eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzelew do małżonka na dużą kwotę - czy będzie się czepiał US? › Re: przelew do małżonka na dużą kwotę - czy będzie się czepiał US?
  • Data: 2019-08-08 13:16:20
    Temat: Re: przelew do małżonka na dużą kwotę - czy będzie się czepiał US?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08.08.2019 Miroo <b...@b...brak.i.juz> napisał/a:

    > Czyli moim odrębnym majątkiem jest to, czego mi NIE ZAPŁACONO, ale mi
    > się należy? A jak mi w końcu zapłacą, to zmienia się w majątek wspólny?

    Otóż to. Jeśli pracodawca wisi Ci kasę, a odda po ustaniu wspólności
    majątkowej (rozwód, intercyza) to kasa jest wyłącznie Twoja.
    Ale jeśli Ci odda jeszcze w czasie trwania, to jest wspólna
    (bo już przestaje być wierzytelnością, a staje się pobranym
    wynagrodzeniem, więc zgodznie z Art 31 KRiO wchodzi do majątku
    wspólnego).

    Jeszcze komentarz adwokata:
    https://adwokatrodacki.pl/blog/wynagrodzenie-za-prac
    e-a-majatek-wspolny/