  • 1. Data: 2006-08-24 06:36:55
    Temat: KK VC Lukas - warto?
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Zastanawiam sie nad pierwsza KK i skorzystaniem z promocji "SUPERbezpieczna
    VISA Classic za 0 zl" w Lukas Banku. Po przejrzeniu regulaminu promocji
    wydaje
    sie byc calkiem dobra oferta. Czy nie zauwazylem jakich minusow?
    Jaka jest opinia osob, ktore maja juz ta karte i zetknely sie z reklamacjami
    i innymi
    problemami? Znajac z grupy problemy z reklamacjami transkacji zdalnych
    czy mozna dla tej karty wylaczyc takie transakcje albo zmniejszyc ich limit?
    Czy dobrze wyczytalem z regulaminu promocji, ze bede mogl zrezygnowac
    z karty po niecalym roku (by nie placic za wznowienie)?

    Mam eKonto (nie pro) w Lukasie od kwietnia. Na stronie pisza, ze jezeli
    jest konto od conajmniej 3 miesiecy to wydaja bez zadnych zaswiadczen
    o dochodach. To doscc spore ulatwienie. A czy ktos moze potwierdzic,
    ze w rzeczywistosci tez to tak wyglada?

    Na razie jedyny minus jaki zauwazylem to PIN przy zakupach zamiast
    podpisu.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-08-24 07:11:12
    Temat: Re: KK VC Lukas - warto?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > jest konto od conajmniej 3 miesiecy to wydaja bez zadnych zaswiadczen
    > o dochodach. To doscc spore ulatwienie. A czy ktos moze potwierdzic,

    jezeli masz regularne wplywy na konto to nie powinni wymagac dodatkowych
    papierkow

    > Na razie jedyny minus jaki zauwazylem to PIN przy zakupach zamiast
    > podpisu.

    to jest karta z chipem i dlatego bank ja reklamuje jako
    "superbezpieczna", jezeli ta funkcjonalnosc Ci nie odpowiada to wybierz
    karte bez chipa = innego banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-08-24 09:06:38
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Jaka jest opinia osob, ktore maja juz ta karte i zetknely sie z
    reklamacjami
    > i innymi
    > problemami?

    Miałem 2 lata, 2 razy wyrabianą i nie zetknąłem się z żadnymi reklamacjami.

    Znajac z grupy problemy z reklamacjami transkacji zdalnych
    > czy mozna dla tej karty wylaczyc takie transakcje albo zmniejszyc ich
    limit?

    Nie widziałem w opcjach, korzystałem dużo z transakcji zdalnych jak to
    nazywasz - problemów brak.

    > Czy dobrze wyczytalem z regulaminu promocji, ze bede mogl zrezygnowac
    > z karty po niecalym roku (by nie placic za wznowienie)?

    Oczywiście. Musisz tylko to zgłosić na miesiąc wcześniej.

> [...]
    > jest konto od conajmniej 3 miesiecy to wydaja bez zadnych zaswiadczen
    > o dochodach. To doscc spore ulatwienie. A czy ktos moze potwierdzic,

    Prawda. Ja składałem wniosek przez net, potem nadesłali umowę, podpisaną
    odsyłasz i dostajesz kartę.

    > Na razie jedyny minus jaki zauwazylem to PIN przy zakupach zamiast
    > podpisu.

    Dla niektórych to plus, niemniej to już dyskusja wielokrotnie podnoszona.

  • 4. Data: 2006-08-24 11:00:51
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Marcin napisał(a):

    > Zastanawiam sie nad pierwsza KK i skorzystaniem z promocji "SUPERbezpieczna
    > VISA Classic za 0 zl" w Lukas Banku. Po przejrzeniu regulaminu promocji
    > wydaje sie byc calkiem dobra oferta.
    [...]
> [...]
    > jest konto od conajmniej 3 miesiecy to wydaja bez zadnych zaswiadczen
    > o dochodach. To doscc spore ulatwienie. A czy ktos moze potwierdzic,

    Jak masz konto z regularnymi wpływami wtedy rzeczywiście nie będziesz
    musiał przedstawiać zaświadczenia o dochodach. Karta sama w sobie nie
    jest zła, ale ma kilka minusów.

    W Internecie nie widać blokad. Poza tym sama platforma www do obsługi
    tej karty jest słaba.

    Nie ma możliwości anulowania opłaty za użytkowanie karty jeśli po roku
    zdecydujesz się ją pozostawić. Nie ma takiej opcji z automatu, dopiero
    jak złożysz reklamację i ją umotywujesz obrotami to zapewne Ci ją uznają
    i anulują - z tym, że inne banki nie wymagają tyle zachodu, wpłacania
    swojej kasy i oczekiwania na jej zwrot.

    Transakcji zdalnych nie możesz zablokować, możesz natomiast nadać limity
    operacji bezgotówkowych i w ten sposób ograniczyć także możliwe fraudy
    bez fizycznego użycia karty. Zrobisz to tylko w placówce.

    Na starcie przyznają małe limity - mnie chcieli dać równowartość
    dochodu. Nie mam konta w LB.

    Zatwierdzasz transakcje pinem, z tym, że mnie to akurat nie wadzi.

    Nie można zrezygnować z papierowych wyciągów.

    Płacisz za zmianę pinu, wygenerowanie nowego i odblokowanie karty
    zablokowanej błędnym pinem.

    Karta jest obsługiwana przez BZWBK, więc jeśli chodzi o akceptowalność
    ma wszelkie wady kart BZ. Ja akurat nie mam karty w LB, mam w BZ i z
    akceptacją w PL i poza granicami żadnego problemu nie miałem.

    In plus jest brak opłaty za przewalutowanie, ubezpieczenia, darmowa nowa
    karta po zastrzeżeniu (ale tylko pierwsza).

    Więcej jej cech nie pamiętam. Ogólnie na papierze ich VC nie wygląda
    źle, ale IMHO na rynku jest bardzo dużo lepszych ofert.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 5. Data: 2006-08-24 11:06:54
    Od: Carlo <z...@w...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
    > Witam

    Mam tę kartę od kilku lat. Już dwukrotnie wznawiana. Mozna prosić o
    zwolnienie z opłaty za wznowienie:) Mam tylko jedną drobną uwagę - na
    starych kartach bez chipa nie było żadnych problemów, na nowej w ciągu 2
    miesięcy zdarzyły się kilkakrotnie odmowy - bez żadnego logicznego
    powodu. Infolinia nie była w stanie podać dlaczego była odmowa.

    Pozdrawiam
    Carlo

  • 6. Data: 2006-08-26 09:19:47
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > żadnego logicznego powodu. Infolinia nie była w stanie podać dlaczego była

    Ja mam KK Lukasa od kilku miesięcy. Dali mi na połowę dochodów, ale na razie mi
    to wystarcza, przynajmniej jakieś ograniczenie wydatków mam ;) Faktycznie,
    również miałem kilkukrotnie problemy z zapłaceniem tą kartą, ale o dziwo
    zdarzały się one w tymsamym miejscu, więc może to być coś z linią, albo co ?
    Natomiast in plus mogę zaliczyć przypadek, kiedy robiąc zakupy zostawiłem kartę
    w sklepie. Nie zdążyłem ujść dalej jak 100 metrów gdy dostałem telefon z banku,
    że karta leży w sklepie i czy ją blokować. Minusem jest jakość obsługi karty
    przez www, ale dział IT generalnie w Lukasie jest bardzo kiepski.