  • Data: 2002-02-02 09:41:18
    Temat: Re: odpowiedz z Inteligo
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:a3fcb7$nu$1@news.tpi.pl...

    > rozliczeniowy.
    >
    > Mylisz sie. Nie zadnego uzasadnienia dla takiego postepowania. Jezeli

    Ale ja nie mówię o zmianach cennika. Przedstawiałem sytuację, kiedy po
    prostu wypowiadasz umowę, gdy obowiązuje dany cennik. Obojętne - stary, czy
    nowy.
    Wypowiadasz nie ze względu na to, że nie akceptujesz zmian, ale po prostu,
    już Ci się nie podoba.

    W takim wypadku według nowej TOiP należałoby na rachunku pozostawić 100
    złotych, aby nie naliczyć prowizji [gdy mówimy o kliencie, którego już nowa
    TOiP obowiązuje].

    Do tego ręcznie zdeaktywować VE, a także serwisy SMS, bo w przypadku
    złożenia wypowiedzenia i niezablokowania usług, zostanie pobrana opłata za
    rozpoczęty okres rozliczeniowy przynajkniej jednym dniem.

    Gdy zdeaktywujesz ręcznie, to system inteligo nie wykryje tej usługi i nie
    naliczy za nią opłaty. Taki już jego urok. Przynajmniej obecnie.

    > wypowiadam umowe przed wprowadzeniam zmian to one nie moga mnie dotyczyc.
    Co
    > wiecej jezeli po wprowadzeniu zmian w umowie lub regulaminie nie godze sie
    > na nowe warunki i wypowiadam umowe to nowe postanowienia mnie nie wiaza.

    Sytuacja hioptetyczna. Od 15 lutego zmiania się cena za serwisy SMS na
    powiedzmy 10 złotych.

    W przypadku Twojego rachunku opłaty są pobierane 20 każdego miesiąca.

    Nie akceptujesz zmian - wypowiadasz umowę z 30 dniowym okresem
    wypowiedzenia.

    Nie deaktywujesz serwisu SMS.

    Pytanie - jaka opłata za serwis SMS zostanie naliczona? Obawiam się, że
    jednak według nowego cennika...

> [...]
    > bankowym, umowa o prowadzenie rachunku musi zawierac wszystkie prowizje,
    > oplaty oraz warunki ich zmian. Poniewaz umowy zawierane przed ich
    > wprowadzeniem nie zawieraly takich regulacji [a nawet nie zawiera ich
    > wiekszosc umow obecnie zawieranych] stawia to pod znakiem zapytania w
    ogole
    > waznosc wprowadzonych w ten sposob zmian w TOiP.
    > IMHO, zeby nie bylo zadnych watpliwosci banki powinny w pierwszej
    kolejnosci
    > wprowadzic zmiany do umow, a dopiero potem podnosic [ew. obnizac ;)]
    oplaty.

    Tutaj nie mogę się wypowiadać, bo nie znam tematu. Ale nie wystarczy w
    umowie określić, że opłaty znajdują się w cenniku i, że cennik jest
    interalną częścią umowy?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara