  • 41. Data: 2021-12-17 22:06:29
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 17.12.2021 o 21:41, Zdzichu500 pisze:

    > A to nie jest tak, że dotychczas była to mało popularna metoda rozliczeń
    > i mało dochodowych klientów (pewnie z wyjątkami). A jak teraz będzie
    > wysyp klientów na ryczałcie i to tych z większymi klientami to banki się
    > pewnie dostosują?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zdzichu

    ryczałtowców było niewielu i albo jakieś sklepy internetowe, wynajem
    mieszkań albo np. działy specjalne produkcji rolnej (miałem klienta z
    PKP, który uprawiał pieczarki)

    teraz ma być ich znacznie więcej, ale banki zamiast luzować politykę
    kredytową albo jej nie zmieniają (obserwują?) albo wręcz pogarszają...

    problem polega na tym, ze wielu myśli ze jak zapłaci mniej podatków
    (więcej zostanie w kieszeni) to bank ich lepiej potraktuje i niestety
    potrafią się gorzko rozczarować jak idą do banku i z 10kzł przychodu
    wyliczają im dochód netto np. 1500 zł (skrajny przypadek)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 42. Data: 2021-12-17 22:07:38
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 17.12.2021 o 21:49, Zdzichu500 pisze:

    > Nie wiem jak w tym przypadku. Ale raty 0% to często ten sam mechanizm
    > jak z kartami kredytowymi. Spłacasz w terminie to rzeczywiście jest 0%.
    > Ale nie spłać w terminie 1 raty i już wpadasz w odsetki. A pytanie ilu
    > ludzi kupujących tv na raty spłaca wszystko idealnie? Może ktoś zna
    > dane. Do tego często próbują naciągnąć na ubezpieczenie kredytu. Także
    > często sklep nic nie dokłada to rat 0% a nawet bank odpala procent od
    > takich kredytów.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zdzichu

    nawet jak się 1-2 dni spóźnisz to odsetki są groszowe, gorszy bywa wpis
    w bik

    już masz żółte lampki a nie zielone

  • 43. Data: 2021-12-17 22:26:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 17.12.2021 22:07 you wrote:

    > nawet jak się 1-2 dni spóźnisz to odsetki są groszowe, gorszy bywa
    > wpis w bik już masz żółte lampki a nie zielone

    Eee, za kilka dni?
    Chyba do 30 dni nie ma sankcji?

    --
    Pete

  • 44. Data: 2021-12-17 22:54:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61bcfc1a$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > nawet jak się 1-2 dni spóźnisz to odsetki są groszowe, gorszy bywa
    > wpis w bik
    >
    > już masz żółte lampki a nie zielone

    aha to spoko, biku się nie boję :)

    Tak tylko pytam bo kredytu mi nie dadzą bo pracuję za granicą.
    Mam alergię na te druczki zaśw. z pracy od księgowej.

    Raczej nie kupię telewizora na słupa dla 300zł.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 45. Data: 2021-12-18 16:16:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-17, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > potrafią się gorzko rozczarować jak idą do banku i z 10kzł przychodu
    > wyliczają im dochód netto np. 1500 zł (skrajny przypadek)

    No dobra.
    Ale teraz 90% branży IT pójdzie na ryczałt, a 9.999% na IP Box. :)
    I co, banki z nas zrezygnują? :)

    Myślę, że pójdą po rozum do głowy szybciej niż później.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 46. Data: 2021-12-20 14:30:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 16:16, Wojciech Bancer pisze:

    > No dobra.
    > Ale teraz 90% branży IT pójdzie na ryczałt, a 9.999% na IP Box. :)
    > I co, banki z nas zrezygnują? :)
    >
    > Myślę, że pójdą po rozum do głowy szybciej niż później.

    one mają zdolność do dostosowania się, oczywiście jak będą chciały
    ale nie ma co gdybać

    za chwilę wejdą kredyty bez wkładu własnego itp...jedne banki na to
    pójdą a inne nie, bo nie

  • 47. Data: 2021-12-20 18:30:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > On 2021-12-15, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No być nie jestem, ale pewnie będę.
    > Bo w alternatywie mam tylko IP Box, a na to banki też chyba krzywo
    > patrzą. Nie będę dopłacać państwu ~6k/miesiąc dla czystej przyjemności
    > wzięcia sobie kredytu. No łaski bez. :)

    Nie zaciągniesz kredytu - trudno.
    Świat się z tego powodu nie zawali.

    Powiem więcej - im mniej takich jak ty, tym mniej kredytów na mieszkania
    (bo mowa jest tu o kredytach mieszkaniowych), mniejsza presja popytowa
    na nieruchomości -> niższe ceny nieruchomości. Jeśli ktoś planuje zakup,
    to powinien być wdzięczny tobie i tobie podobnym.

  • 48. Data: 2021-12-22 14:01:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-20, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Nie zaciągniesz kredytu - trudno.
    > Świat się z tego powodu nie zawali.

    Oczywiście że nie. Zwłaszcza że od 9 lat mam swoje mieszkanie :)
    Ale nie jestem przekonany, czy ten limit dotyczy tylko kredytów
    hipotecznych, czy tez np. może dotyczyć kredytów firmowych, na zakup
    środków trwałych itd.

> [...]
    > na nieruchomości -> niższe ceny nieruchomości. Jeśli ktoś planuje zakup,
    > to powinien być wdzięczny tobie i tobie podobnym.

    Ceny mieszkań napędzają przede wszystkim osoby kupujące je za gotówkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 49. Data: 2021-12-22 21:40:27
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 22.12.2021 o 14:01, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > Ale nie jestem przekonany, czy ten limit dotyczy tylko kredytów
    > hipotecznych, czy tez np. może dotyczyć kredytów firmowych, na zakup

    tylko jedno? to jesteś trochę "niemodny" ;-)

    > Ceny mieszkań napędzają przede wszystkim osoby kupujące je za gotówkę.

    w dobie niskich stóp procentowych nie mieli co z kasą zrobić, ale jak
    banki zaczną dawać więcej na depo (nawet poniżej inflacji) to chęć do
    zakupu nieruchomości będzie mniejsza...

  • 50. Data: 2021-12-23 11:57:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-22, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > tylko jedno? to jesteś trochę "niemodny" ;-)

    Ano tylko jedno.
    Na tradingu mam lepsze stopy zwrotu. :)

    > w dobie niskich stóp procentowych nie mieli co z kasą zrobić, ale jak
    > banki zaczną dawać więcej na depo (nawet poniżej inflacji) to chęć do
    > zakupu nieruchomości będzie mniejsza...

    No ale to się musi stać globalnie, a nie tylko lokalnie, żeby przyniosło
    efekt. Bo inaczej nadal duże fundusze inwestycyjne będą "kupować
    osiedla", żeby zapewnić chociaż te małe zyski ponad inflację, swoim
    uczestnikom.

    A czy Stany/EBC będą skore do sporego podnoszenia stóp procentowych, to
    ja nie wiem. Nie wiem czy politycy wezmą na klatę załamanie rynków jakie
    temu będzie towarzyszyć. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com