    From: "RobertSA" <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przekaz srodkow za granice
    Date: Sun, 31 Oct 2004 10:13:12 +0100

    cm28cq$ju4$...@a...news.tpi.pl,
    CHANI <chani@REBUS: jeden ze stanow skupienia, jedna z liter alfabetu
    greckiego .pl>:
    > Witam.
    > Potrzebuje dokonac niewielkiego (25 EUR) przekazu pieniedzy za
    > granice (a konkretnie - do Irlandii).
    > Sprzedający okreslil 3 metody platnosci:
    > - CASH Online transfer - IBAN and SWIFT- BIC codes to be delivered for
    > people within the EC, and Germany.
    > - International Money Order
    > - Paypal (to odpada, bo niestety ciagle w Polsce nie dziala... chyba
    > ze 2 powyzsze metody okaza sie zbyt drogie,
    > to poprosze jednak zaprzyjaznionego Anglika)
    >
    > W kazdym razie moje pytanie jest takie: ktora z metod jest tansza i
    > czym sie one w ogole roznia?
> [...]

    Nie sluchaj intuicji ;), akurat ten pierwszy to przelew, drugi bardziej jak
    przekaz pocztowy. Najtanszy przelew w MultiBanku, ale trzeba miec konto. Bez
    konta najtaniej w PKO BP, Eurotransfer, koszt cos ok. 10 EUR.
    Najtansza bedzie chyba jednak metoda trzecia.
    IMOrder mozna chyba wyslac przez jakies serwisy on-line, placac karta
    kredytowa - zerknij do archiwum, niestety nie pamietam, ale niedawno cos
    bylo.

    --
    Robert