  • 1. Data: 2007-01-25 11:23:37
    Temat: Citibank - wymagania odnosnie KK, moze mbank ?
    Od: Marcin Swietochowski <d...@u...pl>

    Witam

    Zaczalem pare dni temu watek o KK w Inteligo
    Jestem po rozmowie z konsultantka, oczywiscie oddzwonila nie w tych
    godzinach co trzeba, ale w sumie rozmowa byla rzeczowa ;)

    Po krotkiej rozmowie pani stwierdzila ze mam za male zarobki
    bo najnizsza krajowa ;)
    To ze mam udzialy w sp. z o.o. i wole kase zarabiac poprzez dywidende
    czy chociazby ryczalt, diety, delegacje itd.
    to juz nie jest istotne, tym bardziej ze przychody na konto
    udokumentowane (nie to ze pod stolem) sa duzo wieksze niz te 950 brutto,
    co prawda moge sobie wypisac zaswiadczenie jakie mi sie zywnie podoba, a
    nawet umowe zmienic, ale to chyba nie o to chodzi, slowem Citi nie jest
    takie zyciowe jakby sie wam wydawalo, w kazdym razie zaskoczylo mnie ze
    szarak z pensja troche wyzsza niz najnizsza (i tylko z taka pensja) ma
    wyzszy rating, niz ktos z realnymi dochodami, udzialami w spolce,
    miejscem w zarzadzie itd. i lepszymi dochodami tyle ze wyplacanymi z
    ominieciem zakladu utylizacji szmalu potocznie zwanego ZUS.

    Ot taka mi sie refleksja nasunela.

    Chyba sobie zaloze konto i rachunek w mbanku, a co stac mnie na drugie ;)
    moze nawet lokaty przeniose, bo widze ze oprocentowanie troche wyzsze
    niz w inteligo :)

    Widze ze daja tym z najnizsza, pewnie tez nie wiedza co to dywidenda,
    ale przynajmniej nie bede musial udowadniac ze nie jestem oslem ;)

    M.

  • 2. Data: 2007-01-25 11:39:02
    Temat: Re: Citibank - wymagania odnosnie KK, moze mbank ?
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Marcin Swietochowski wrote:
    > Ot taka mi sie refleksja nasunela.

    Ale jaka refleksja ? Ze kretacz i kombinator ma trudniej ?

    Ja w Citi dostalem KK bez zadnych zaswiadczen i nic nie musialem
    kombinowac.

    > Chyba sobie zaloze konto i rachunek w mbanku, a co stac mnie na
    > drugie ;) moze nawet lokaty przeniose, bo widze ze oprocentowanie
    > troche wyzsze niz w inteligo :)

    mBank to super bank. Czy zarabiasz 0zl, 500zl, 8000zl to jestes
    traktowany jak wrog i nic poza standardowa procedura nie dostaniesz.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2007-01-25 11:50:09
    Od: "Waldek" <j...@p...onet.pl>

    > mBank to super bank. Czy zarabiasz 0zl, 500zl, 8000zl to jestes traktowany
    > jak wrog i nic poza standardowa procedura nie dostaniesz.

    Bzdury opowiadasz. Mam konto b. długo - prawie od początku istnienia tego
    banku. Nie mam stałych wplat na konto, ale na emax+ posiadam nieco waluty.
    Niedawno zaproponowali mi KK z limitem 10K za podpis.
    Czy to wystarczy???

    Pozdrowienia

    Waldi

  • 4. Data: 2007-01-25 11:57:18
    Od: Marcin Swietochowski <d...@u...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Ale jaka refleksja ? Ze kretacz i kombinator ma trudniej ?

    ryczalt sie nalezy, od tego tez placisz podatek tyle ze bez zus
    od dywidendy takze, czemu wiec kretacz ?
    dywidenda jest w dodatku podatkiem liniowym, wiec tylko sie cieszyc :)
    wlasnie nie chce krecic, wystawiac pozornej umowy czy zaswiadczenia

    > Ja w Citi dostalem KK bez zadnych zaswiadczen i nic nie musialem
    > kombinowac.

    widac masz/zadeklarowales wieksze dochody niz ja :)

    > mBank to super bank. Czy zarabiasz 0zl, 500zl, 8000zl to jestes
    > traktowany jak wrog i nic poza standardowa procedura nie dostaniesz.

    mi wystarczy to co jest w standardzie, dopoki dziala bezproblemowo :)
    mialem do cyznienia z private banking i wiecej to kosztowalo niz dawalo
    korzysci, nie wiem jak jest dzis i mnie to specjalnie nie interesueje

    Inteligo mi wystarcza/lo 4 lata prawie, a teraz mam potrzebe posiadania
    KK, zreszta pewnie i tak zostawie 2 konta, bo to nie kosztuje mnei
    specjalnie duzo, a poza chorymi KK nie mam im nic do zarzucenia

    M.

  • 5. Data: 2007-01-25 11:59:19
    Od: Krzysztof <k...@s...com>

    Waldek wrote:

> [...]
    > banku. Nie mam stałych wplat na konto, ale na emax+ posiadam nieco waluty.
    > Niedawno zaproponowali mi KK z limitem 10K za podpis.

    A probowales ja dostac? Wtedy dopiero zacznie sie papierkologia i okaze
    sie, ze jednak tylko podpis nie wystarczy...

    K.

    --
    Krzysztof
    noSiG

    "A person often meets his destiny on the road he took to avoid it."
    Jean de La Fontaine (1621-1695); French poet.

  • 6. Data: 2007-01-25 12:07:45
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Waldek wrote:
    > Bzdury opowiadasz. Mam konto b. długo - prawie od początku istnienia
    > tego banku. Nie mam stałych wplat na konto, ale na emax+ posiadam
    > nieco waluty. Niedawno zaproponowali mi KK z limitem 10K za podpis.

    Ziew. Dla mnie to jest fast-food miedzy bankami. Firma dla klienta,
    ktory ma zerowe oczekiwania, zerowe wymagania i nie potrzebuje nic
    powaznego zalatwic. Aczkolwiek eMax+ jest niezly i tez uzywam.

    > Czy to wystarczy???

    Nie wystarczy. Jestem klientem mBanku od kilku lat i przy
    powazniejszych sprawach zawsze sa problemy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2007-01-25 12:08:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.01.2007 Mithos <f...@a...pl> napisał/a:

    > Ale jaka refleksja ? Ze kretacz i kombinator ma trudniej ?

    Czemu krętacz i kombinator? Ma udziały, to woli zarabiać kasę za ich
    pośrednictwem. To zupełnie legalne i nie widzę tu żadnego krętactwa.
    Oczywiście można cały zysk spółki przeznaczyć na jego płacę, odjąć od tego
    ZUS i podatek wg skali i wszystko miga.

    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 8. Data: 2007-01-25 12:11:59
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

> [...]
    > :)
    > wlasnie nie chce krecic, wystawiac pozornej umowy czy zaswiadczenia

    Nie pisalem tego, zeby Cie urazic. Po prostu w Polsce standardem jest
    ukrywanie/zanizanie dochodu, a pozniej ludzie sie dziwia kiedy chca
    dostac KK czy jakikolwiek drobny kredyt.

    > widac masz/zadeklarowales wieksze dochody niz ja :)

    Mozliwe.

> [...]
    > mialem do cyznienia z private banking i wiecej to kosztowalo niz
    > dawalo korzysci, nie wiem jak jest dzis i mnie to specjalnie nie

    Tyle, ze dla mnie mBank nie dziala bezproblemowo. Mialem z nim wiele
    problemow i przejsc.

> [...]
    > posiadania KK, zreszta pewnie i tak zostawie 2 konta, bo to nie
    > kosztuje mnei specjalnie duzo, a poza chorymi KK nie mam im nic do

    Ja mam 4 konta (Inteligo, mBank, Multi, Citi) i 3 KK (Multi,
    Raiffeisen, Citi). Wszystko mnie kosztuje prawie nic i sprawdza sie
    bardzo dobrze.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2007-01-25 12:16:58
    Od: Marcin Swietochowski <d...@u...pl>

    > Ziew. Dla mnie to jest fast-food miedzy bankami. Firma dla klienta,
    > ktory ma zerowe oczekiwania, zerowe wymagania i nie potrzebuje nic
    > powaznego zalatwic. Aczkolwiek eMax+ jest niezly i tez uzywam.

    jako osoba prywatna mam proste potrzeby, nie biore kredytow, nie uzywam
    debetu, nie potrzebuje
    jako osoba prowadzaca firme mam konto w BRE z ktorego jestem zadowolony
    tam zalatwiam powazne sprawy ;)

    > Nie wystarczy. Jestem klientem mBanku od kilku lat i przy powazniejszych
    > sprawach zawsze sa problemy.

    co to sa powazniejsze sprawy w tym przypadku ?
    reklamacje jakies?

    M.

  • 10. Data: 2007-01-25 12:17:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > Ale jaka refleksja ? Ze kretacz i kombinator ma trudniej ?

    Jaki krętacz ? Czyżbyś reprezentował popularne podejście, że każdy kto
    zarabia inaczej niż na UoPnCN to krętacz i złodziej ?(I pijak)

    KJ