  • 11. Data: 2003-02-08 02:09:24
    Temat: Re: operacje kartą kredytową w internecie - pytanie
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    >Jednym slowem - zero problemow... Jesli jest dostep przez Inet -
    >zawsze moge sprawdzi czy wszystko jest OK...

    Nie rozumiem, co to ma do rzeczy ??? Sprawdzenie po fakcie mam mi zapewnic
    bezpieczenstwo ? To troszke tak jak uwazac, ze jezeli moge spojrzec przez
    okno, czy auto jeszcze stoi to mi go nikt nie rabnie :)

    Czy wiesz jak wygladaja reklamacje transakcji inetowych, tzn czy jest to
    jakos uregulowane prawnie ?
    Od niedawna mam karte kredytowa BPHPBK, ubezpieczenie czysto hipotetyczne i
    szczerze mowiac boje sie jej uzywac.
    Oczywiscie trzymam ja jako rezerwowa, uzywam citkowej ale .... sztrzezonego

    pzdr
    wkg

  • 12. Data: 2003-02-08 08:37:31
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:b21jma$shd$1@news.tpi.pl...

    Dopiero pozniej czas na weryfikacje
    > podpisu.

    Oczywicie tego na rewersie karty. Mozesz miec zeskanowany podpis na awersie,
    ale jesli nie masz podpisanej karty na rewesie to karty nie powinni Ci
    przyjac.

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2003-02-08 10:31:18
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > Nie rozumiem, co to ma do rzeczy ??? Sprawdzenie po fakcie mam mi zapewnic
    > bezpieczenstwo ? To troszke tak jak uwazac, ze jezeli moge spojrzec przez
    > okno, czy auto jeszcze stoi to mi go nikt nie rabnie :)

    Monitorujesz, reklamujesz w czasie wyznaczonym w regulaminie i sprzedawca
    musi udowodnic, ze zawarles transakcje.

    > Czy wiesz jak wygladaja reklamacje transakcji inetowych, tzn czy jest to
    > jakos uregulowane prawnie ?

    Nalezy czytac regulamin karty lub rachunku i tam to powinno byc wszystko
    opisane.

    > Od niedawna mam karte kredytowa BPHPBK, ubezpieczenie czysto hipotetyczne
    > szczerze mowiac boje sie jej uzywac.

    W wiekszosci przypadkow ubezpieczone sa wszystkie transakcje (ale na roznych
    warunkach, sprawdz umowe ubezpiczenia) z wyjatkiem transakcji wykonanych z
    uzyciem kodu PIN.

    Z pozdrowieniami,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 14. Data: 2003-02-08 11:35:19
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Czy wiesz jak wygladaja reklamacje transakcji inetowych, tzn czy jest
    > to jakos uregulowane prawnie ?

    Uregulowania ustawowego nie ma - tu wazne sa postanowienia regulaminow
    poszczegolnych bankow, ale..

    generalna zasada jest taka - w przypadku transackji BEZ fizycznego udzialu
    karty, ktora reklamujesz, to Tobie nalezy udowodnic, ze wykonales taka
    transkacje... Jezeli na przyklad zamowiles najdrozszy telewizor z dostawa na
    wyspy Tonga, ani bank, ani w ostatecznym przypadku sad nie wmowi, ze
    dokonales tego samodzielnie :-)

    M.

  • 15. Data: 2003-02-08 14:38:31
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > Uregulowania ustawowego nie ma - tu wazne sa postanowienia regulaminow
    > poszczegolnych bankow, ale..

    Jasne. U mnie w regulaminie nic nie ma. Zreszta pracownica wydajaca karte
    potwierdzila, ze mozna ja wyczyscic bezkarnie i najwyzej moge isc do
    ubezpieczyciela. No, nic to, w koncu jest na rezerwie.

> [...]
    na
    > wyspy Tonga, ani bank, ani w ostatecznym przypadku sad nie wmowi, ze

    OK. Czyli ewentualnie moge sie wiklac w wieloletni proces z bankiem.

    Dzieki
    wkg

  • 16. Data: 2003-02-08 14:45:02
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl> napisał w
    wiadomości news:b22lvv$q6r$1@aquarius.webcorp.pl...

    > Monitorujesz, reklamujesz w czasie wyznaczonym w regulaminie i sprzedawca
    > musi udowodnic, ze zawarles transakcje.

    No, pieknie. Tylko nie za bardzo mam mozliwosc monitorowania :(( Mam dostep
    do rachunku tylko przez telefon, do czasu rozliczenia transakcji nie wiem
    jaka transakcja obciaza mi limit, jak sie dowiem, to juz mija termin
    zgloszenia. Nie widze blokad. Czyli szans nie mam.

    > Nalezy czytac regulamin karty lub rachunku i tam to powinno byc wszystko
    > opisane.

    Ano powinno. Ale nie jest

    > W wiekszosci przypadkow ubezpieczone sa wszystkie transakcje (ale na
    roznych
    > warunkach, sprawdz umowe ubezpiczenia) z wyjatkiem transakcji wykonanych z
    > uzyciem kodu PIN.

    Rozumiem, ze zartujesz swiadomie ? czy naprawde tak myslisz ? Warunki
    ubezpieczenia sa tragiczne. Ubezpieczone sa ( PBK ) straty tylko do pewnej
    kwoty, znacznie mniejszej od limitu. Musze zglosic ta strate zanim mam
    szanse sie zorientowac, ze zaistniala. Takie tam drobiazdzki :)) Jednak co
    Citek to Citek.

  • 17. Data: 2003-02-08 14:50:48
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > trzy cyfry. Z tymi danymi może dokonać płatności w inecie. Jest to duże
    pole
    > do nadużyć. Myslałem, zeby zakleic owe trzy cyferki, zeby łatwo nie
    wpadały w
    > oko.

    Genialny pomysl :) Wlasnie to zrobilem.

    > Inna sprawa to reklamacja takich operacji w banku. Ktos miał doświadczenia
    > citi?
    > Co o tym myślicie?

    Reklamowalem tylko "zwykle" transakcje". Gladko i bezbolesnie, na drugi
    dzien kasa na rachunku.
    Nie mialem doswiadczen z reklamacja transakcji netowych.

    pzdr
    wkg

  • 18. Data: 2003-02-08 18:35:54
    Od: "miskazajac" <m...@p...onet.pl>

    jestem pracownica innego banku ale w tym i innym przypadku sadze ze bity
    jest po tylku wlasciciel karty nie ma paragonu fizycznego jak np platnosc w
    sklepie i jest to tym trudniejsze do zarelkamowania i bardziej
    dlugotrwale-pozdraiwam i mysle ze placacy kartami przez internet maja silne
    nerwy.
    Monika:-)))))

  • 19. Data: 2003-02-08 19:19:59
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > jestem pracownica innego banku ale w tym i innym przypadku sadze ze bity
    > jest po tylku wlasciciel karty nie ma paragonu fizycznego

    I jakie ma to znaczenie? Przy platnosciach typu IO obowiazek udowodnienia
    dokonania transakcji spoczywa na sklepie nie na cardhloderze.

    jak np platnosc w
    > sklepie i jest to tym trudniejsze do zarelkamowania i bardziej
    > dlugotrwale-

    IMHO jest to latwiejsze niz przedstawianie karty. W Citku dzwonisz co
    powoduje odblokowanie srodkow, nastepnie dostejesz poczta papierek ktory
    podpisujesz i io sprawie mozna zapomniec.

    pozdraiwam i mysle ze placacy kartami przez internet maja silne
    > nerwy.

    E no bez przesady - nie stresuj potencjalnych osob ;)

    --
    JaKi

  • 20. Data: 2003-02-08 19:31:01
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > I jakie ma to znaczenie? Przy platnosciach typu IO obowiazek udowodnienia
    > dokonania transakcji spoczywa na sklepie nie na cardhloderze.

    Probuje sie tego dowiedziec, ale jakos nikt mi nie napisal :((
    Jaka jest podstawa tego obowiazku udowodnienia ?
    - dobra wola ?
    - ustawa ?
    - bo w regulaminie karty tego nie widzialem, nawet citka

    > IMHO jest to latwiejsze niz przedstawianie karty. W Citku dzwonisz co
    > powoduje odblokowanie srodkow, nastepnie dostejesz poczta papierek ktory
    > podpisujesz i io sprawie mozna zapomniec.

    Tak, ale nie mozna miec wszystkich kart z jednego banku. Stad pytanie o
    regulacje w przypadku innych "kart".
    Swoja droga w citku to chyba tez raczej kwestia obyczaju a nie umowy.

    pzdr
    wkg