  • 1. Data: 2005-10-18 06:40:00
    Temat: przelew do niemiec
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    gdzie zaplace nejmniej za przelew ok 5 tys euro na niemieckie konto i czy
    bede zmuszony w zwiazku z tym do otwarcia w tym banku konta walutowego

  • 2. Data: 2005-10-18 09:57:56
    Temat: Re: przelew do niemiec
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 10/18/2005 8:40 AM, Fickman wrote:

    > gdzie zaplace nejmniej za przelew ok 5 tys euro na niemieckie konto i czy
    > bede zmuszony w zwiazku z tym do otwarcia w tym banku konta walutowego

    Zależy czy przelew jest "prywatny" czy firmowy.
    Dla osób fizycznych korzystne opłaty ma Multibank, zarówno, jeżeli
    chodzi o prowadzenie konta walutowego, jak i opłaty za przelewy.
    Dla takiej kwoty warto policzyć cały koszt operacji, tj. prowadzenie
    konta (zakładając, że np. po miesiącu je zamkniesz) koszt przelewu i
    stosowane kursy.
    Mnie np. za przelewy do Niemiec i Australii Multi nie pobrał opłat
    obcego banku, mimo wybrania tej opcji, a cały koszt nawet względnie
    małych, kilkustet eurowych przelewów ograniczył się do 25 zł.
    Cena całej operacji zależy od tego, czy EUR kupujesz (IMHO warto teraz,
    bo są dobre kursy) czy wpłacasz "swoje" - bank niekoniecznie przyjmie
    gotówkę za darmo, chociaż od osób fizycznych zwykle tak.

    Nie ma więc jednoznacznej odpowiedzi, na pytanie , które zadajesz :-)

    Pzdr: Witek

  • 3. Data: 2005-10-18 09:59:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    > obcego banku, mimo wybrania tej opcji, a cały koszt nawet względnie
    > małych, kilkustet eurowych przelewów ograniczył się do 25 zł.

    A kiedy robiłeś? :) Bo potrafią ściągnąć po dwóch miesiącach...

    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-10-18 10:07:42
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 10/18/2005 11:59 AM, Samotnik wrote:

    > <c...@w...pl> napisal(a):
    (...)

    > A kiedy robiłeś? :) Bo potrafią ściągnąć po dwóch miesiącach...

    Australia: koniec czerwca b.r. (prawie 4 miesiące temu)
    Niemcy: koniec września (ok. miesiąc temu)

    Za analogiczną operację DB PBC strzyże powyżej 20 EUR.

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2005-10-18 11:14:33
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Zależy czy przelew jest "prywatny" czy firmowy.

    prywatny

    > bo są dobre kursy) czy wpłacasz "swoje" -

    mam swoje

    myslalem, ze bedzie to prostsze i tansze skoro jestemy w uni :( moj brat do
    Polski przelewa za darmo (mieszka w Niemczech, chcialem mu oddac dlug u
    niego zaciagniety)