  • 1. Data: 2005-10-17 12:53:56
    Temat: Jak najkorzystniej uzyskać GBP?
    Od: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>

    Za dwa tygodnie wyjeżdżam służbowo na kilka dni do Anglii (Cambridge).
    Zaliczkę na delegację dostanę jednak w EUR, a nie w GBP :-(

    Muszę jakoś zdobyć GBP ... Mam następujące pomysły:
    1. Wymienić otrzymane EUR na GBP w Anglii po przylocie
    2. Zachować EUR (pewnie kiedyś sprzedać), kupić GBP w kantorze w Polsce
    za złotówki.
    3. Zachować EUR (jak wyżej), GBP pobrać w Anglii z bankomatu kartę
    debetową VE mBanku (mam jeszcze VE Lukasa, ale to raczej mniej korzystnie).

    Planowana ilość GBP: ok. 250

    Który wariant wg Was będzie najkorzystniejszy?

    Z góry dziękuję za opinie i pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-10-17 13:01:30
    Temat: Re: Jak najkorzystniej uzyskać GBP?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Lisowski napisał(a):

    > Który wariant wg Was będzie najkorzystniejszy?

    Kwota mala, roznice beda niewielkie. Zrob tak zeby Ci bylo wygodniej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-10-17 15:57:19
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Jeżeli zalezy Ci na korzyści (bez względu na koszty)
    to zachowaj EUR, a GBP kup w kantorze.

    Zysk będzie niewielki, ale rozumiem, że to ważne.

  • 4. Data: 2005-10-17 16:31:14
    Od: Grzegorz_404 <m...@g...cut.tnij.pl>

    Przechodziłem obok i zauważyłem, że kryjący się pod kryptonimem Tomasz
    Lisowski napisał <43539f4c$1@news.home.net.pl>:

> [...]
    > 1. Wymienić otrzymane EUR na GBP w Anglii po przylocie
    >
    > Który wariant wg Was będzie najkorzystniejszy?

    Niekoniecznie najkorzystniejszy, ale najwygodniejszy: to wariant 1 (nie ma z
    tym problemów) plus wariant 4 - można też płacić euro (nie wszędzie, ale
    możliwe).
    --
    Grzegorz_404

  • 5. Data: 2005-10-18 06:37:02
    Od: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>

    Grzegorz_404 wrote:
> [...]
    > tym problemów) plus wariant 4 - można też płacić euro (nie wszędzie, ale

    Dzięki za dotychczasowe opinie.

    Jasne, że kwota jest "stosunkowo" niewielka - w sumie interesowała mnie
    generalna tendencja. Od znajomego (był w Anglii w listopadzie 2004)
    słyszałem bowiem o wyjątkowo niekorzystnych kursach wymiany EUR na GBP w
    Anglii, co sprawiło, że zacząłem się zastanawiać nad innymi sposobami
    zdobycia GBP na ten wyjazd.

    Wymiana EUR na GBP w Anglii jest oczywiście najwygodniejsza, ale być
    może nie najkorzystniejsza. Poszukując w Internecie kursów wymiany,
    które miałyby zastosowanie w czasie wymiany EUR na GBP w Anglii,
    natrafiałem wyłącznie na strony z kursami wymiany Forex (co raczej nie
    dotyczy wymiany drobnicy) tym podobne.

    Nie mam pojęcia, jak w Anglii funkcjonują "exchange offices" (jakby
    nasze kantory) - czy mają indywidualne kursy istotnie różniące się od
    tych oficjalnych, które znalazłem, czy też są z nimi zgodne. Brak tych
    informacji skłonił mnie do poszukiwania informacji na grupie. Liczę na
    to, że znajdą się tu osoby, które niedawno były w Anglii i przerabiały
    ten problem.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2005-10-18 06:38:05
    Od: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>

    Wojciech Kozlowski wrote:
    > Jeżeli zalezy Ci na korzyści (bez względu na koszty)
    > to zachowaj EUR, a GBP kup w kantorze.
    >
    > Zysk będzie niewielki, ale rozumiem, że to ważne.

    Co to znaczy "bez względu na koszty", skoro kryterium jest korzyść
    (finansowa, jak rozumiem) :-)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2005-10-18 14:58:36
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

> [...]
    > informacji skłonił mnie do poszukiwania informacji na grupie. Liczę na
    > to, że znajdą się tu osoby, które niedawno były w Anglii i przerabiały

    W Londynie (w centrum) jest dosc sporo ichniejszych kantorow.
    Niestety nie przygladalem sie uwaznie czy sa miedzy nimi znaczace roznice.
    Wymiana euro na funty z tego co pamietam w zeszly weeknd oscylowala
    na poziomie skup 1,33 sprzedaz 1,55

    Marcin

  • 8. Data: 2005-10-18 19:32:49
    Od: Tomasz Lisowski <t...@n...pl>

> [...]
    > Niestety nie przygladalem sie uwaznie czy sa miedzy nimi znaczace roznice.
    > Wymiana euro na funty z tego co pamietam w zeszly weeknd oscylowala

    No właśnie - niezłe te widełki ;-) Czyli powiedzmy za 400 EUR dostanę
    ok. 258 GBP.

    W szczecińskich kantorach są kursy około: 3,79 sprzedaż EUR, 5,75 kupno
    GBP, co daje przy 400 EUR: 263 GBP, czyli trochę więcej.

    Coś jednak jest w tych opowieściach mojego kolegi o kiepskich kursach
    wymiany w Anglii ... ;-)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2005-10-18 21:03:07
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Lisowski <l...@n...pl> napisał(a):

    > Który wariant wg Was będzie najkorzystniejszy?

    Kartę odradzam. Kurs mało korzystny, plus jeszcze za wyciągnięcie kasy z
    bankomatu prowizję zapłacisz. Przykład z poprzedniego wtorku.
    Kantor w warszawskim Intraco 5,65
    KK BZWBK 5,92
    Oczywiście jesli kantor masz gdzieś po drodze, bo kwota taka, że ganiać
    gdzieś dakej, to szkoda zachodu.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. Pewnie karta mBanku korzystniej wyjdzie.

  • 10. Data: 2005-10-19 06:49:13
    Od: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>

    Tomasz Opalski wrote:

> [...]
    >
    > Miłego dnia
    > Tomek
    >
    > Ps. Pewnie karta mBanku korzystniej wyjdzie.

    Kartą mBanku (debetową!) będzie 10 zł + 2% za przewalutowanie. Kartą
    kredytową będzie (prawie :-) na pewno drożej, niezależnie od wyższego
    kursu wymiany. mBank miał kurs sprzedaży GBP (zeszły wtorek) 5,7027

    Tomek