  • 1. Data: 2007-01-25 10:13:15
    Temat: pochwale PKO BP - kredyt hipoteczny na urzadzenie mieszkania
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    he he pewnie sie wystawiam ale co tam. Zazwyczyja opisujemy tu niemile
    przygody a ja wrecz przeciwpoloznie (choc tez nie bylo na 100% rozowo)
    Kupilismy mieszkanie nowowybudowane. Wzielismy na to kredyt w BPH (oj
    chyba nie byla to madra decyzja) kredyt byl wyplacany w transzach od
    polowy 2005. Wzielismy na 100% inwestycji. Mieszkanko zostalo oddane no
    to teraz kredyt na wykonczenie.
    BPH - owszem bez problemu ale tylko w PLN no i wycena 150 pln + mase
    innych oplat. No i najwazniejsze - na 60% materialow i uslug(meble
    kuchenne itd) trzeba miec faktury. OK oprocentowanie ok 5,7 % (kredyt w PLN)
    No to uderzylismy do MultiBanku (zona ma tam konto) - w zasadzie to samo
    jesli chodzi o formalnosci. Ale w pwenym momencie jakos zaczely splywac
    dodatkowe zadani ubezpieczenia i wciaz nowe paiery do wypelnienia
    zrezygnowalismy.
    No to PKO BP. Tak niekoniceznie chcielismy bo juz mielismy u nich jeden
    kredyt. Ale wlasnie w trakcie zalatwiania zostal splacony. Wzielismy go
    na 12 lat splacilismy po 6. No to zaczely sie rozmowy.
    Oprocentowanie od 4,5% moze cos sie uda zbic nop bo splacislimy kredyt
    mama tam rachunek no golnie dobrzy klienci. jak juz prawie uzgodnilismy
    co i jak (caly czas rozmawiamy o pozyczce hipotecznej) facet mi mowi:
    - a czemu nie wezmie pan normalnego kredytu hipotecznego.
    Noa le to na wykonczenie mieszkania .
    Ale co to zmienia.
    No i okazalo sie ze proponuja nam 3,6 w CHF. Udalo nam sie to jeszcze
    deczko zbic do 3,4.
    A najlepsza byl wizyta rzeczoznwcy. Pani zadzwonila do nas popytala
    jakie to mieszkanko i tyle :). Podobno mamy czas do 3 lat zeby to zrobic
    Tak wiec wzielismy Wlasny kat na wykonczenie nowego mieszkania.
    Zalatwianie trwalo ponad miesciac (ale troche z naszej winy - w
    miedzyczasie ekipa ktora miala nam wykonczyc mieszkanko sie rozmyslila)
    no ale wreszcie pieniazki doszly.
    Jesli mozecie to sprobuijcie tak jak my: wzielismy kredyt na wkonczenia
    nowego mieszkania obciazajac hipoteka innego (tez sie zdziwiwlismy ze
    tak mozna)
    no i wyszedl mi lekko spmamowaty post :)

    PanTalon

  • 2. Data: 2007-01-25 10:32:27
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > he he pewnie sie wystawiam ale co tam. Zazwyczyja opisujemy tu niemile
    > przygody a ja wrecz przeciwpoloznie (choc tez nie bylo na 100% rozowo)

    Moze zwrócmy uwagę na to, ze nie chwali się instytucji, tylko konkretnych
    ludzi. Niektórym się chce, a niektórzy mają pracę w dupie, albo są po
    prostu niekompetetni.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2007-01-25 18:03:49
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Jesli mozecie to sprobuijcie tak jak my: wzielismy kredyt na wkonczenia
    > nowego mieszkania obciazajac hipoteka innego (tez sie zdziwiwlismy ze tak
    > mozna)

    Jak dobrze mniemam kredyt w BPH jest nie spłacony? To spodziewaj się
    niedługo pisma z wypowiedzeniem umowy kredytu.

    Darek

  • 4. Data: 2007-01-25 19:47:20
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-25 19:03, Darek stwierdził, że:

    Którego?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2007-01-25 22:21:51
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości
    > Jak dobrze mniemam kredyt w BPH jest nie spłacony? To spodziewaj się
    > niedługo pisma z wypowiedzeniem umowy kredytu.

    A to niby dlaczego?

  • 6. Data: 2007-01-26 07:30:34
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Którego?

    Tego pierwszego

    Darek

  • 7. Data: 2007-01-26 07:31:48
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > A to niby dlaczego?

    Bo zapewnie ma zapisy w umowie o zakazie dalszego obciażania hipoteką na
    rzecz innych banków. Jeżeli obciążył to poważnie naruszył warunki umowy.

    Darek

  • 8. Data: 2007-01-26 07:56:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Bo zapewnie ma zapisy w umowie o zakazie dalszego obciażania hipoteką na
    > rzecz innych banków. Jeżeli obciążył to poważnie naruszył warunki umowy.

    Ale w pierwotnym poście było:
    "Jesli mozecie to sprobuijcie tak jak my: wzielismy kredyt na wkonczenia
    nowego mieszkania obciazajac hipoteka innego (tez sie zdziwiwlismy ze
    tak mozna) "

    To by sugerowało, że Twórca wątku miał 2 mieszkania stare i nowe.
    Hipoteka w BPH jest na nowe, a hipoteka w PKO jest na stare (Dobrze by
    było, żeby ktoś to skorygował)

    KJ
    PS. Co nie zmienia faktu, że jak się BPH dowie o nowym kredycie to może
    się zastanawiać nad wypowiedzeniem.

  • 9. Data: 2007-01-26 11:33:15
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > było, żeby ktoś to skorygował)
    >
    > KJ
    > PS. Co nie zmienia faktu, że jak się BPH dowie o nowym kredycie to może

    jest dokladnie tak
    mam 2 mieszkania obciazone hipotecznie. Nie rozumiem dlaczego BPH
    mialoby mi wymowic umowe. Chodzi o 2 rozne hipoteki. Tzn ze biorac
    kredyt mieszkaniowy nie moge brac juz zadnych innych kredytow dopoki nie
    splace tamtego?

    PanTalon

  • 10. Data: 2007-01-26 11:56:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    m[...] wrote:
    [...]

> [...]
    > mialoby mi wymowic umowe. Chodzi o 2 rozne hipoteki. Tzn ze biorac
    > kredyt mieszkaniowy nie moge brac juz zadnych innych kredytow dopoki nie

    Sprawdź czy w umowie nie masz zapisu o:
    a) zakazie brania kredytu bez zgody BPH
    b) konieczności informowania przy "istotnej zmianie Twojej sytuacji"

    Co prawda w sytuacji jaką opisałeś, to dopóki będziesz raty spłacał to
    BPH nikt palcem nie kiwnie (bo nie sądzę, żeby im się chciało do BIKu
    jakieś kontrolne zapytania wysyłać)

    KJ