  • 1. Data: 2008-02-05 16:17:14
    Temat: wspolnik bez zameldowania
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    otwieram konto na spolke. padlo najpierw na nordea.

    a) w formularzu wymagaja akceptacji udostepniania danych osobowych w
    celach marketingowych ŁĄCZNIE z akceptacja na potrzeby przetwarzania w
    celu wykonywania umowy. Pani wmawiala mi ze MUSZE podpisac, ale
    zmiekla, jak poprosilem o podanie podstawy prawnej tego MUSZE albo
    odmowila mi na pismie otwarcie konta.

    b) potem odpuscilem, bo nie chca za nic zrezygnowac z oplaty za token
    w wysokosci 240 złotych (potrzebuje 2 tokenow, a zdrapki nie chce).

    c) w tabeli prowizji i oplat nie ma mowy o oplacie 8 zlotych w drugim
    roku uzywania visy electron do konta, natomiast wszedzie pisza ze
    electron jest darmo. Pani w oddziale przy JP2 w WAW twierdzi, ze
    trzeba placic 8 PLN.

    odpuscilem.

    wypelnilem formularze w VW - w sumie oferta lepsza. Za electrony co
    prawda po 50 PLN, ale brak oplaty za konto i przelewy, token na rok
    36 PLN. dzwonie wyjasnic ostatni kruchy lod:
    - ale ja nie mam zameldowania.
    - jak to pan nie ma
    - no nie mam
    - tymczasowego tez nie?
    - nie, zadnego
    - a kiedy pan bedzie mial?
    - nie bede mial
    - no to nie moze pan miec rachunku
    - aley to nie ja, tylko spolka chce miec
    - nie szkodzi
    - ale z czego to wnika? macie to w regulaminie?
    - nie, w regulaminie nie ma. to wynika z ustawy
    - z jakiej
    - ustawy Prawo Bankowe
    - proszę pani, ale w tej ustawie nie ma ani słowa o zameldowaniu (znam
    ja kurna prawie na pamiec...)
    - no to w innych przepisach
    - ale w jakich?
    - to ja się dowiem i odpowiem.

    no i jak, ja, kurna, mam legalnie zrobic sobie rachunek dla firmy?
    skoro bank mi nie chce konta zalozyc? nigdzie nie przebywam z
    zamiarem, wiec jak mam sie zameldowac?

  • 2. Data: 2008-02-05 16:21:39
    Temat: Re: wspolnik bez zameldowania
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    no i jak, ja, kurna, mam legalnie zrobic sobie rachunek dla firmy?
    skoro bank mi nie chce konta zalozyc? nigdzie nie przebywam z
    zamiarem, wiec jak mam sie zameldowac?

    Ale w dowodzie osobistym nie masz wklepanego zadnego adresu? Bo ja ten
    problem rozwiazuje w ten sposob, ze podaje jako adres zameldowania ten jaki
    jest w dowodzie, a jako korespondencyjny ten jaki chce. I tak to funkcjonuje
    od juz prawie 8 latek, od kiedy to nie posiadam miejsca zameldowania.

    Jak to wymusic formalnie (tzn. gdyby na dowodzie osobistym nie bylo miejsca
    zameldowania), nie zastanawialem sie, bo to dla mnie zadna roznica.
    Zameldowac sie w razie potrzeby moge na 1 dzien w wielu miejscach.

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-05 18:24:28
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 17:21, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
    > Ale w dowodzie osobistym nie masz wklepanego zadnego adresu? Bo ja ten

    mam, ale nie chce zaczynac dzialalnosci od zlozenia falszywego
    oswiadczenia woli.

  • 4. Data: 2008-02-05 18:32:36
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Uzytkownik <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > mam, ale nie chce zaczynac dzialalnosci od zlozenia falszywego
    > oswiadczenia woli.

    A rozumiem. Skoro Cie bawia takie rzeczy, to wymien dowod na zawierajacy
    aktualne dane (brak adresu) i walcz z urzednicza bezmyslnoscia. :-)

    Mysle, ze w bankach problem nie polega na tym, ze MUSI byc adres
    zameldowania, tylko ze programisci aplikacji nie przewidzieli w tych polach
    brakow danych i aplikacja do otwierania rachunkow wywala blad jak nic tam
    sie nie wpisze.

    marekz

  • 5. Data: 2008-02-05 19:04:53
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Uzytkownik <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    (..)
> [...]
    > zameldowania, tylko ze programisci aplikacji nie przewidzieli w tych
    > polach brakow danych i aplikacja do otwierania rachunkow wywala blad jak

    założę się że gdyby umożliwili puste to połowa kont byłaby niewypełniona
    ;) Zresztą co ma do tego programista, nie on określa wymagania ;)

  • 6. Data: 2008-02-05 19:10:10
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:foac0i$83n$1@inews.gazeta.pl...

    > założę się że gdyby umożliwili puste to połowa kont byłaby niewypełniona
    > ;) Zresztą co ma do tego programista, nie on określa wymagania ;)

    Mam rachunki w kilku zagranicznych bankach (bez produktow kredytowych). W
    tym takze w ramach UE. Nikt ode mnie nigdzie nie wymagal zadnego "adresu
    zameldowania". W PL, pomimo cales smiesznosci tego kraju, chyba tez takiego
    wymogu realnie nie ma. Musi byc adres dla korespondencji, przynajmniej takie
    mam wrazenie.

    marekz

  • 7. Data: 2008-02-05 21:06:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Lut, 19:10, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
> [...]
    > wymogu realnie nie ma. Musi byc adres dla korespondencji, przynajmniej takie

    Brak zameldowania w polsce akceptuje wylacznie Urzad Skarbowy :)))

    PO zrobilo szum na temat likwidacji tego przerzytku, ale niestety,
    para idzie w gwicdek, bo cichutko dodali poniewczasie, ze chodzi im
    wylacznie o likwidacje zameldowania czasowego.

    Zameldowanie jest bzdura, pare milionow ludzi mieszka gdzie indziej,
    niz adres zameldowania, do tego dochodza oficjalnie niezameldowani z
    adnotacja brak zameldowania w dowodzie
    Wg mnie powinni wprowadzic meldunek "na terenie gminy x" gdzie
    zostawialoby sie oswiadczenie o adresie zamieszkania wzglednie
    korespondencyjnym (na potrzeby ewidencji ludnosci i wyborow).

  • 8. Data: 2008-02-06 15:32:20
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 22:06, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Brak zameldowania w polsce akceptuje wylacznie Urzad Skarbowy :)))

    nie jest tak zle.
    jak dotad udalo sie w: urzedzie dzielnicy, szpitalu, PKO BP, KRS.
    wyglada na to, ze w VW banku tez sie uda - co prawda pani z VW przez
    telefon (oddzwonila) powolala sie na ustawe z 1974 o ewidencji
    ludnosci - uchachałem się, bo to była odpowiedz ichniego działu
    prawnego na pytanie, na jakiej podstawie odmowia zalozenia rachunku
    spolki - to dzis kwity przyjeli w oddziale i mowili ze nie powinno byc
    problemow.

  • 9. Data: 2008-02-06 23:26:00
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >wymogu realnie nie ma. Musi byc adres dla korespondencji, przynajmniej takie

    Swojego czasu dowiedziałem się BGK że nie mają prawa odmówić założenia
    konta człowiekowi bez zamenldowania bo to byłaby dyskryminacja.
    Jednak po uzyskaniu meldunku należy natychmiast o tym bank powiadomić
    (tylko nie mogłem wydobyć jakie są konsekwencje nie powiadomienia...).
    Niestety problem pochodzi _podobno_ stąd, że w procedurach dochodzenia
    roszczeń konieczne/zalecane (?) jest podanie adresu dłużnika. Tyle, że
    jest to jakoby adres zameldowania na stałe, a konkretnie ostatni adres
    zameldowania na stałe. Więc banki nawet od bezdomnych będą chciały
    podania adresu "z dowodu" nawet gdy nie ma on nic wspólnego z
    rzeczywistością. "Ale jest zgodny z dowodem!" ripostowała mi pewna pani
    w PEKAO SA. Chodzi więc o zadośćuczynienie jakiemuś formularzowi...
    Czy ktoś to lepiej zna i mógłby potwierdzić? Bo mnie taka przyczyna
    wydaje się prawdopodobna. Wtedy likwidację przymusu meldunkowego (choć
    niekoniecznie meldunku w ogóle) należałoby zacząć od reformy w/w
    wymagań formalnych.

    Arek

  • 10. Data: 2008-02-07 02:34:32
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    b...@g...com <b...@g...com> wrote:

    > no i jak, ja, kurna, mam legalnie zrobic sobie rachunek dla firmy?
    > skoro bank mi nie chce konta zalozyc? nigdzie nie przebywam z
    > zamiarem, wiec jak mam sie zameldowac?

    Zwroc sie na pismie, niech ci odmowia :)

    F.