  • Data: 2004-06-18 09:28:50
    Temat: Re: przelewy - refleksja.../d??ugie/
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    blad <blad201@_w_y_t_n_i_j_o2.pl> wrote:

    > Taki automat jest wg mnie do przyjęcia o ile bank będzie miał prawo do
    > wyksięgowania z rachunku klienta kwoty mu nienależnej ponieważ już po
    > księgowaniu okaże się że dane adresowe odbiorcy przelewu zupełnie nie pasują do
    > danych właściciela rachunku.
    > Bank może to sam zauważyć albo nadawca przelewu może go reklamować - właściwy
    > odbiorca nie doczekał sie przelewu lub w inny sposób odkryto oszustwo z podmianą
    > numeru rachunku.
    > Tak więc wprowadzając taki automat nie wyobrażam sobie żeby bank nie miał prawa
> [...]

    Oj nie, absolutnie fatalne by było umożliwienie wycofyfania przelewów.
    Nigdy nie byłbyś pewien czy pieniądze które masz zaksięgowane i za
    które już wydałeś kupującemu przedmiot nie znikną Ci zaraz bo nadawca
    zgłosił do banku że przelał nie na ten numer a nazwa odbiorcy była
    inna.

    Zwykle odbiorca nie widzi w systemie jaką nazwę odbiorcy wpisał
    nadawca. Możnaby robić przekręty typu że kupuję samochód, specjalnie
    trochę złą nazwę odbiorcy wpisuje, przelew dochodzi, odbiorca widzi go
    na swoim koncie więc wydaje samochód, nadawca zgłasza w banku że nazwa
    się nie zgadzała, bank cofa przelew, i sprzedawca zostaje bez
    samochodu i pieniędzy.

    Pozbawiłoby to system bankowy jakiejkolwiek pewności i bezpieczeństwa
    i byłby najbardziej fatalną rzeczą jaka mogłaby się polskiemu
    systemowi bankowemy przytrafić.

    Nie mam nic przeciwko nieweryfikowaniu przez bank nazwy odbiorcy, a
    nawet jestem za. Mam zawsze pewność że przelew dojdzie, i że dojdzie
    bez opóźnień, a nie że go ktoś nie zaksięguje bo napiszę Kowalski Jan
    zamiast Jan Maciej Kowalski. Nie muszę przy robioeniu przelewu ani
    znać ani pamiętać jak to ma być.

    Co do przekrętów typo podmiana komuś numeru konta w systemie Allegro
    to po prostu Allegro powinno być lepiej zabezpieczone, przy każdej
    zmianie właściciel konta by dostawał maila i po sprawie bo by się od
    razu zorientował.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/
    www.miernik.ctnet.pl/