  • 21. Data: 2010-05-19 21:33:26
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

    > Tzn. podejrzewam, ze po pierwszym wiekszym dolku, jakas czesc przyszlych
    > emerytow skierowalaby swoje srodki w depozyty bankowe, obligacje, czy inne
    > "podobne" srodki, niepodlegajace tak duzym wahaniom.
    >
    > Mysle, ze zmieniloby to sporo (zwlaszcza, jakby domyslne warotosci ustalic
    > dosc konserwatywnie, i byc moze zmieniac je wraz z wiekiem).
    >
    > Ale wtedy OF dawalby gora 1.5 % na 12 miesiecy ;)

    WIG przez ostatnie 10 lat daje zapewne około 7% rocznie, czyli trochę lepiej
    niż podwojenie kapitału.

  • 22. Data: 2010-05-19 21:39:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.05.2010 23:33, MarekZ wrote:
> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

    > WIG przez ostatnie 10 lat daje zapewne około 7% rocznie, czyli trochę

    Jak jest sie "cierpliwym", moze i tyle daje.

    Ale zauwaz, ze wieksza czesc niewyksztalconego spoleczenstwa duzo
    chetniej siegnie po naglowki prasy czy innego jedynego slusznego radia
    typu "OFE: 20% straty w ciagu roku".
    Zaufanie do systemu w tym momencie pryska.

    Kto tam sie bedzie bawil w 10-letnie analizy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2010-05-19 21:57:58
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 19 Maj, 20:56, MK <m...@i...pl> wrote:

    > A co powiesz jak w budzecie nie bedzie kasy i powiedza, ze dostaniesz
    > faktyczne 500 zamiast hipotetycznego 1100?
    Pośmieję się bo efekt będzie taki sam niezależnie od tego czy
    emeryturę mam tylko z ZUSu czy z ZUSu i OFE :-)

    Tak ogólnie to chodzi mi o to, że OFE to jest dobry biznes ale dla
    zarządzających. Prowizje są skandaliczne a w zamian dostaje marne
    stopy zwrotu. OFE winno być dobrowolne - a tak to nam się serwuje
    marketingowy bełkot o tym jak to wspaniale się mają rzekomo nasze
    pieniądze w OFE. Pamiętać należy, że pieniądze które pobrano Ci do w
    OFE to nie są Twoje pieniądze którymi możesz dysponować - to rząd dba
    o sposób ich wydawania.

  • 24. Data: 2010-05-19 22:01:35
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 19 Maj, 22:30, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > I jestem zdania, ze oszczedzanie na emeryture powinno byc przymusowe,
    > bez mozliwosci wczesniejszej wyplaty. W przeciwnym razie, 20 mln
    > przyszlych emerytow mogloby sie obudzic z reka w nocniku (nie ma co sie
    > oszukiwac, wiekszosc ludzi u nas w kraju w koncu nie jest
    > przedsiebiorcza i slabo dba o swoja przyszlosc).
    Proszę się odstosunkować od mojej forsy - jak będę miał ochotę ją
    przepić to ja przepiję i nikomu nic do tego. Mam wyżej uszu wszystkich
    wiedzących lepiej ode mnie co mi jest w życiu potrzebne.

  • 25. Data: 2010-05-19 22:02:50
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Maj, 23:33, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > WIG przez ostatnie 10 lat daje zapewne około 7% rocznie, czyli trochę lepiej
    > niż podwojenie kapitału.

    U mnie w OFE obecna wartosc rejestru jest o 18% wyzsza od sumy wplat
    brutto. Trzeba oczywiscie pamietac, ze sa tam takze te skladki, ktore
    wplynely, w ubieglym m-cu, wiec jeszcze nie mialy okazji zbyt duzo
    popracowac...

    MK

  • 26. Data: 2010-05-19 22:11:04
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Maj, 23:57, Clegan <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > pieniądze w OFE.  Pamiętać należy, że pieniądze które pobrano Ci do w
    > OFE to nie są Twoje pieniądze którymi możesz dysponować - to rząd dba

    Oczywiscie, ze sa moje. I staram sie do tego przekonac wszystkich. W
    koncu zbierze sie drupa, ktora bedzie glosowac tylko na takich, ktorzy
    zaczna szanowac moja wlasnosc i dadza mi nia swobodnie rozporzadzac.
    Co fajne jest nawet w tej wersji OFE - jesli nie dozyjesz emerytury to
    zgromadzony tam kapital przechodzi na uposazonych i wtedy oni nie beda
    zaczynac ciulania od 0, ale dostana cos na start :). W ZUS wszystko
    znika razem ze smiercia ludzika.

    MK

  • 27. Data: 2010-05-19 22:18:50
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 23:57, Clegan <c...@g...com> wrote:

    .  Pamiętać należy, że pieniądze które pobrano Ci do w
    > OFE to nie są Twoje pieniądze którymi możesz dysponować - to rząd dba
    > o sposób ich wydawania.

    Co potwierdził w jednym z orzeczeń Trybunał Konstytucyjny. Żeby nie
    było wątpliwości, kto jest King.

  • 28. Data: 2010-05-19 22:20:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.05.2010 00:01, Clegan wrote:

    > Proszę się odstosunkować od mojej forsy - jak będę miał ochotę ją
    > przepić to ja przepiję i nikomu nic do tego. Mam wyżej uszu wszystkich
    > wiedzących lepiej ode mnie co mi jest w życiu potrzebne.

    Wiesz, tylko ze ja nie mam zamiaru zyc w kraju, w ktorym wiekszosc osob
    w wieku emerytalnym przymiera glodem (np. "religii" w szkolach ucza,
    podstaw ekonomii - nie bardzo), czy wrecz umiera zyjac na ulicy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2010-05-19 22:24:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 23:39, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Kto tam sie bedzie bawil w 10-letnie analizy.

    Czasami warto. Może wtedy się okazać, że inwestycja w rządowe
    obligacje w tymże okresie stopą zwrotu przewyższa OFE. A to może byc
    przyczynkiem do różnych przemyśleń tudzież stawiania rożnych
    (niewygodnych) pytań.

  • 30. Data: 2010-05-19 23:08:15
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Maj, 00:20, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Wiesz, tylko ze ja nie mam zamiaru zyc w kraju, w ktorym wiekszosc osob
    > w wieku emerytalnym przymiera glodem (np. "religii" w szkolach ucza,
    > podstaw ekonomii - nie bardzo), czy wrecz umiera zyjac na ulicy.
    Zawsze możesz się przeprowadzić. Poza tym istniały czasy kiedy ZUSu
    ani OFE nie było i jakoś większość ludzi głodem nie przymierała więc
    argumentacja czysto demagogiczna.