  • Data: 2004-11-22 18:29:56
    Temat: Re: odmowa przyjęcia przelewu
    Od: "Camel" <c...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "S.T." <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Sent: Monday, November 22, 2004 9:51 AM
    Subject: Re: odmowa przyjęcia przelewu

    > Zgroza!

    Co w tym dziwnego? Komplet przelewów wystawiam z reguły na początku
    tygodnia, a do banku trafiają w razie konieczności.

    > Czyżby była pierwszą, która zna przepisy?

    Które przepisy? Odpowiedź na to w poście Skiery. Rzeczywiście - jest coś
    takiego jak pieczątka WPŁYNĘŁO DNIA..., czy PRZYJĘTO DO REALIZACJI DNIA...
    Nigdy wcześniej taka pieczątka na potwierdzeniu przelewu nie była mi
    potrzebna - nie było problemów. Poza tym: czy data wystawienia przelewu jest
    tożsama z datą realizacji przelewu?

    > A powinno!

    Dziwny komentarz. Czemu miał służyć?

    > Albo masz do dupy automat, albo nie potrafisz nawet go obsłuzyć :(

    Czym jest "do dupy automat"? Wyciera, myje czy goli? Sugeruję dokładniej
    przeczytać mój post. Gdybym wiedział, że do banku trafię dnia następnego, to
    bym go wystawił z datą z dnia następnego. Pisałem wcześniej, że bardzo
    często wystawiam przelewy z datą wcześniejszą - chyba nie z tego powodu, że
    za każdym razem mam tego typu problemy.

    > Wyobrażasz sobie że nie ma?
    > Ciekawe jak by się bank mógł bronić gdyby przyszło Ci do głowy
    > oskarżyć go o nieterminową realizację dyspozycji?

    Nie nie wyobrażam sobie. Wyobrażam sobie natomiast, że nie ma tego
    określonego np. w ustawie o ochronie życia poczętego. Dlatego pytałem jakie?
    Czy to było dla kolegi za trudne pytanie? Przecież wystarczyłoby nawet
    napisać "tak, są".

    > I wzajemnie

    Zgryzliwość całej wypowiedzi jest dla mnie niezrozumiała. Zły dzień? Pewnie
    problem z przelewem :)

    Na koniec ponawiam pytanie. Może będzie bardziej zrozumiałe: Jakie przepisy
    regulują sposób wystawiania przelewów?

    Serdecznie pozdrawiam

    Piotr