  • 1. Data: 2005-04-05 18:13:41
    Temat: pożyczka hipoteczna
    Od: "Robert Piechnicki" <p...@w...pl>

    Witam

    Ktoś wie czym rózni się kredyt hipoteczny od pozyczki hipotecznej:
    *wyższe oprocentowanie, tak?
    *bank nie interesuje się na co wydasz pieniądze, tak ?

    Znacie może jakieś zagrożenia tego "tworu bankowego"?

    Muszę wziąść pożyczkę hipoteczną na 30000 zł. W banku BPH gdzie mam konto
    wykonali mi symulację:
    Waluta: CHF - obecnie 2,60 zł
    Stopa %: 4,31
    Liczba rat:60

    Dobre warunki? Lepiej w złotówkach czy we frankach!! Zamierzam spłacić
    kredyt troszeczkę wcześniej - jak tylko się da - planuje w 3 lata; (jest
    taka możliwość - 2 tys wpłacam i decyduje czy skracać okres kredytowania czy
    zmniejszam sobie raty)

    Proszę o opinie, nie chce przepłącić, nie chcę stracić mieszkania - niedawno
    dostałem je w formie darowizny ;-)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-04-05 18:44:43
    Temat: Re: pożyczka hipoteczna
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Robert Piechnicki wrote:

    > Dobre warunki? Lepiej w złotówkach czy we frankach!! Zamierzam spłacić
    > kredyt troszeczkę wcześniej - jak tylko się da - planuje w 3 lata;

    nie liczyłem tego, ale intuicyjnie wydaje się, że jak chcesz na taki krótki
    czas ten kredyt, to poważnie pomyśl o PLN, bo:
    - CHF jest w miare nisko i może "odbić" przed wyborami
    - WIBOR spada
    - różnicę kursową (ok. 3%) będzie trzeba rozliczyć na 3 lata a więc jest to
    relatywnie spora "marża"

    najlepiej rozpisz sobie w excelu harmonogram w PLN i CHF i zobacz o ile %
    musiał by zdrożeć franek aby się zrównało z ratami w PLN oraz oblicz jakie
    jest teoretyczne prawdopodobieństwo, że taka cena zostanie osiągnięta (na
    podst. trendu i odchyleń)

    pozdro
    trainer

  • 3. Data: 2005-04-05 22:27:56
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2005 20:13:41 +0200, Robert Piechnicki <p...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Musz? wzi??ae po?yczk? hipoteczn? na 30000 z?. W banku BPH gdzie mam konto
    > wykonali mi symulacj?:
    > Waluta: CHF - obecnie 2,60 z?
    > Stopa %: 4,31
    > Liczba rat:60
    >

    > Dobre warunki? Lepiej w z?otówkach czy we frankach!! Zamierzam sp?aciae
    > kredyt troszeczk? wcze?niej - jak tylko si? da - planuje w 3 lata; (jest
    > taka mo?liwo?ae - 2 tys wp?acam i decyduje czy skracaae okres kredytowania
    > czy
    > zmniejszam sobie raty)
    >

    > Prosz? o opinie, nie chce przep??ciae, nie chc? straciae mieszkania -

    Puść trochę wiecej informacji. Jaka wartość mieszkania. Może coś
    podpowiem. Zasadniczo nie ma różnicy w produkcie pożyczka hipoteczna i
    kredyt hoipoteczny. Zabezpieczeniem jest hipoteka nieruchomości z tym, że
    zgodnie z prawem bankowym kredyt hipoteczny na cele mieszkaniowe moze
    stanowić do 80% wartosci nieruchomości natomiast pożyczka (kredyt) na inne
    cele bodajże max 60%. Oprocentowanie też jest inne, ale to ogólnie raczej
    się wiąże z ryzykiem banku itp. Jak bieżesz na cele mieszkaniowe to zostaw
    pożyczke w spokoju. Bież kredyt na cele mioeszkaniowe i niekoniecznie w
    BPH. Trochę przesadzają z kosztami i procedurami przy nadpłatach mimo
    pewnych promocji

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0514-0, 2005-04-05
    Przetestowano na: 2005-04-06 00:27:58

  • 4. Data: 2005-04-05 22:43:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2005 00:27:56 +0200, Zbigniew naskrobał(a):

> [...]
    > pożyczke w spokoju. Bież kredyt na cele mioeszkaniowe i niekoniecznie w
    > BPH. Trochę przesadzają z kosztami i procedurami przy nadpłatach mimo

    Pudło - kredyt jak sama definicja jest pod określony cel a pożyczka bez
    niego. Resztę sobie łatwo wiec dopowiedzieć i uzasadnić dlaczego pożyczka
    bedzie zawsze droższa od kredytu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2005-04-06 15:44:10
    Od: "Robert Piechnicki" <p...@w...pl>

    Wiecej informacji:

    Wycena nieruchomości przez rzeczoznawce (który nadodatek wykasował mnie 400
    zł) to 80 000 zł!!!

  • 6. Data: 2005-04-06 22:27:54
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2005 00:43:13 +0200, Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisał:

> [...]
    >

    > Pudło - kredyt jak sama definicja jest pod określony cel a pożyczka bez
    > niego. Resztę sobie łatwo wiec dopowiedzieć i uzasadnić dlaczego pożyczka

    Tak to sobie możemy pogadć dość długo. Mówimy o jednym, a z definicjami
    tylko kłopot.
    Z punktu biorcy to co bierze nie ma znaczenia(kredyt czy pożyczka),
    chodzi o jak najniższe koszty i formy zabezpieczenia jakich zarząda np
    bank.
    Pozdrowienia
    Zbyszek

    --

    Przetestowano na: 2005-04-07 00:27:56

  • 7. Data: 2005-04-06 22:33:29
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2005 17:44:10 +0200, Robert Piechnicki <p...@w...pl>
    napisał:

    > Wiecej informacji:
    >
    > Wycena nieruchomo?ci przez rzeczoznawce (który nadodatek wykasowa? mnie
    > 400
    > z?) to 80 000 z?

    Wiecej informacji to:
    - w jakiej miejscowości mieszkasz
    - w jakiej miejscowości jest mieszkanie
    - z ilu osob składa sie Twoja rodzina
    - jakie macie dochody i źródlo dochodów (dochody brutto nowe, źródło to
    np umowa o
    pracę, o dzieło, działalność gospodarcza itp)
    - czy macie stałe obciążenia ( inne kredyty, karty kredytowe, debety,
    linie
    kredytowe itp) ewentualnie w jakiej wysokości
    - czy macie ograniczenia czasowe w pozyskaniu pieniedzy tj na kiedy są
    potrzebne
    środki
    - czy nieruchomość ma urządzona KW
    - i w prawie końcu jaki ma być okres kredytowania
    To tak na początek. Jak wynik się spodoba to może będzie więcej
    Pozdrowienia
    Zbyszek
    --

    Przetestowano na: 2005-04-07 00:33:31

  • 8. Data: 2005-04-07 23:04:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2005 00:27:54 +0200, Zbigniew naskrobał(a):

    > Tak to sobie możemy pogadć dość długo. Mówimy o jednym, a z definicjami
    > tylko kłopot.

    Nie ma żadnych kłopotów. Jak spojrzysz w prawo bankowe zauważysz że nie to
    teoretyczna definicja ale ustawowe praktyczne rozgraniczenie.

    > Z punktu biorcy to co bierze nie ma znaczenia(kredyt czy pożyczka),
    > chodzi o jak najniższe koszty i formy zabezpieczenia jakich zarząda np
    > bank.

    wiec powtórze - najtańszy jest kredyt najdroższa pożyczka z powodów jak
    wyżej.

  • 9. Data: 2005-04-08 15:52:36
    Od: "Robert Piechnicki" <p...@w...pl>

    -25 km od Poznania, wieś po peegerowska, straszna dziura, ale urocza
    -mieszkanie po dziadku 200 m od moich rodziców gdzie mieszkam
    -rodziną jestem sam dla siebie - mam 22 lata ;-)
    -powiedzmy 2500zł netto - praca na czas nieograniczony, brak jakichkolwiek
    innych kredytów, samochodu nie posiadam)
    -KW jest
    -okres kredytowania 5 lat

  • 10. Data: 2005-04-10 11:30:00
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2005 17:52:36 +0200, Robert Piechnicki <p...@w...pl>
    napisał:

    > -25 km od Poznania, wie? po peegerowska, straszna dziura, ale urocza
    > -mieszkanie po dziadku 200 m od moich rodziców gdzie mieszkam
    > -rodzin? jestem sam dla siebie - mam 22 lata ;-)
    > -powiedzmy 2500z? netto - praca na czas nieograniczony, brak
    > jakichkolwiek
    > innych kredytów, samochodu nie posiadam)
    > -KW jest
    > -okres kredytowania 5 lat

    Tak na początek to 4,21% (3,4+WIBOR) w BPH. Oreszcie na priv

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0514-2, 2005-04-08
    Przetestowano na: 2005-04-10 13:30:25