  • 1. Data: 2003-01-15 21:03:40
    Temat: polkomtel po raz kolejny - chcę mieć NIP na fakturze ...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    chciałbym, aby polkomtel drukował na fakturze za rozmowy numer NIP

    upierają się, że NIP to mogą drukować tylko dla działalności gospodarczej, a
    przecież nawet otrzymując rachunek w sklepie mogę zażądać z NIPem lub bez

    czy ktoś może mi podpowiedzieć na jaki akt prawny powołać się, aby wymusić
    na nich umieszczanie NIPu na fakturze dla osoby fizycznej ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-01-16 02:06:48
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    Rozporządzenie ministra finansów w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym
    § 35. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z
    zastrzeżeniem § 37, powinna zawierać co najmniej:
    2) numery identyfikacji podatkowej albo numery tymczasowe
    sprzedawcy i nabywcy,
    § 36. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie
    prowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych
    gospodarstw rolnych mogą nie zawierać danych dotyczących
    nabywcy, określonych w § 35 ust. 1 pkt 2.

    nie musza zamieszczac twojego nipu na fakturze,
    ale moga, to zalezy od ich dobrej woli

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 3. Data: 2003-01-16 17:06:46
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 15 Jan 2003 22:03:40 +0100, w <b04ibj$265$1@foka.acn.pl>, "plusz"

    > czy ktoś może mi podpowiedzieć na jaki akt prawny powołać się, aby wymusić
    > na nich umieszczanie NIPu na fakturze dla osoby fizycznej ?

    A możesz powiedzieć po co Ci NIP na fakturze dla os.fiz. ????

  • 4. Data: 2003-01-16 19:04:04
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >A możesz powiedzieć po co Ci NIP na fakturze dla os.fiz. ????

    Jedyne uzasadnienie by wciągnąć taką fakturę w koszty działalności gospodarczej
    prowadzonej na własne nazwisko.
    Innych zastosowań nie widzę

  • 5. Data: 2003-01-16 19:25:55
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jedyne uzasadnienie by wciągnąć taką fakturę w koszty działalności
    gospodarczej prowadzonej na własne nazwisko.
    > Innych zastosowań nie widzę

    Na upartego mozna wpisywac bez NIPu. Z punktu widzenia PDOF powinno byc OK.
    Przy VAT trzeba tylko sprawdzic, czy blad formalny mniejszej wagi nie
    pozbawia prawa do odliczenia.

    Karol

  • 6. Data: 2003-01-17 10:00:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Na upartego mozna wpisywac bez NIPu. Z punktu widzenia PDOF powinno byc
    OK.
    > Przy VAT trzeba tylko sprawdzic, czy blad formalny mniejszej wagi nie
    > pozbawia prawa do odliczenia.

    AFAIR faktura VAT dla celów DG powinna zawierać NIP lub REGON (w przypadku
    braku NIP).

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2003-01-17 22:52:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:b08nnt$enu$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

    > AFAIR faktura VAT dla celów DG powinna zawierać NIP lub REGON (w przypadku
    > braku NIP).

    Jak chcesz o tym podyskutowac to proponuje pspp.
    Ja obstaje przy swoim :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-01-20 13:33:21
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Jak chcesz o tym podyskutowac to proponuje pspp.
    > Ja obstaje przy swoim :-)

    To z Tobą dyskutowałem tutaj o zawieszaniu DG? :-)

    K. Kowalski

  • 9. Data: 2003-01-20 21:50:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:b0h1ea$ur9$2@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    >
    > To z Tobą dyskutowałem tutaj o zawieszaniu DG? :-)

    Nie przypominam sobie. Raczej nie.

    Pozdrawiam,
    Karol