  • 21. Data: 2012-05-02 17:10:12
    Temat: Re: paywave - jak sie tego pozbyc z karty ?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-02 14:22, Marcin pisze:
> [...]
    iowa-karta-kredytowa-

    > Teraz zaluje ze nie umiescilem jakiegos "znaku wodnego" na zdjeciach.
    > W sumie moja karta i moje prawa autorskie do zdjec....
    > Marcin

    Załapały się na technologicznego "Pudelka".

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 22. Data: 2012-05-02 21:17:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 May 2012 05:22:07 -0700, Marcin napisał(a):

    > Teraz zaluje ze nie umiescilem jakiegos "znaku wodnego" na zdjeciach.
    > W sumie moja karta i moje prawa autorskie do zdjec....

    Pod zdjęciami jest adnotacja:

    Zdjęcia na grupę pl.biznes.banki wrzucił Marcin, który napisał:

    poza tym zauważ na jakim serwerze jest umieściłeś ;)

    --
    xbartx

  • 23. Data: 2012-05-03 09:28:12
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    > Pod zdjęciami jest adnotacja:
    >
    > Zdjęcia na grupę pl.biznes.banki wrzucił Marcin, który napisał:
    >
    > poza tym zauważ na jakim serwerze jest umieściłeś ;)

    Po napisaniu postu zauważylem linka, więc jest w porządku :)
    Na początku miała być ciekawostka na pl.misc.elektronika i
    pl.misc.banki a tu po ponad roku ktoś to jeszcze odszukuje.

    Zerknąłem szybko na "T&C" imageshack'a i nie znalazlem nic, jakobym
    przez umieszczenie zdjęc pozbywał sie swoich "praw"... you are the
    owner of content..." Poza tym niech ludzie widzą, co w kartach
    piszczy ( a piszczy na 13,56MHz )

  • 24. Data: 2012-05-03 13:08:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 May 2012 00:28:12 -0700, Marcin napisał(a):

> [...]
    > przez umieszczenie zdjęc pozbywał sie swoich "praw"... you are the owner
    > of content..." Poza tym niech ludzie widzą, co w kartach piszczy ( a

    Mi nie chodziło o to, że wrzucając na serwer pozbyłeś się praw autorskich
    do tych zdjęć - zawsze będziesz ich autorem ;)
    Wrzuciłeś je na ogólno dostępny serwer no i na grupy czyli udostępniłeś
    publicznie - więc chyba spokojnie może tutaj działać prawo cytatu czy jak
    mu tam. Nie znam się dokładnie na tym ale wydaje mi się, że niebezpiecznik
    zrobił to tak jak trzeba.

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2012-05-03 13:52:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Waldek <m...@n...dam> wrote on 2012-05-02_2:41

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Podejdz do szewca/kaletnika :D
    > Ci maja wycinaki do skory w roznych srednicach - np. dziurki do
    > paska ;)

    Nie wchodzi w rachubę - one mają od zewnątrz kształt stożka i nie
    rozrywają paska/buta tylko dlatego, że skóra/tworzywo jest
    elastyczne. Karta nie jest i pęknie :-(

    A ponieważ sam takie mam (choć nawet nie piję jak szewc :-) ),
    dokonam próby na starej karcie i napiszę, co wyszło.

    witrak()

  • 26. Data: 2012-05-03 13:57:51
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2012-05-03_13:08

> [...]
    > mu tam. Nie znam się dokładnie na tym ale wydaje mi się, że niebezpiecznik

    Nie, prawo cytatu nie obejmuje całości dzieła.
    A każde zdjęcie jest dziełem oddzielnym.
    Nie powinni *kopiować* bez zgody autora - jeśli chcieli mogli dać
    odsyłacz do oryginału. W każdym razie autor może co najmniej
    zażądać innej formy potwierdzenia swoich praw do zdjęć.

    witrak()

  • 27. Data: 2012-05-03 17:33:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witrak() <w...@h...com> wrote on 2012-05-03_13:52
> [...]
    >
    > A ponieważ sam takie mam (choć nawet nie piję jak szewc :-) ),
    > dokonam próby na starej karcie i napiszę, co wyszło.

    No więc doświadczenie przeprowadziłem, stosując "narzędzie
    szewskie", dające nominalnie dziurkę o średnicy 2 mm.

    Ku mojemu zaskoczeniu udało się zrobić dziurkę bez jakiegokolwiek
    uszkodzenia karty, w narożniku (teoretycznie powinno być
    najtrudniej uniknąć pęknięcia). Dziurka ma średnicę 2,1 mm, w
    odległości od brzegów 3.6 mm.

    Użyłem karty Nordea, jako że najlepiej się do tego nadawała - jest
    grubsza od większości kart bezczipowych i trójwarstwowa, więc
    bardziej zbliżona do kart chipowych.

    Możecie dziurkować :-)

    witrak()