z resztą nawet
    gdyby chcieli pewnie i tak by nie sprawdzali, tak jak w Raifim.

    > Karta w sumie może być zastrzeżona. Byleby umowa o KK nie była
    > wypowiedziana.

    Bez obrotów może być ciężko, żeby Raifi dał ci KK. Chociaż ja do nich
    przeniosłem KK z wypowiedzianą umową i na ostatnim wyciągu była tylko spłata
    zadłużenia z poprzedniego okresu i żadnej transakcji :)

    Paweł

  • 28. Data: 2006-08-27 10:05:28
    Od: "Paweł" <p...@c...pl>

    > Czy mógłbyś mi wskazać na ich stronie gdzie jest o tym cokolwiek napisane?.
    > Szukałem i nie znalazłem.
    >
    > Wynoszę się z Multi, ale ciężko to będzie zrobić jeżeli obsługa w oddziale
    > będzie święcie przekonana że coś takiego jak przeniesienie KK na podstawie
    > wyciągów nie istnieje u nich w przyrodzie.
    >
    > Oczywiście ciągle czekam na odzew ze strony Millenium, ale coś to cienko
    > widzę, kawał czasu minął.
    >
    > p. m.

    Wejdź sobie na stronę, gdzie składa się wniosek o wydanie KK i zaznacz
    opcję "Wniosek o zamianę karty kredytowej innego banku na kartę kredytową ING
    Banku Śląskiego". Wtedy poniżej pojawi Ci się rozwijana lista z nazwami banków,
    jak wybierzesz "inny" to wtedy dostaniesz info, że możesz u nich uzyskać KK wg
    standardowej procedury, czyli z zaświdczeniem o dochodach. Jak chciałem do nich
    przenieść Millennium i Lukasa. Mille zaakceptowali a Lukasa odrzucili, bo jak
    powiedziała mi miła pani w oddziale kart Lukasa nie przenoszą :))) Link
    do "Jak zamówić kartę": http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32986

    Paweł

  • 29. Data: 2006-08-27 10:10:51
    Od: "Paweł" <p...@c...pl>

> [...]
    > mysli walute wymienialna) dokonujesz platnosci przewalutowywana jest od
    > razu z tej waluty na pln. przydaje sie zagranica. American express
    > pobiera tylko 1% marzy przy przewalutowaniach. to nieduzo, szczegolnie
    > ze millennium ma dosc dobre kursy, a juz przy co niektórych kartach
    > niektóre banki pobierają 3% marzy przy przewalutowaniu (np. visa
    > millennium, chyba mbank). a to przy sporych zakupach zagranica, daje
    > troche oszczednosci. ja mam amexa i trzymam na wyjazdy zagraniczne.
    > dostanie amexa do twoich rąk (na podstawie 3 wyciagow) nie powinno

    Tylko jak będziesz długo czekał i nie będzie info z ich strony, że przyznali Ci
    KK to idź do oddziału w którym składałeś wniosek i spytaj się co się dzieje, że
    Cię nie poinformowali. Mają taki zwyczaj, że czasami nie oddzwaniają do
    klientów w tej sprawie, tak samo jak nie przysyłają na adres korespondencyjny
    wyciągu za pierwszy kores rozliczeniowy :(

    Paweł

  • 30. Data: 2006-08-27 10:25:52
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > A to mnie babka z telezmyllennium okłamała - stwierdziła, że nie pytają
    > nawet o wysokość dochodów. Zadzwonię raz jeszcze. :-)

    Chcą, żeby wypełnić dochód netto w formularzu i status zatrudnienia (np. czas
    nieokreślony), ale nie wymagają żadnych danych pracodawcy, więc możesz np. ze
    swoich dochodów brutto zrobić netto :))))

    > mBankowe karty nie są podobno akceptowane w ING przy przenoszeniu.

    Z www ING wynika, że są akceptowane. Wejdź na
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32986 potem wejdź w składanie wniosku i
    zaznacz "Wniosek o zamianę karty kredytowej innego banku na kartę kredytową ING
    Banku Śląskiego". Pojawi Ci się lista banków, które przenoszą na podstawie
    standardowej procedury.

> [...]
    > karty było darmowe. A jest w pakiecie z zupełnie mi zbędnym
    > ubezpieczeniem najtańszego zakupu i jeszcze jakimiś duperelami za 3 PLN

    Jest to sporo. Razem z opłatą za najtańszą KK Economic wynosi to 71 zł rocznie,
    tyle co np. BPH czy Citi za karty Silver. W ING masz 80 PLN rocznie, ale już z
    ubezpieczeniem.

> [...]
    > pracodawcy oraz wspomniane transakcje zdalne. Ja już musiałem reklamować
    > fraud w PKO BP (inteligo) i otrzymałem zwrot, dlatego taka sytuacja nie

    To weź sobie w Raifim KK Visa Nowa lub MC FIFA World CUP i podaj dane
    pracodawcy i dochody (u mnie dochodów nikt nie sprawdzał) a jako drugą może być
    KK Millennium Visa Economic ew. ING.
    Pamiętaj, że ING i Mille nie chcą żeby podawać im dane dotyczące adresu i
    kontaktu do pracodawcy a jedynie wysokość Twoich dochodów.

    Paweł