  • 1. Data: 2010-02-13 13:18:49
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli pmlb,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Moze przez pazernosc bankow...

    Banków?
    Możesz rozwinąć co ma np. PKO BP do wysokości
    pobieranej prowizji przez dowolną organizację płatniczą?
    Może czegoś nie wiem; chętnie się dowiem...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 2. Data: 2010-02-13 16:13:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 14:18:49 +0100, Henryk \"Plumski\" Plumowski
    napisał(a):

    > Banków?
    > Możesz rozwinąć co ma np. PKO BP do wysokości pobieranej prowizji przez
    > dowolną organizację płatniczą? Może czegoś nie wiem; chętnie się
    > dowiem...

    Nienie, kolega pewnie chciał powiedzieć, że za Gierka to byłoby
    niemożliwe, podobnież w Korei (Północnej, rzecz jasna).

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2010-02-13 16:24:27
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Nienie, kolega pewnie chciał powiedzieć, że za Gierka to byłoby
    > niemożliwe, podobnież w Korei (Północnej, rzecz jasna).

    Na jakiej to podstawie roscisz sobie prawa do odpowiadania w moim imieniu?
    Tak teraz jest w polsce modnie, ze kretyn chcacy uchodzic z inteligeta
    odpowiada za rozmowce...
    Masz jakis kompleks?
    Cos ci w zyciu nie wyszlo i chcesz ustawiac teraz odpowiedzi rozmowcow pod
    twoj tok rozumowania czy jak - bo nie rozumiem?
    A moze chciales byc zabawny?
    Naprawde nie pojmuje takich ludzi, jednye co mi sie csnie, to ze ktos ich
    skrzywndzil i forum traktuja jako jedyna forme "bycia kims" kims waznym az
    tak, ze mozna za kogos odpowiadac...
    Coz... roznie bywa... w zasadzie to mi cie zal. Zlosci nie czuje.

  • 4. Data: 2010-02-13 17:02:58
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli pmlb,
> [...]

    > Na jakiej to podstawie roscisz sobie prawa do odpowiadania w moim
    > imieniu? Tak teraz jest w polsce modnie, ze kretyn chcacy uchodzic z

    No to odpisz w końcu mi co miałeś na myśli...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 5. Data: 2010-02-13 23:27:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu> writes:

    > Banków?
    > Możesz rozwinąć co ma np. PKO BP do wysokości
    > pobieranej prowizji przez dowolną organizację płatniczą?
    > Może czegoś nie wiem; chętnie się dowiem...

    A co to jest "organizacja"? Banki sa czescia organizacji i to one
    ustalaja oplaty (przynajmniej te, ktore same dostaja, i w jakichs
    granicach). Myslisz ze polskie banki nie moglyby zrezygnowac ze swojej
    czesci prowizji?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2010-02-14 07:54:47
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Krzysztof Halasa,
> [...]

    > ustalaja oplaty (przynajmniej te, ktore same dostaja, i w jakichs
    > granicach). Myslisz ze polskie banki nie moglyby zrezygnowac ze swojej

    Czekaj, czekaj, bo czegoś nie rozumiem...
    3% opłaty za możliwość płatności kartą pobiera bank od sklepu?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 7. Data: 2010-02-14 08:12:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Henryk "Plumski" Plumowski" news:hl8aa3$iuc$1@inews.gazeta.pl

    > Czekaj, czekaj, bo czegoś nie rozumiem...
    > 3% opłaty za możliwość płatności kartą pobiera bank od sklepu?

    Nie do końca - jeżeli sklep płaci 3% od transakcji to kwota uzyskana z tej
    prowizji jest dzielona między trzy podmioty:
    1. bank, który wydał kartę
    2. organizację płatniczą, której logo widnieje na karcie
    3. firmę, która rozlicza transakcje w danym sklepie (np. Polcard, eService,
    elavon itp.)

  • 8. Data: 2010-02-14 08:50:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. organizację płatniczą, której logo widnieje na karcie
    > 3. firmę, która rozlicza transakcje w danym sklepie (np. Polcard,

    Jeszcze ja (klient) dostaje 1% :). A o 3% to chyba mowia ci, ktorzy w ogole
    nie mieli doczynienia z tego typu uslugami, bo ja jako osoba nie bedaca
    przedsiebiorca moge przyjac platnosc karta placac za to 2,9% prowizji.

    MK

  • 9. Data: 2010-02-14 09:04:21
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli MK,
> [...]

    > ogole nie mieli doczynienia z tego typu uslugami, bo ja jako osoba
    > nie bedaca przedsiebiorca moge przyjac platnosc karta placac za to

    Pisałem to w ogólnym uproszczeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 10. Data: 2010-02-14 09:07:57
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Valdi,
> [...]

    > 2. organizację płatniczą, której logo widnieje na karcie
    > 3. firmę, która rozlicza transakcje w danym sklepie (np. Polcard,

    OK, rozumiem; mam jednak wrażenie,
    że najmniej do powiedzenia co do podziału prowizji mają jednak banki.
    Gdyby bowiem to od nich zależało, to podejrzewam,

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek