  • 1. Data: 2008-02-05 19:37:10
    Temat: opóźniona spłata karty
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Po kilku latach używania w końcu "zagapiłem się" i zamiast spłacić wyciąg
    grudniowy, zapłaciłem w styczniu listopadowy :)

    Niestety w grudniu był wyższy więc Millenium naliczył odsetki.
    No ale to już po fakcie. Niby wiem dokładnie jak działa KK, ale pojawiła się
    drobna wątpliwość.

    Kiedy mam zapłacić niedopłaconą kwotę? Na kolejnym wyciągu jej nie ma - no
    ale nadal dług pozostaje.
    Czy jeśli zapłacę "natychmiast" to bank zlikwiduje zadłużenie, czy może uzna
    to za spłatę kolejnego wyciągu?
    A może po prostu czekać do terminu płatności, czyli 25 lutego, bo
    wcześniejsza poprzedniego wyciągu spłata nie ma sensu i tak policzą odsetki?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2008-02-05 19:45:01
    Temat: Re: opóźniona spłata karty
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > A może po prostu czekać do terminu płatności, czyli 25 lutego, bo
    > wcześniejsza poprzedniego wyciągu spłata nie ma sensu i tak policzą

    Spłac jak najszybciej. W pierwszej kolejnosci sa splacane naleznosci z
    przeszlych okresow rozliczeniowych. Odsetki beda naliczone do dnia splaty
    (pojawia sie na najblizszym wyciagu). Nowy wyciag splacisz sobie normalnie w
    ramach grace-periodu.

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-05 19:54:10
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:foaeo7$j10$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): MarekZ z adresu <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > przeszlych okresow rozliczeniowych. Odsetki beda naliczone do dnia
    > splaty (pojawia sie na najblizszym wyciagu). Nowy wyciag splacisz

    ok
    tak mi się wydawało
    bank sprytnie ten wątek pomija :)

    a swoją drogą wyciągi Millenium są dość "przebiegłe" - mimo, że płacę co
    miesiąc od 2 lat, w pośpiechu zdażyło mi się wziąć nie tą kwotę co należy

    BTW. jest na rynku jakiś Mastercard, który przy określonych obrotach jest
    bezpłatny, daje zniżki w sklepach i można go automatycznie spłacać przez
    polecenie zapłaty? Citi odpada, bo mam tam Visę a chcę kartę innego banku.

    --
    plusz

  • 4. Data: 2008-02-05 20:18:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    > jest bezpłatny, daje zniżki w sklepach i można go automatycznie spłacać
    > przez polecenie zapłaty? Citi odpada, bo mam tam Visę a chcę kartę

    Raiffeisen ? Znizki marne, bezplatny byc moze, a co do splacanie to nie
    wiem.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-02-05 20:24:47
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > ok
    > tak mi się wydawało
    > bank sprytnie ten wątek pomija :)

    Pamietaj tylko, ze naliczone odsetki za przeszly okres sa tez naleznoscia z
    przeszlego okresu i sa splacane w najpierwszej kolejnosci. :-) Jesli wiec
    przykladowo "niedoplaciles" 100 zł, a naliczone odsetki widoczne na wyciagu
    wyniosły 10 zł, aby nie miec oprocentowanego zadluzenia powinienes splacic
    110 zł.

    Gdybys przykladowo splacil tylko 10zł bylaby to splata tylko odsetek (dla
    ktorych jeszcze biegnie grace-period), wiec nie spowodowaloby to w ogole
    zmniejszenia naliczanego oprocentowania.

    marekz

  • 6. Data: 2008-02-05 20:40:34
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-02-05 20:54, plusz stwierdził, że:
> [...]
    > jest bezpłatny, daje zniżki w sklepach i można go automatycznie spłacać
    > przez polecenie zapłaty? Citi odpada, bo mam tam Visę a chcę kartę

    BPH. Niestety dość okrojone w oddziały (ale to akurat przy KK ma małe
    znaczenie) za to szykujące jakieś zmiany w ofercie (na kartykredytowe.pl
    jest info o planach spłat).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 7. Data: 2008-02-05 21:32:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plusz wrote:
> [...]
    > A może po prostu czekać do terminu płatności, czyli 25 lutego, bo
    > wcześniejsza poprzedniego wyciągu spłata nie ma sensu i tak policzą

    Spłacić od razu, a przynajmniej przed końcem okresu rozliczeniowego.

    Jeśli tego nie zrobisz to zapewne na nastepnym wyciagu zobaczysz kwotę
    minimalną lekko wyższą niż zwykle.
    Będzie to kwota minimalna policzona jak zwykle plus ta różnica, której
    nie wpłaciłeś. I tylko tyle. No chyba, że bank ci podniesie
    oprocentowanie z racji tego że zawaliłeś.

  • 8. Data: 2008-02-05 22:45:56
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > wpłaciłeś. I tylko tyle. No chyba, że bank ci podniesie oprocentowanie z

    Najpierw trzeźwieć - potem odpowiadać na grupie. Nigdy odwrotnie. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2008-02-05 23:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:foakl9$dgf$4@inews.gazeta.pl...

    > Najpierw trzeźwieć - potem odpowiadać na grupie. Nigdy odwrotnie. :-)

    no własnie.
    A co wg ciebie jest nie tak?

  • 10. Data: 2008-02-05 23:44:38
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > no własnie.
    > A co wg ciebie jest nie tak?

    1. Post jest obok tematu, tworca watku pytal co ma zrobic aby zminimalizowac
    koszt odsetkowy.
    2. Kwota minimalna jest ustalana inaczej niz sugerujesz (przede wszystkim
    jest funkcja biezacego sumarycznego zadluzenia a nie jego rozkladu pomiedzy
    okresy rozliczeniowe, w zadnym razie nie jest doliczana calosc kwoty
    niedoplaty z poprzednich okresow a tylko 5% z niej, w calosci moga byc
    doliczane jedynie odsetki, oplaty oraz prowizje).
    3. Nie istnieje "kwota minimalna zwykle", bo rozklad wydatkow karta nie jest
    jednostajny.
    4. Tworca watku niczego nie "zawalil".
    5. Podniesienie oprocentowania dla konkretnej karty nie wchodzi w tym banku
    (i raczej w zadnym banku w PL) w rachube, tym bardziej ze w omawianym
    przypadku brak do tego jakichkolwiek przeslanek.

    marekz