  • Data: 2002-03-20 12:37:12
    Temat: Re: platnosci w internecie
    Od: "Stefan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mimod" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:a79v0i$8nd$1@news.tpi.pl...
    > podsumowujac wiec te nasze rozwazania: placenie zwyklymi kartami w necie
    nie
    > jest tak niebezpieczne jak sie slyszy. Mialem podobne przemyslenia, jednak
    > chcialem sie dowiedziec co wy w tym temacie sadzicie. Tymi "zwyklymi"
    > kartami kilka razy placilem juz w sieci i podobnie jak AMRA nie mialem
    > zadnych problemow. Z drugiej strony jest jakas bariera psychiczna, ktora
    > powstrzymuje nas przed ta forma platnosci. Podejrzewam, ze jest to wina
    > mediow, ktore jakis czas temu rozdmuchiwaly ten temat.
    Bo płacenie w Internecie, jak wielokrotnie to na grupie powtarzano, nie jest
    niebezpieczniejsze niż płacenie w normalnym sklepie. Trzeba jednak
    przestrzegać kilku zasad, które mogą uchronić nas przed stratą sporych
    pieniędzy:
    - kupować w sklepach o ustalonej wiarygodności (np. 99.99% porno stron to po
    prostu sposób na wyciągnięcie łatwej kasy i numerów kart)
    - uważać na połączenia SSL i poprawność certyfikatu
    Większość fraudów poprzez Internet dokonanych zostało przy użyciu numerów
    zdobytych w tradycyjny sposób: kradzież, slipy, nieuczciwi pracownicy banków
    czy generatory numerów. Numery kart mogą też dotrzeć do złodziei w wyniku
    włamania do systemów bankowych czy baz klientów sklepów. O ile informacji z
    baz bankowych nie można usunąć to IMO sklepy typu amazon, gdzie numery
    zapisane są w bazie i podawane tylko raz przy rejestracji są mniej
    bezpieczne od danych podawanych tylko raz i nie zapisywane na stałe.
    Podsłuchanie jest trudniejsze niż włamanie na serwer baz danych. Podobnie
    usługi typu MS Passport są także wg mnie mocno podejrzane i nie zamierzam
    powierzać im numerów swoich kart kredytowych.
    > Czy wiec nie uwazacie, ze pomysl na e-karty to sprytny sposob na
    > wyciagniecie kasy od klientow banku?
    Tak. Ale usługa ta skutecznie chroni środki przed defraudacją poprzez użycie
    karty.