  • 1. Data: 2010-07-24 15:55:55
    Temat: przelewy przyszłe w Polbanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    Hello,

    Pytanie do obytych z Polbankiem.

    Obsługa Polbank24 twierdzi, że jeżeli zlecamy przelew z datą przyszłą,
    to środki na wykonanie przelewu należy zapewnić na 1 dzień roboczy przed
    datą wykonania zlecenia.

    Na pytanie o podstawę takiego żądania uzyskałem informacje, że "jest to
    związane z zasadami, na jakich działa nasz system. Działa to identycznie
    jak w przypadku zleceń stałych."
    W leguraminie ten wymóg - owszem - jest opisany, ale dotyczy jedynie
    stricte zleceń stałych, a nie standardowych przelewów z datą przyszłą.
    To raz.

    Dwa - co z osobami, które korzystają z funkcjonalności przelewania
    nadwyżek z rachunku gotówkowego na oszczędzający?
    Konkret - przy stanie konta >300 PLN nadwyżka jest automatycznie
    przelewana z rachunku gotówkowego na oszczędzający.
    Chcemy zlecić przelew zewnętrzny przyszły na 500 PLN.
    W normalnym przypadku zlecilibyśmy 2 operacje na zaplanowany dzień
    realizacji - najpierw przelew "brakujących" 200 PLN z oszczędzającego na
    gotówkowy, a następnie przelew zewnętrzny z gotówkowego na kwotę 500
    PLN. O ile dyspozycje są realizowane w kolejności ich zlecania, to
    wszystko powinno się udać.

    Ale jeżeli mamy zapewnić środki na 1 dzień roboczy przed planowaną datą
    realizacji, to takie rozwiązanie nie spełni tego warunku. Z kolei jeżeli
    zlecimy przelew brakujących 200 PLN z oszczędzającego na gotówkowy na 1
    dzień roboczy przed planowaną datą przelewu zewnętrznego, to spełnimy
    warunek banku, ale w nocy przed realizacją przelewu nadwyżka 200 PLN
    wróci automatycznie z rachunku gotówkowego na oszczędzający, więc
    ostatecznie zabraknie środków na realizację przelewu w dniu jego wykonania.

    Czy ktoś już to analizował?

    Pozdrawiam,
    WN

  • 2. Data: 2010-07-24 16:04:34
    Temat: Re: przelewy przyszłe w Polbanku
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 17:55:55 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Czy ktoś już to analizował?

    Ja z autopsji to robiłem kilka razy przelew z datą przyszłą i zawsze
    poszło jak trzeba. Czyli najpierw z MO na ROR i z ROR w świat i za każdym
    razem zero problemu. Raz mam tylko wrażenie, że nie przyszło pierwszą
    sesją tylko drugą.
    Możesz zlecić jakieś gorsze do przelania i podglądnąć w "liście
    przelewów" jaki mają status w dniu wykonania.

    Xenocide

  • 3. Data: 2010-07-24 16:52:18
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):
    > Raz mam tylko wraĹźenie, Ĺźe nie przyszĹ&#65533;o pierwszÄ&#65533;
    > sesjÄ&#65533; tylko drugÄ&#65533;.

    U mnie ostatnio przelew zlecony w niedzielę (zlecony "na już" czyli nie z datą
    poniedziałkową), wyszedł z Polbanku w poniedziałek III sesją a tym samym do
    ING dotarł dopiero we wtorek rano.

    --
    Sinus