  • 11. Data: 2010-07-09 18:21:52
    Temat: Re: ostrzeżenie - debetówka i blokada (MC w mBanku)
    Od: Marcin Kossakowski <6...@i...pl>

    > A widzisz jaki jest pozytek z nauki czytania w szkole!
    > Trzeba bylo sie uczyc a nie zbijac baki, to bys przeczytal w mbanku,
    > ze przed pierwszym uzyciem karty debetowej do
    > platnosci przez internet trzeba ustawic limity.

    Ta transakcja była zapytaniem typu transakcje telefoniczne i
    korespondencyjne. Na internetowe miałem limity poustawiane.

    pzdr, MK

  • 12. Data: 2010-07-09 18:25:52
    Od: Marcin Kossakowski <6...@i...pl>

    > Nie naliczą, bo to tylko blokada środków.

    Piszę o debecie na koncie z którego ostatecznie poszła zapłata a nie o
    blokadzie na koncie w PL...

  • 13. Data: 2010-07-09 18:32:34
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-07-09 19:58, witek pisze:
    > No to żebyś się kiedyś nie obudził w nocy z krzykiem, bo ci się koszmary
    > śniły, że masz debet na koncie i kasa wyparowała.

    No patrz, mi na ustawionym limicie na 0 przychodziły smsy o odrzuceniu
    transakcji (skradziono dane mojej karty). Jak mają debet zrobić?

    --
    Raf

  • 14. Data: 2010-07-09 18:55:43
    Od: gtoni <g...@g...com>

    On 9 Lip, 20:21, Marcin Kossakowski <6...@i...pl> wrote:

    > Ta transakcja była zapytaniem typu transakcje telefoniczne i
    > korespondencyjne. Na internetowe miałem limity poustawiane.
    >
    > pzdr, MK

    Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
    korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
    Uzywasz do niego CVV2
    Do gotowkowych i bezgotowkowych PIN
    gtoni

  • 15. Data: 2010-07-09 19:19:27
    Od: Marcin Kossakowski <6...@i...pl>

    > Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
    > korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
> [...]

    W mBanku (na Visie i MC) transkacje bezgotówkowe dzielą się na

    a) Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
    b) Transakcje internetowe

    Dla a i b osobno i niezależnie ustawiwasz limity kwotowe i ilościowe.
    Kwotowe można zmieniać samemu, ilościowe tylko przez tel.

    pzdr, MK

  • 16. Data: 2010-07-09 19:20:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "gtoni" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqn.googlegroups.com...

    > Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
    > korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
    > Uzywasz do niego CVV2

    Nic nie kręci, tylko ma rację. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

  • 17. Data: 2010-07-09 19:25:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał wrote:

    > No patrz, mi na ustawionym limicie na 0 przychodziły smsy o odrzuceniu
    > transakcji (skradziono dane mojej karty). Jak mają debet zrobić?

    a) Idź do kanjpy dopisz napiwek i czekaj na debet.
    b) zleć sobie płatność kartą za jakąś usługę, np. skypa
    c) zatankuj na stacji gdzie autoryzacja karty odbywa sie na minimalną
    kwotę przed rozpocząciem tankowania np 1 euro, a obciążenie przychodzi
    później.
    d) kup coś za granicą i czekaj na zmianę kursu waluty.
    e) zarezerwuj pokoj w hotelu na jedną noc i opróźnij barek w całości
    obrzygując przy okazji ściany

    w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
    ci nie pomoże.
    Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

  • 18. Data: 2010-07-09 20:45:37
    Od: "Elwinko" <s...@j...pl>

    > w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
    > ci nie pomoże.
    > Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

    Coś tu nie rozumiem.
    Jak nie ma autoryzacji, to nie ma też obciążenia.
    Czyżby było inaczej ?

  • 19. Data: 2010-07-09 20:53:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 09 Jul 2010 14:25:49 -0500, witek napisał(a):

    > w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
    > ci nie pomoże.
    > Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

    Co ciekawe mnie babka w EB wciskała w żywe oczy, że debetu na koncie nie
    da się zrobić. Chociaż pod nosem miała cennik z opłatą za niego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2010-07-09 20:54:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Elwinko wrote:

    > Coś tu nie rozumiem.
    > Jak nie ma autoryzacji, to nie ma też obciążenia.
    > Czyżby było inaczej ?

    oczywiście.