  • 11. Data: 2002-03-18 21:16:24
    Temat: Re: podatek a inteligo
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 18 Mar 2002 09:18:51 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >wyjasnialem w Inteligo - ksieguja odsetki netto po straceniu 20%
    >oryginalnej kwoty
    >czyli bez zadnych zaokraglen wykonywanych przy wyliczaniu "podstawy
    >opodatkowania"
    >
    >odsetki na plus a podatek na minus ksieguja w dawnym BZ i dawnych Gdanskim
    >czyli w Zorbie. Tak tez jest stosowana "podstawa opodatkowania"
    >czyli od odsetek < 0,50 podatku nie będzie

    No to banki moga sobie same wybierac w jaki sposob beda liczyc ?!
    Przeciez od takich zaokroglen zalezy tez wynik.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 12. Data: 2002-03-18 21:28:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > No to banki moga sobie same wybierac w jaki sposob beda liczyc ?!
    > Przeciez od takich zaokroglen zalezy tez wynik.

    takich maja prawnikow - jeden interpretuje to tak, ze bank placi plodatek i
    ta jedna kwota ktora bank placi ma byc zaokraglana, ale:
    - zarowno na pl.soc.prawo byli zdania ze jednak powinno sie liczyc
    podstawe opodatkowania zaokraglona
    - jak i w BZ-WBK oraz BIG-BG (sam z nimi na ten temat korespondowalem)
    a US i Belka nic nawet nie zasugerowali wiec kazdy zrobil jak umial ;-))

    Zaksiegowanie odsetek i wyksiegowanie podatku jest bardziej eleganckie i
    w tym punkcie nie rozumiem takiego Inteligo czy Fortisa.
    To nie po bankowemu zeby potracac podatek i nawet o tym na wyciagu nie
    wspomniec klientowi !!!!!
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-03-19 13:37:29
    Od: "Tomek" <t...@p...com>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > w tym punkcie nie rozumiem takiego Inteligo czy Fortisa.
    > To nie po bankowemu zeby potracac podatek i nawet o tym na wyciagu nie

    Zaokrąglenia wynikają z updof - podatek od zysków był tylko nowelizacją
    updof. Podstawa do pełnych złotych, podatek do 10 groszy. Rozliczenie
    odsetek powinno być brutto.
    Tomek

  • 14. Data: 2002-03-20 16:27:55
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli w Zorbie. Tak tez jest stosowana "podstawa opodatkowania"
    > czyli od odsetek < 0,50 podatku nie będzie

    Czy to znaczy, że jeżeli zamiast jednej dużej wypłaty zrobię X małych
    wypłat, z których należne odstetki bedą < 0,50PLN od każdej, to nie
    zapłacę ani grosza podatku ???

    Pozdrawiam
    Soren

  • 15. Data: 2002-03-20 18:08:09
    Temat: podatek again (Re: podatek a inteligo)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 20 Mar 2002 17:27:55 +0100, <p...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy to znaczy, że jeżeli zamiast jednej dużej wypłaty zrobię X małych
    >wypłat, z których należne odstetki bedą < 0,50PLN od każdej, to nie
    >zapłacę ani grosza podatku ???

    Kurka, czy tu panuje totalna samowolka ?

    Moj wyciag z BSK
    saldo pocz. 51,13
    2002-02-28 -1,5 za prowadzenie

    2002-03-01 0,06 -naliczone odsetki (co to za kapitalizacja, chyba
    wyjatkowa z okazji belki bo normalnie mam 14stego)

    2002-03-14 0,05 naliczone odsetki

    2002-03-14 -0,01 podatek od odsetek

    Czyli nic nie zaokraglono.

    BTW, oczywicie wyciag w BSKOnline dalej nie ma zadnych opisow przy
    odsetkach, podatku i prowizjach

  • 16. Data: 2002-03-20 18:27:38
    Temat: Re: podatek again (Re: podatek a inteligo)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"

    > Kurka, czy tu panuje totalna samowolka ?
    (...........)
    > 2002-03-14 0,05 naliczone odsetki
    >
    > 2002-03-14 -0,01 podatek od odsetek
    >
    > Czyli nic nie zaokraglono.
    >
    > BTW, oczywicie wyciag w BSKOnline dalej nie ma zadnych opisow przy
    > odsetkach, podatku i prowizjach

    to skad wiesz ze -0,01 to podatek od odsetek ;-)
    BSK nalezy widac do wiekszosci bankow ktore nie zaokraglaja podstawy
    opodatkowania - to sie musie rozstrzygnac i ujednolicic.

    wiele bankow na koniec lutego zrobilo ekstra kapitalizacje zeby nie miec w
    jednym okresie rozliczeniowym odsetek z podatkiem i bez, co wymagaloby
    dodatkowych zmian w programach ;-))
    *** blad ***

  • 17. Data: 2002-03-20 18:33:25
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 20 Mar 2002 19:27:38 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >to skad wiesz ze -0,01 to podatek od odsetek ;-)

    Papierowy wyciag jest opisany pozadnie "OBC. PODATEK OD ODSET"

  • 18. Data: 2002-03-20 19:46:05
    Temat: Re: podatek again - LISTA BANKOW
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > Papierowy wyciag jest opisany pozadnie "OBC. PODATEK OD ODSET"

    w miarę porządnie ;-))

    banki ze wzgledu na realizację podatku od odsetek można podzielic na 4
    grupy z czyego reprezentantów trzech grup już widać

    1. uznają klienta odsetkami netto księgując jedynie 80% ich wartości i nie
    mówiąc jaki podatek klient zapłacił (i czy zapłacił)
    - Inteligo, Fortis ...

    2. uznają klienta całymi odsetkami dodatnimi potrącając w następnej
    transakcji 20% jako podatek
    - BSK

    3. uznają klienta całymi odsetkami dodatnimi, wyliczają zaokrągloną
    podstawę opodatkowania i potrącają 20% podatek
    - BIG-BG, BZ-WBK

    4. jak w punkcie 3. ale jedną transakcją netto księgują
    - przypadek teoretyczny, chyba nie ma takich banków

    Jeśli widzicie jak jest w waszych bankach to uzupełniajcie proszę tę listę
    *** blad ***

  • 19. Data: 2002-03-21 07:44:48
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > 3. uznają klienta całymi odsetkami dodatnimi, wyliczają zaokrągloną
    > podstawę opodatkowania i potrącają 20% podatek
    > - BIG-BG, BZ-WBK

    który to podatek zaokrąglają jeszcze do 10 gr :-)

    mBank, MultiBank

    K. Kowalski